2023-04-26, 17:01
Medlem
De barn som föds idag kommer tyvärr med största sannolikhet vara ”föråldrade” när de väl är vuxna. Så vad fan spelar det för roll om folk föder barn eller inte. Vi kommer leva i skuggan av en förmyndar-AI som tar alla beslut och många jobb åt oss. Visst kanske man inte mekaniserat alla delar av samhället än, men människor kommer bli mer och mer överflödiga allt eftersom.
Citera
2023-04-26, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av olvrdo
Denna grupp av personer är fast beslutna att inte skaffa barn på grund av att de inte vill ta ansvar för någon annan utöver sig själva och bara bryr sig om sina egna intressen. Till exempel dataspel och andra barnsliga, fjantiga nördaktiviteter. Det är inte bara Svenska kvinnor utan även en hel del män, inte bara i Sverige utan i hela världen.

Många av dem har liknande karaktärsdrag såsom att de är nära autismspektrumet, har en barnslig personlighet och lider ofta av psykisk ohälsa. Av denna anledning är det bättre om de avstår från att skaffa barn.

Personer med en extrovert personlighet, stor social umgängeskrets och en aktiv livsstil är oftast de som lämpar sig bäst som föräldrar. Det finns en överdriven förekomst av autistgener i den svenska genpoolen som kommer att rensas ut. Vi behöver fler utåtagerande och extroverta personer i samhället. Dessutom kommer AI att kunna utföra arbetsuppgifter som traditionellt utförs av personer inom autismspektrumet på ett effektivare sätt.

Precis tvärtom faktiskt, även om man får ett bekvämare liv på köpet genom att vara barnlös. Det är människor med verklig empati som inte vill att fler varelser ska födas bara för att lida och dö. Alla som skaffar barn gör det bara för att hålla de egna livslögnerna vid liv.

Extrovert personlighet är bevis på att man är en riktig nolla.
Citera
2023-04-26, 17:05
Avslutad
Det är ett globalt fenomen med att kvinnor föder få barn. Även Kina beräknas ha mer än halverat sin befolkning inom 70 år. Och detta gäller större delen av världen.
Citera
2023-04-26, 17:06
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
https://www.expressen.se/halsoliv/halsa/sjukdomar--besvar-1/gynekologi/linnea-32-steriliserade-sig-har-vetat-sedan-tonaren-att-jag-inte-vill-ha-barn/

https://www.bt.se/boras/emma-27-vill-inte-ha-barn-kanns-som-att-jag-far-trampa-ner-den-har-vagen-sjalv-5e3571a9/

Hej!
Jag såg två artiklar på Internet där två etniska svenska kvinnor, 32 respektive 27 år gamla säger att dom inte skall föda något barn. Den ena, Linnea, har steriliserat sig och sagt "här skall det minsann inte födas något barn" medans Emma säger att hon inte vill föda något barn.

Samtidigt som människor med utländsk bakgrund i Sverige föder barn i stor utsträckning, särskilt människor ifrån MENA.

Påverkar dessa etniska svenska kvinnors syn på barn och barnafödande den svenska demografin negativt?

Är det detta som kommer göra att dom etniska svenskarna kommer bli en minoritet på nationell nivå i Sverige?

I fattigare länder i Europa så föds det få barn och man brukar säga att det beror på dålig ekonomisk standard, men i Sverige är den ekonomiska standarden hög. Ändå föder inte etniska svenskar så många barn.

Jag tror att dom etniska svenskarna kommer bli besegrade utav människor ifrån MENA i Sverige gällande barnafödande och att dom etniska svenskarna kommer vara i minoritet på nationell nivå inom 15-20 år och sedan bara bli färre och färre precis som i Malmö och i Södertälje.

Den första ser ju ut som en autistisk lithium vänster. Ingen förlost. Men ja, barnafödsel går ned i väst.
Citera
2023-04-26, 17:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Den första ser ju ut som en autistisk lithium vänster. Ingen förlost. Men ja, barnafödsel går ned i väst.

Litium är mot bipolär sjukdom och schizofreni. Autister får inte litium.
Citera
2023-04-26, 17:11
Avslutad
Politikerna och myndighets cheferna förstör Sverige med kriminaliteten och sedan undrar Aftonbladet varför folk inte skaffar barn..

Och Aftonbladet har också varit verksamma i att förstöra Sverige, och alla andra blaskor.

Sverige är så trasigt att folk flyr...
Och in flyttar kriminella.
Och social bidragstagare...
Och religiösa extremister.

Bra jobbat av dom intellektuella människorna i samhället.
Citera
2023-04-26, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av affekask
Darwins teorier fungerar inte idag på moderna människor som det han tänkte.

Många sjukdomar kan botas, eller behandlas, kvinnor har ett eget val, det finns p-piller osv, det är okej att vara bög osv osv osv.

Funkar visst, det är ni som inte fattar Darwins teori.
Citera
2023-04-26, 17:17
Medlem
immenhusens avatar
Ser inga problem med att vänstern förgör sig själv.

/AI
Citera
2023-04-26, 17:18
Medlem
Klart svenska kvinnor tvekar på att föda barn med tanke på hur utför det gått förlossning o kvinnosjukvård. Jag var rädd redan för några år sedan, personalbrist, platsbrist, fick klara mig själv i 10 timmar fram till krystvärkarna började och en barnmorska jag aldrig träffat innan kom rusande efter att min man gick o sa till. Efter 6 timmar är det sen dags att åka hem.
Och folk undrar varför kvinnor inte vill föda barn....
Citera
2023-04-26, 17:19
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonobo22
Litium är mot bipolär sjukdom och schizofreni. Autister får inte litium.

De brukar kallas "lithium vänstern" men slängde in autism där också.
Citera
2023-04-26, 17:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lpq32
Frågan är väl varför folk inte vill skaffa barn.

Jag kan iofs förstå dem. Med de de mörka framtidsutsikterna i åtanke skulle jag absolut inte skaffa barn av den anledningen om jag var ung idag.

Bostadsbristen spelar nog in en hel del. Skaffar man barn kan det vara svårt att hitta en större bostad till rimligt pris och alla vill inte ta gigantiska lån och ingen vill att ens barn ska växa upp i dålig miljö.
Citera
2023-04-26, 17:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Bostadsbristen spelar nog in en hel del. Skaffar man barn kan det vara svårt att hitta en större bostad till rimligt pris och alla vill inte ta gigantiska lån och ingen vill att ens barn ska växa upp i dålig miljö.
Det är säkert en anledning också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in