2024-01-28, 16:47
  #1021
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EchoesOfSilence
Jag ådrog mig en hel drös biverkningar denna omgång, med åtta gram förbrukade på 4,5 dygn. Ökat illamående, huvudvärk, pendlande kroppstemperatur, återigen svullna ben men denna gång också delvis svullnad i händerna. Men sedan tillkom en för mig — efter 15 års drogkonsumtion, eller rätteligen mestadels missbruk av varierad skala för svårigheter — ny biverkning: Fullskalig psykos

Dessa bisarra och skrämmande dygn, men tidvis också fenomenalt intressanta upplevelser, är tänkta att skildras. Emellertid har jag aldrig skrivit en tripprapport från detta konto, utan jag har hållit mig i respektive tråd… men denna incident kommer ocensurerat att beskriva hur en (min) missbrukares hjärna och emotionella sidor av personligheten påverkades av detta fyra dygn (onsdag till lördag) utdragna race bestående av 3-Me-PVP, diazepam, zopiklon och alkohol, hand i hand med såväl undermåligt födointag och kraftig sömnbrist.

Målsättningen med min kommande rapport är att jag ska sträva efter att producera en mycket högkvalitativ rapport, möjligen till och med med målet att leverera en av de mest ingående och djupbeskrivande rapporterna som någonsin har publicerats här. Totalt har jag skrapat ihop närmre 165 HP i bara svenskämnet, varför det onekligen finns en reell möjlighet att lyckas åstadkomma detta med fokuserat och organiserat skrivande. Det är ett högt satt mål, ett rentav tappert sådant eftersom jag — som nämndes — har för avsikt att ocensurerat skildra EchoesOfSilence innersta känsloliv, synen på sig själv, de krig som förs inombords på daglig basis, och så utgörs finalen av en mycket kraftig psykos.

Min förhoppning är att detta arbete ska komma att kunna ge en insikt i vad som kan ske och därmed lämpligt att undvika, men också att bidra med spänning eftersom detta av mig nyligen genomgångna scenario är synnerligen otäckt och omtumlande att tvingas uppleva. Och likaså vill jag sträva efter att lyfta fram kopplingar till den psykiska ohälsan som i en ansenlig mängd går i direkt förbindelse med omfattande bruk, missbruk och till slut beroende.

Exakt när den är klar kan jag inte lova, men jag ska sträva efter att färdigställa den så snart som möjligt. Mycket möda och kärlek kommer att investeras i detta verk.

Förhoppningsvis har jag väckt någons tankar åtminstone.

Nu är ett förberedande och färdigställande från min sida vad som utgör flaskhalsen — allra troligast fortsätter jag redan i eftermiddag att skriva, och såtillvida tar chansen i akt och närmre mig.

Har ni någon fråga så bara öppna upp er!

Allt bäst!
Ojdå. Mjo, men alltså, just 3-Me-PVP har fina farmakologiska egenskaper, iallafall på papper. Affiniteten för diverse receptorer är nästan identiska som 2-Me-PVP.

Men substansen är svår att syntetisera, eller rättare sagt, den är svår att få till ett bra och rent pulver i saltform med diverse omkristalliseringar osv. (Fick detta sagt av en vendor som höll på ta fram denna här i Sverige). Så jag tror de handlar om att få till optimal omkristalliserings-metod. Då kommer mycjet av det där försvinna. Sist jag provade 3-Me-PVP så var den förjävlig mot halsen o röka. Jag tror det enbart har med o göra om omkristalliserings-metoden, då vissa batchar känns nada.
Citera
2024-01-28, 22:15
  #1022
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Ojdå. Mjo, men alltså, just 3-Me-PVP har fina farmakologiska egenskaper, iallafall på papper. Affiniteten för diverse receptorer är nästan identiska som 2-Me-PVP.

Men substansen är svår att syntetisera, eller rättare sagt, den är svår att få till ett bra och rent pulver i saltform med diverse omkristalliseringar osv. (Fick detta sagt av en vendor som höll på ta fram denna här i Sverige). Så jag tror de handlar om att få till optimal omkristalliserings-metod. Då kommer mycjet av det där försvinna. Sist jag provade 3-Me-PVP så var den förjävlig mot halsen o röka. Jag tror det enbart har med o göra om omkristalliserings-metoden, då vissa batchar känns nada.

Agreed jag talade med en som försökte och tog nog 4-5mån innan han faktiskt fick till det någorlunda. Men tycker hygs fluffiga batch var den absolut renaste och bästa! Rckungen testade jag aldrig, såg era inlägg om det den plus att hyg redan hade informerat mig om att det var klassade piller han sålde som fluetizolam, var väl nån flubrozolam dem hade eller liknande? Jagger minns säkert xD
Citera
2024-01-29, 00:16
  #1023
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Agreed jag talade med en som försökte och tog nog 4-5mån innan han faktiskt fick till det någorlunda. Men tycker hygs fluffiga batch var den absolut renaste och bästa! Rckungen testade jag aldrig, såg era inlägg om det den plus att hyg redan hade informerat mig om att det var klassade piller han sålde som fluetizolam, var väl nån flubrozolam dem hade eller liknande? Jagger minns säkert xD
Exakt, det var Flubromazolam dom sålde som Fluetizolam. De va därför dom flippade på mig o hade en egen flik för mig t.om pga jag skrev de öppet
Citera
2024-01-29, 06:41
  #1024
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Exakt, det var Flubromazolam dom sålde som Fluetizolam. De va därför dom flippade på mig o hade en egen flik för mig t.om pga jag skrev de öppet

Var det inte bromozolam som skickades ut? Oavsett så var det en återförsäljare som knappast hade kunderna i fokus.

Jag har sedan eftermiddagen i går bara fortsatt att bränna pipa efter pipa i jakt på rök. PV-gruppen är synnerligen säregen. Helt makalöst beroendeframkallande. Likväl ger den inget hujedamig-rus, utan som bäst ett subtilt välmående och en stimulerande effekt.

Vi PV-konsumenter måste tillhöra en speciell typ av personligheter. Det är jag övertygad om.
Citera
2024-01-29, 13:20
  #1025
Avslutad
A-PVP och A-PIHP o.s.v. fick man åtminstone psykos av efter 5 gram/dygnet.
Och då menar jag psykosnära om en person som har väldig benägenhet att bli riktigt psykotisk.
De var alltid svagt orangefärgat pulver eller helt orangefärgat tegelstens)

Är övertygad om att 3me-PVP är så långt borta från dessa man kan komma😆
Man måste vara väldigt speciell för att gilla dessa PV. . Det är jag övertygad om också🙂PV-Mongo- NEJ TACK!
Citera
2024-01-29, 13:43
  #1026
Medlem
PV:et som finns nu är värdelöst jämnförbart med mdpv tiden där kan vi snacka om en resa. Det som finns nu är ultra light versioner som folk uppenbarligen blir nöjda med. Antar att det är coolhets faktorn som hägrar när man röker på folie. Nää denna bransch är så gott som stendöd. Kommer väl någon substans som är ännu mera light.
Citera
2024-01-29, 17:27
  #1027
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EchoesOfSilence
Var det inte bromozolam som skickades ut? Oavsett så var det en återförsäljare som knappast hade kunderna i fokus.

Jag har sedan eftermiddagen i går bara fortsatt att bränna pipa efter pipa i jakt på rök. PV-gruppen är synnerligen säregen. Helt makalöst beroendeframkallande. Likväl ger den inget hujedamig-rus, utan som bäst ett subtilt välmående och en stimulerande effekt.

Vi PV-konsumenter måste tillhöra en speciell typ av personligheter. Det är jag övertygad om.
Kan ha varit Bromazolam, jag är inte så insatt i just RC-benzo, blandar ihop vissa ibland.
Det jag märkte det på direkt var den extrema halveringstiden. Jag var benzad i 2 dygn liksom
Citera
2024-01-30, 02:43
  #1028
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Kan ha varit Bromazolam, jag är inte så insatt i just RC-benzo, blandar ihop vissa ibland.
Det jag märkte det på direkt var den extrema halveringstiden. Jag var benzad i 2 dygn liksom

Nope var flubro, de hade ju försökt få hygea att sälja dem innan de snodde kundregister och drog.
I början iallafall, senare skickade de ju ut saker som innehöll opiater o annat hembankat, så vem vet vad de fick innan exitscam, men de kan vara säkra att det aldrig var fluetizolam dock - kände man redan på sample de skickade ut i start.
Citera
2024-01-30, 02:47
  #1029
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZOG77
A-PVP och A-PIHP o.s.v. fick man åtminstone psykos av efter 5 gram/dygnet.
Och då menar jag psykosnära om en person som har väldig benägenhet att bli riktigt psykotisk.
De var alltid svagt orangefärgat pulver eller helt orangefärgat tegelstens)

Är övertygad om att 3me-PVP är så långt borta från dessa man kan komma😆
Man måste vara väldigt speciell för att gilla dessa PV. . Det är jag övertygad om också🙂PV-Mongo- NEJ TACK!

Definitvit. Angående mongo skulle jag nog säga att det gäller alla otestade forskningssubstanser folk någonsin tagit.

Ja men varför skulle man vilja ha psykos? Eller köra i sig så mycket på ett dygn? Jag förstår inte.. jag kör a-phip för euforin, jag ser inte till att sätta mig själv i en psykos liksom eller få i sig såna mängder per dygn är ju helt ologiskt för min hjärna att förstå poängen om man inte vill bli inlåst på psyk eller dylikt? för mig går det på en bra dag just nu 0.5 på ett dygn och en dålig 1g.

Mvh phip-pyrro-mongot
Citera
2024-01-30, 15:01
  #1030
Avslutad
Det var att man inte förstod då att det sitter i 8-12 timmar och då krävdes egentligen inte mycket alls för ett dygn. Men blandade annat oxå så det kan vara att det förstörde pv resan.
Men nej tack ändå. Detta är inte värt skiten. Det håller jag fast vid.
Och sluta belasta vården😔
Citera
2024-01-30, 15:47
  #1031
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topnotchG
PV:et som finns nu är värdelöst jämnförbart med mdpv tiden där kan vi snacka om en resa. Det som finns nu är ultra light versioner som folk uppenbarligen blir nöjda med. Antar att det är coolhets faktorn som hägrar när man röker på folie. Nää denna bransch är så gott som stendöd. Kommer väl någon substans som är ännu mera light.

Må så vara, och likartat bland fenetylaminerna, de traditionella katinonerna, psykedeliorna och bensodiazepinerna. Möjligheterna kanske är på gång att bli allt mer begränsade för att skapa nya substanser eftersom mycket redan är upptäckt.

Likväl behöver det inte nödvändigtvis vara coolhetsfaktorn att jaga rök på folie som är den drivande kraften. För mig är det att å ena sidan alltid vilja testa en ny substans, även om den redan på förhand antas vara dålig. Jag finner en spänning blott i det där momentet att utforska kemikalier, och å andra sidan uppskattar jag numera lite mildare substanser än vad jag gjorde förr. Med tanke på det sätt jag konsumerar och beter mig tämligen vårdslöst hade jag sannolikt inte överlevt MDPV-eran. Jag hann aldrig testa den och det kanske är tur i slutändan. Detsamma gäller mefedron. Jag anslöt till nätdrogernas värld strax därefter.

Att använda exempelvis 3-Me-PVP gläds jag stort över mycket relaterat till de kringliggande sakerna, inte endast ruset i sig. Lukten, rökverktygen, experimenterandet för bästa rökutveckling, känslan av dekadens från att bara fylla på och fylla på, smaken, än en gång stifta bekantskap med en ny kemikalie och så vidare.

Ruset är naturligtvis också en del av det hela men inte allt — inte för mig åtminstone.

Citat:
Ursprungligen postat av ZOG77
A-PVP och A-PIHP o.s.v. fick man åtminstone psykos av efter 5 gram/dygnet.
Och då menar jag psykosnära om en person som har väldig benägenhet att bli riktigt psykotisk.
De var alltid svagt orangefärgat pulver eller helt orangefärgat tegelstens)

Är övertygad om att 3me-PVP är så långt borta från dessa man kan komma😆
Man måste vara väldigt speciell för att gilla dessa PV. . Det är jag övertygad om också🙂PV-Mongo- NEJ TACK!

Vilka doser! Då förstår jag att psykosen kommer. Jag åkte ju på en i helgen nu, utlöst av bland annat 3-Me-PVP. Emellertid tror jag att orsaken till att det nu börjar bli tyngre att dygna, att syn- och hörselhallucinationer uppstår betydligt tidigare än förr, att värk framträder i olika kroppsdelar, mer ångest under rusen och så vidare — detta har sin orsak i dels min ålder (jag är inte heller jättegammal men över 30 år), dels det skick min fysiska kropp befinner sig i. Då åsyftas såväl hjärnfunktionen som de inre organen.

Jag räcker upp handen och sållar mig till den väldigt speciella gruppen!

Detta är några stycken som jag publicerade i ett annat delforum. De är utdrag från den berättelse jag håller på att skriva om min upplevelse av en kraftig psykos.

Citat:
PV-gruppen är helt sanslöst förförande och de gör sig själva till ens mentala slavägare. De är generellt sett tämligen mediokra, och ändå sitts det där med glaspipan eller bongen och eldas, inhaleras, exhaleras, upplever milda dopaminerga och noradrenerga påslag och innan reflektionen ens avslutats återupprepas processen till dess att påsen är slut. Hemsk droggrupp egentligen, och samtidigt är jag förälskad i den. En synnerligen destruktiv relation som på intet bättre vis kan förklaras annat än med orden äkta hatkärlek.


Detta är också publicerat i ett annat delforum.

Citat:
Blixtlåsförslutningen öppnas för att bara få kväva den längtan som nästan fysiskt retat cellerna efter att låta en stimulantia ytterligare en gång förgifta mitt blodomlopp och göra mig till någon som över huvud taget besitter modet att möta sin egen spegelbild utan att infekteras av avsky och skam. Åh, denna stank, odör, otyg till lukt, ljuvlighet, sensation, lycksalighet. Dessa PV, dessa molekyler de släpper i väg som når upp i näsan och häver flaskhalseffekten i förmågan att vara någon jag är bekväm med, någon som inte är bortom räddning, ett förlorat fall, hopplösheten själv i ett par helvita Puma-skor.

I sovrummet byts de till vardags burna kläderna om till de som kommit att vara PV-klädkoden — en uppsättning kläder som aldrig någonsin kan komma att inte skrika rakt ut i folkhavet att här finns en avart av allra sämsta sort även inom missbrukargrupperingarna: PV-rökaren. De där synnerligen jäktade, otåliga och dödligt stressade rökknarkarna, nätdrogernas crackmissbrukare, med en mani efter nästa bloss som kan skapa krafter bortom den mänskliga fysiken. Ge mig nåd, Gud, ge mig blott ett allra sista bloss, ty jag kan inte styra tankarna åt annat håll än de som representerar smaken över tungan, rivet i halsen, pulspåslaget, euforistegringen, att få komma hem igen.

Rökbildning uppstod om och om igen. Kemikalier inhalerades genom röken och hölls inne till dess att jag nästan började uppleva brist på syre, varpå yrsel tilltog för varje ordentligt bloss som togs. Rimligen kan antas att också bristen på föda, medvetet nonchalerat att följa min medicinering för njurskador och varit dålig på att få i mig vätskor är en bidragande orsak. Fan, det här får bli sista blosset på en stund konstaterade jag när huvudet kommit att snurra så till den grad att att jag nödgades att hänga i några sekunder över arbetsbänken. Och knappt glad blir jag, bara stresspåslag. Eller jo, en liten känsla av välbefinnande finns där. I jämförelse med tidigare nätdroger är detta fanken inget vidare, kom jag fram till. En sekund senare var jag likväl redo att inhalera än mer rök och få bevittna hur molnet sprider sig genom rummet när den ska ut.
__________________
Senast redigerad av EchoesOfSilence 2024-01-30 kl. 15:49.
Citera
2024-01-30, 15:53
  #1032
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZOG77
Det var att man inte förstod då att det sitter i 8-12 timmar och då krävdes egentligen inte mycket alls för ett dygn. Men blandade annat oxå så det kan vara att det förstörde pv resan.
Men nej tack ändå. Detta är inte värt skiten. Det håller jag fast vid.
Och sluta belasta vården😔


Haha va? Jag belastar aldrig vården pga detta?
Nej visst är det inte värt det, men vissa tycker om det o på ett eller annat sätt behöver det.
Vad jag gör mot min kropp är liksom min buisness, det har ingen med att göra.
Men det här är väl sånt du kommer in och skriver lite då och då? Hur dåliga substanserna och vi människor är? Kan bara minnas att jag sett dig skriva sådana saker...
__________________
Senast redigerad av Phobiazi 2024-01-30 kl. 15:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in