2024-09-28, 21:10
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gvasalia
Det är hos dig problemet ligger. Du har inte förstått vad woke betyder utan du har implicit eller explicit rasistiska föreställningar. Vad är det för förlaga du baserar sin vanföreställning på?

Woke beskriver en medvetenhet om frågor som rör jämlikhet mellan olika etniciteter och genus, samt social rättvisa, diskriminering och rasism.
Tycker du att rånaren som är svart framställs i god dager?
Jag har förklarat problemet med denna serie utefter exakt den beskrivning du skriver....

Att det har varit viktigare än manus att vara exempelvis "socialt medveten"

När man bygger en karaktär efter hudfärg som med allra största fall verkar vara poängen här. Då använder man sig av rasism. Det är för fan definitionen av rasism att dela in folk i hudfärger och det har HBO/MAX valt att göra, så de är rasisterna här.

Nej problemet ligger inte hos mig, anledningen till att jag vet det är för att fler och fler ser problemet ju mer det används.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2024-09-28 kl. 21:14.
Citera
2024-09-29, 21:15
Medlem
kl4sseKocks avatar
Godkänt första avsnitt nu han har dragit igång nåt japp får hur det artar sig kommer titta vidare.
Citera
2024-09-30, 00:07
Medlem
SkattefriZons avatar
Vilken tid kommer avsnitt 2?
Trodde det skulle komma nu vid midnatt med där hade jag fel.
Citera
2024-09-30, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon
Vilken tid kommer avsnitt 2?
Trodde det skulle komma nu vid midnatt med där hade jag fel.

Om jag fattat rätt så 03:00.
Citera
2024-09-30, 06:17
Medlem
Gvasalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jag har förklarat problemet med denna serie utefter exakt den beskrivning du skriver....

Att det har varit viktigare än manus att vara exempelvis "socialt medveten"

När man bygger en karaktär efter hudfärg som med allra största fall verkar vara poängen här. Då använder man sig av rasism. Det är för fan definitionen av rasism att dela in folk i hudfärger och det har HBO/MAX valt att göra, så de är rasisterna här.

Nej problemet ligger inte hos mig, anledningen till att jag vet det är för att fler och fler ser problemet ju mer det används.
Dela in folk i hudfärg är rasism. Det finns ju flera hudfärger så hur kan det vara rasism per se så vad menar du?

Att du har Flashback som intäkt för att du inte har fel är ganska svagt. Jag kan marinera din kommentar i Rosa Apor-gruppen för att påvisa ett annat utfall. Du har woketourettes, punkt slut. Särskilt tydligt blir det när du så tydligt visar bristande förståelse för begreppets innebörd.
Citera
2024-09-30, 12:23
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Dela in folk i hudfärg är rasism. Det finns ju flera hudfärger så hur kan det vara rasism per se så vad menar du?

Att du har Flashback som intäkt för att du inte har fel är ganska svagt. Jag kan marinera din kommentar i Rosa Apor-gruppen för att påvisa ett annat utfall. Du har woketourettes, punkt slut. Särskilt tydligt blir det när du så tydligt visar bristande förståelse för begreppets innebörd.
HBO/MAX har valt en person baserat på dennes hudfärg. Det är rasism.

Du har uppenbarligen bristande förståelse. Vadå "flashback som intäkt" vad menar du ens? Att folk tröttnat på woke över hela världen och att företag förlorar miljardbelopp på det har inte så mycket att göra med vad någon på flashback tycker. Jag är starkt emot woke då det förstör världen och delar upp oss ännu mer, om du vill göra dig lustig över det får stå för dig. Det är du som inte verkar förstå innebörden för övrigt.
Citera
2024-09-30, 15:25
Medlem
Gvasalias avatar
Citat:
HBO/MAX har valt en person baserat på dennes hudfärg. Det är rasism.

Du har uppenbarligen bristande förståelse. Vadå "flashback som intäkt" vad menar du ens? Att folk tröttnat på woke över hela världen och att företag förlorar miljardbelopp på det har inte så mycket att göra med vad någon på flashback tycker. Jag är starkt emot woke då det förstör världen och delar upp oss ännu mer, om du vill göra dig lustig över det får stå för dig. Det är du som inte verkar förstå innebörden för övrigt.
Hur vet du det du påstår? Det är alltså woke och rasism på samma gång. Hur är det woke och rasism?
Citera
2024-09-30, 15:40
Bannlyst
Citat:
För han är svart. HBO/Max skulle aldrig 2024 producera något som inte är woke. Att kolla på serier där det är flera svarta med har jag inget problem med (min favoritserie är ju The Wire liksom) men när man enbart gjort det pga. woke-propaganda som så oerhört tydligt är fallet här så är det bara störande, särskilt när två karaktärer kommer varandra så orimligt nära bara för man inte kan skriva bättre manus. Man har väl suttit på flera möten och försökt fundera ut hur man ska få med en svart skådis och så har manuset fått lida pga. detta.

Precis så, HBO vet att de måste klämma in en neger i handlingen annars är det en rasistisk serie. F.ö. så hör inte negrer hemma i Gotham City. Förutom kattkvinnan i the Batman, hon får va med.
Citera
2024-09-30, 16:11
Medlem
sebastian_s avatar
Den färgade killen framstår tyvärr bara som mer och mer inkvoterade och malplacerad. Passar inte alls in.

Trots min kritik av girlbossen Sofia så är hon den intressantaste karaktären. Jag börjar redan tröttna på Pingvinen själv som karaktär.
Citera
2024-09-30, 18:40
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Hur vet du det du påstår? Det är alltså woke och rasism på samma gång. Hur är det woke och rasism?
Att woke-dårar är så korkade att de inte inser att det är dem som är de största rasisterna är inget nytt. Ja det är motsägelsefullt men det är som det är.
Citera
2024-09-30, 20:43
Medlem
HungalaBungalas avatar
Tycker inte the Batman var något vidare, men detta fungerar. Lite rädd att det kan bli för mycket av Oz och hans tugg, men å andra sidan är Sofia riktigt bra och deras dialoger är det bästa med serien.
Citera
2024-09-30, 21:01
Avslutad
Tittat på avsnitt 2 och håller med de som skriver att den färgade killen är malplacerad. Helt fel i den här kontexten och ren eftergift till woke. Börjar också tröttna på Pingvinen, men Sofia är å andra sidan en riktigt intressant karaktär.

Avsnittet får 3 av 5 i betyg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in