Jag blev också förvånad när jag såg artikeln.
Ha följt serien och beundrat hur de byggt upp ett företag och renoverat ett ruckel till slott.
Dessutom har det varit fint att A och D är så genuint i synk med varandra. Jag tror inte man kan fejka alla hållna händer, klappar och tålamod med varandras idéer genom flera säsonger.
Men kanske ett par som är så tvåsamma dels inte har så mycket tålamod med dem som de båda tycker är jobbiga? och kanske har de med tiden ställt mer krav vartefter de blivit alltmer populära och faktiskt tjänat bra pengar på bröllopen (inte bara på att vara med i TV). Ett bröllop på slottet ska ju gå på mellan 300 000 och 500 000?
Sedan tror jag att det var en dålig idé att de skulle åka runt i Frankrike och upptäcka landet, för det var väl ungefär det den senaste programserien gick ut på?
De är superduktiga på att renovera och designa, även om jag inte alltid gillar resultatet. De har hittat en nisch med bröllopen där de tjänar pengar. De verkar ha lyckats ta hand om sina pengar. ( A ska haft en firma som skött ekonomin år andra parallellt med sin tesalong i GB).
Men som Frankrikekännare är de ju nybörjare! Kan tänka mig att det krockat där mellan ett egensinnigt synkat par som varit bra det de tidigare gjort och programidén.
Vore intressant att få veta mera...
De vittnar om samarbetssvårigheter och att paret genom åren hamnat i konflikt med flertalet producenter.
– Jag har hört dem svära åt folk. Producenterna förvandlar dem till det här perfekta, lysande och roliga paret. De är det i programmet, men det är nästan bara då, berättar en anonym källa för Deadline.
En person som Daily Mail pratat med kallar paret för ”en mardröm att arbeta med”.
– Produktionen är med dem på slottet i veckor så de kan inte dölja sin riktiga karaktär. De är otrevliga och oberäkneliga människor, och som du kan föreställa dig, de är en mardröm att arbeta med.
Jag väljer ändå att titta på serien och drömma mig bort en stund i godhet och kreativitet. Behövs mycket verklighetsflykt numera så programmet passar mig bra
Älskar serien! Brukar inte gilla dessa typer av program då de ofta känns som mediatränade människor spelar teater. Men detta är trivsamt och känns ganska genuint. Gillar att se vad de hittar på, kreativa. Stör mig lite på deras (brittiska?) tillvägagångssätt att gömma och bygga in fuktfläckar och hål. Men mysig underhållning.
Trist om de är svåra att jobba med, kanske har de blivit lite diviga efter all uppståndelse? Eller så ställer de allt högre krav på produktionen. Jag är fascinerad (och lite avundsjuk) av morföräldrarna som osjälviskt stöttar och är en del av deras vision.
Herregud, vad tänkte transportören med här?
Angel frågar om han behöver hjälp, han säger nej för allt sköts elektriskt och så BRAKAR den stora bussen in i deras flygel! Hade ju kunnat gå ännu värre eller att den for ner i vallgraven!
Angel hade ju kunnat sitta i bussen och bromsa utifall.. Förstår inte vad som är tänkt, bussen tippas och rullas av? Klart den åker in i väggen? Eller vad var tanken? Chaffisen verkar väldigt förvånad.
En fråga om bögparet och deras slott. Det verkar som att det är ett gäng investerare som äger slottet, nån grupp av cirka 20 personer, och att dom två gubbarna leker slottsherrar men i själva verket är några slags förvaltare?
Jag har fastnat för dem, riktigt mys-tv som slinker ner lätt.
Tycker däremot att åldersskillnaden på dem inte nämnts eller överhuvudtaget kommit upp.
D Strawbridge har både en exfru samt två barn sedan tidigare, det tar nästan fem år innan sonen dyker upp som hastigast.
En son som är välkänd för den brittiska publiken, då han är något av en kändiskock där.
Men det är ju som sagt "feel good tv"