Citat:
Ursprungligen postat av
heggenes
Alla 8 riksdagspartier står bakom att det ska bli olagligt att förneka Förintelsen.
https://www.svd.se/a/on8nEj/utredning-forneka-forintelsen-ska-bli-olagligt
Rent principiellt tycker jag inte man ska lagstifta om åsikter, men i detta fall känns det självklart. Det handlar om att vissa personer skymfar världens värsta folkmord genom tiderna, ungefär som att pissa på en grav. Ska givetvis inte vara tillåtet.
Diskutera vad detta innebär för detta delforum. Stängs det?
NR1 världens värsta folkmord??
Gå tillbaks till historieböckerna utan att passera google.
Adolf var inte ens i närheten Polpot och Stalin.
Att förbjuda åsikter är inte ok någonstans, isåfall är det dags att fängsla alla som är flat earth anhängare eller som tror att Musk är en bra kille.
I Sverige går nu många runt och tror att ordet neger inte får användas och EU har antagit en "lag" som säger att man inte får kritisera flyktingar och flyktingströmmar dessutom har dom gett tummen upp till obegränsad avlyssning av all vår kommunikation vilket svenska regeringen var bland dom första att säga var en utmärkt idé.
Det är bättre låta folk vara idioter så kan vi andra låta bli vara det, på den resan vi är nu bestämmer idioterna och vi andra kommer att tryckas in i samma folla vad vi än själv tycker.
Staten jobbar inte för oss utan mot oss, det handlar om kontroll inte att utrota brottslighet.
Jag tror nog Achmed och Umtule efter ett par fängelse vändor kan räkna ut att vi tar en pizza och snackar om saker istället för att messa och vips vill regeringen bugga alla pizzerior i förebyggande syfte.
Så fort dom kan kommer dom att införa elektronisk valuta, hur tror du då det kommer att funka för dig när du säger till Försäkringskassan du har ont i röven och måste ligga på mage hela dagen samtidigt som du är och hur en motorcykel i Thailand?
Kontroll Kontroll Kontroll är agendan.
Jag tror inte på en massa sk konspirationsteorier men det det politikerna serverar oss vet jag åtminstone vad syftet är med.