2023-04-18, 17:01
Medlem
Jag tänkte fråga...tror ni att det kommer bli möjligtvis populärt i framtiden att ha sin egen
hjärna synlig genom någon sorts "plexiglas"? Förmodligen inte just plexiglas, men någon
annan sorts material där man kan se genom, och som är relativt starkt.

Så man var tvungen att genomgå nån sorts operation där man tog bort delar av sitt kranium
(skallen), och sen opererade där nåt tex. ett plexiglas så att man kunde se hjärnan. Jag tänkte
såhär...det finns nuförtiden massa konstiga piercings osv. Vet inte ens allt vad som finns, men
efter en Googlesökande så hittade jag detta:

https://www.inkedmag.com/original-news/20-extreme-piercings-you-wont-believe-exist

Jag tror att vissa av dom kanske skulle kunna ta en "kraniumpiercing", eller vad man nu skulle kalla det för.
Så vad tycker ni om detta? Skulle ni kunna tänka er ta en "kraniumpiercing" och gå runt med hjärnan synlig?
Eller hur skulle ni reagera om ni såg någon vid Icakassan med en sån här "piercing"? Att hen gick runt så att
man kunde se hjärnan.

Vi är ju ändå hjärnan. Du är inte ansiktet du ser i spegeln, utan du är hjärnan. Vilket du säkert redan visste.

Äckligt? Eller coolt kanske? Vad tycker ni?

(Jag hoppas denna är rätt placerad tråd, hittade ingen annanstans att lägga denna)
Senast redigerad av HayabusaMannen 2023-04-18 kl. 17:09.
Citera
2023-04-18, 17:35
Medlem
SnutteFia03s avatar
Även om det hade varit möjligt så är det nog extremt få som skulle nappa på den typen av modifikation. Finns ju en del som tatuerar hela kroppen och piercar sig så mycket som möjligt och annat liknande, kanske skulle någon inom den sfären genomföra något sådant som du beskriver?
Citera
2023-04-18, 17:54
Medlem
MrMarios avatar
Kan tänka mig det skulle kunna finnas intresse för sånt bland ett litet antal white-trash.
Typ samma människor som tatuerar sig i ansiktet eller t.om. tatuerar ögonvitorna. Finns ju dårar för allt...

Tror inte det kommer få något brett genomslag dock, svårt att tro att några större mängder har lust att blotta sina interna organ. Känns nog lite för mycket som nått i stil med att blotta sina egna tankar.
Citera
2023-04-18, 20:42
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HayabusaMannen
Jag tänkte fråga...tror ni att det kommer bli möjligtvis populärt i framtiden att ha sin egen
hjärna synlig genom någon sorts "plexiglas"? Förmodligen inte just plexiglas, men någon
annan sorts material där man kan se genom, och som är relativt starkt.

Så man var tvungen att genomgå nån sorts operation där man tog bort delar av sitt kranium
(skallen), och sen opererade där nåt tex. ett plexiglas så att man kunde se hjärnan. Jag tänkte
såhär...det finns nuförtiden massa konstiga piercings osv. Vet inte ens allt vad som finns, men
efter en Googlesökande så hittade jag detta:

https://www.inkedmag.com/original-news/20-extreme-piercings-you-wont-believe-exist

Jag tror att vissa av dom kanske skulle kunna ta en "kraniumpiercing", eller vad man nu skulle kalla det för.
Så vad tycker ni om detta? Skulle ni kunna tänka er ta en "kraniumpiercing" och gå runt med hjärnan synlig?
Eller hur skulle ni reagera om ni såg någon vid Icakassan med en sån här "piercing"? Att hen gick runt så att
man kunde se hjärnan.

Vi är ju ändå hjärnan. Du är inte ansiktet du ser i spegeln, utan du är hjärnan. Vilket du säkert redan visste.

Äckligt? Eller coolt kanske? Vad tycker ni?

(Jag hoppas denna är rätt placerad tråd, hittade ingen annanstans att lägga denna)

Haha, tack för länken, garvade nästan läppen av mig
Roligast var nog ändå CP:t som fläkt upp närborrarna med en "piercing", så snorkråkorna o näshåren ligger frilagda för allmän beskådan
Citera
2023-04-19, 12:07
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Kan tänka mig det skulle kunna finnas intresse för sånt bland ett litet antal white-trash.
Typ samma människor som tatuerar sig i ansiktet eller t.om. tatuerar ögonvitorna. Finns ju dårar för allt...

Tror inte det kommer få något brett genomslag dock, svårt att tro att några större mängder har lust att blotta sina interna organ. Känns nog lite för mycket som nått i stil med att blotta sina egna tankar.

Kommer det inte bara bli en valnöt i en skål då ?
Citera
2023-04-19, 21:19
Medlem
FlashbackGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Kommer det inte bara bli en valnöt i en skål då ?

Ja eller så kan man ha genomskinlig hyperOLED istället än plexiglas. Så kan folk se ditt humör på skallen när du sätter på eller byter tema. Alltså du har då en datorskärm/tvskärm istället än ditt kranium. Som kan vara genomskinligt också. Om du har den på den tema.
Senast redigerad av FlashbackGod 2023-04-19 kl. 21:21.
Citera
2023-04-20, 10:39
Avslutad
Jag har redan genomgått kranial plastikkirurgi pga mycket missnöjd med mitt utseende.

De skar i skelettvävnaden för att forma ett kvinnligare utseende. Jag ska ner i sommar faktiskt och ta lite av käkbenet och lite andra åldersrelaterade irritationer.

https://ohns.ucsf.edu/facialplastics/before-after/facial-feminization

Det är alltså inte alls otroligt med extrema bodymods. Det kommer alltid finnas dårar som är totalt ointresserade av vad andra tycker och som försöker hacka allt som går att hacka.

Själv är jag delvis cyborg och lever redan beroende av syntetiska hormoner för att kunna leva mitt liv fullt ut.

Det är givetvis inte ett självändamål, att se bra ut eller vara punk, det är att hacka sin kropp. Alla kommer givetvis inte göra det, men vill man och tycker det är coolt och undrar hur det är så gör man.

edit: obs, jag har inte ens en tatuering, det är ett kulturellt tabu därifrån jag kommer. Hål i öronen dock. Ett i varje öra. Jag är inte inföding från Papua liksom.

Också, det är rätt många som har blivit av med limbs som har bionics. https://www.youtube.com/watch?v=kG4eMZqppT4 den bruden är helt otrolig. Tilly Lockey hon är supercool. Alltså pure självkänsla.
Senast redigerad av NewRomancers 2023-04-20 kl. 11:19.
Citera
2023-04-20, 15:14
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackGod
Ja eller så kan man ha genomskinlig hyperOLED istället än plexiglas. Så kan folk se ditt humör på skallen när du sätter på eller byter tema. Alltså du har då en datorskärm/tvskärm istället än ditt kranium. Som kan vara genomskinligt också. Om du har den på den tema.

Coolaste måste ju vara att ha på ständig röntgen, som visar kraniet, på bildskärm man bär på huvudet, eller fyra skärmar fram bak och sidorna, fatta vad coolt!
Dessutom heeeelt ofarligt.

Den där länken, vad sjuka saker en del gör, att de som piercar och tatuerar inte säger emot? borde de inte ha en sjukvårdutbildning också ?
Citera
2023-04-21, 19:42
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewRomancers
Jag har redan genomgått kranial plastikkirurgi pga mycket missnöjd med mitt utseende.

De skar i skelettvävnaden för att forma ett kvinnligare utseende. Jag ska ner i sommar faktiskt och ta lite av käkbenet och lite andra åldersrelaterade irritationer.

https://ohns.ucsf.edu/facialplastics/before-after/facial-feminization

Det är alltså inte alls otroligt med extrema bodymods. Det kommer alltid finnas dårar som är totalt ointresserade av vad andra tycker och som försöker hacka allt som går att hacka.

Själv är jag delvis cyborg och lever redan beroende av syntetiska hormoner för att kunna leva mitt liv fullt ut.

Det är givetvis inte ett självändamål, att se bra ut eller vara punk, det är att hacka sin kropp. Alla kommer givetvis inte göra det, men vill man och tycker det är coolt och undrar hur det är så gör man.

edit: obs, jag har inte ens en tatuering, det är ett kulturellt tabu därifrån jag kommer. Hål i öronen dock. Ett i varje öra. Jag är inte inföding från Papua liksom.

Också, det är rätt många som har blivit av med limbs som har bionics. https://www.youtube.com/watch?v=kG4eMZqppT4 den bruden är helt otrolig. Tilly Lockey hon är supercool. Alltså pure självkänsla.

Mamma...jättecoolt. Gäsp.
Citera
2023-04-21, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Mamma...jättecoolt. Gäsp.

OK. du var tvingen att gäspa lite på flashan så du är inte cool iaf. Inget för dig, sov vidare. Sluta shitposta på fredagar med quotes.
Tilly Lockey hon är supercool. Hur kan man inte tyck om Tilly. Tönt.
Senast redigerad av NewRomancers 2023-04-21 kl. 20:02.
Citera
2023-05-08, 03:08
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Såg just nu vertical eyelid piercing.... usch. alltså någon som plockat ut sitt öga för att sätta en piercing som spärrar upp det tomma hålet efter ögat
Citera
2023-05-08, 04:41
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Såg just nu vertical eyelid piercing.... usch. alltså någon som plockat ut sitt öga för att sätta en piercing som spärrar upp det tomma hålet efter ögat

Hen ville väl visa hur tom hen är i skallen så att säga. Innanför pannbenet ekar nog lika tomt som i ögonhålan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in