2023-04-19, 21:27
Avslutad
Tjena! Tar studenten om inte så länge och hade tänkt ta ett sabbatsår där jag verkligen funderar över vad jag vill göra framöver och tjäna ihop lite pengar. Vad skulle ni säga är bästa jobbet för en 19åring, då tänker jag framförallt vad som är mest meritande inför framtiden och vad man tjänar mest på.

Tack på förhand!
Citera
2023-04-19, 21:30
Medlem
Politiker.
Citera
2023-04-19, 21:32
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullandeIgelkott
Tjena! Tar studenten om inte så länge och hade tänkt ta ett sabbatsår där jag verkligen funderar över vad jag vill göra framöver och tjäna ihop lite pengar. Vad skulle ni säga är bästa jobbet för en 19åring, då tänker jag framförallt vad som är mest meritande inför framtiden och vad man tjänar mest på.

Tack på förhand!
Hotell/krogbranschen. Där får du lära dig mycket om vår värld.
Citera
2023-04-19, 21:34
Medlem
Kione211s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullandeIgelkott

Tack på förhand!
Jag jobbade på ica kyllager. Ingen utbildning krävdes. Först plocka varor och köra plock truck. Efter några månader utbildade de mig på sjutstelagetruck. Det var kul att köra, lite som tv spel.
Samma lön som VVS-montör som jag annars jobbar som.
Blev bara tre år för det slet hårt på kroppen.
Citera
2023-04-19, 21:41
Medlem
Tindraindras avatar
Om du är kvinna så är prostitution det allra bästa. Då kan du kamma hem flera tusen dagligen.
Citera
2023-04-19, 22:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tindraindra
Om du är kvinna så är prostitution det allra bästa. Då kan du kamma hem flera tusen dagligen.
Är detta meriterande som trådstarten efterfrågar? Mer specifikt, kan man sätta prostituerad på CV:et enligt dig?
Citera
2023-04-19, 22:35
Medlem
litenbokstavs avatar
det finns inget som heter bästa, bara det som passar dig mest
Citera
2023-04-19, 22:57
Medlem
Ärligt talat är McD ganska meriterande vissar att du klarar tempo och hänga med i svängarna.
Väktare är rätt bra betalt efter de första 15 månaderna och du kan jobba över hela Sverige under studierna.
Hotell/Resturang ungefär som McD men oftast mer kväll, natt.
Citera
2023-04-20, 00:38
Medlem
Vikarie inom skola är förhållandevis lätt att få (speciellt om du bor i liten by där alla känner alla) och ganska chill. Något charmigt i att lära barn om Gustav Vasa och dricka kaffe med 40 åriga sossetanter på rasten.
Citera
2023-04-20, 00:44
Avslutad
Onlyfans tycker jag verkar soft
Citera
2023-04-20, 07:28
Medlem
link71s avatar
Lager jobb finns ju överallt, ganska lungt tempo, behövs inte truckkort på vissa lager ,
Hyfsat bra betalt.
Citera
2023-04-20, 10:07
Medlem
Tindraindras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Är detta meriterande som trådstarten efterfrågar? Mer specifikt, kan man sätta prostituerad på CV:et enligt dig?

Det ger goda möjligheter för andra mer vältjänade karriärer. Tryck inte ner andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in