2023-04-14, 22:35
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Jo vänstern har alltid försökt påvisa att all handel är negativt. Det vet vi. Det är därför som vänstern faktiskt möter den yttersta högern i detta. Inget jag ägnar mig åt.

Socialdemokraterna har alltid arbetat med idén om att export är bra.

https://www.socialdemokraterna.se/var-politik/a-till-o/export

Citat:
Sveriges export är 52.5% av BNP, rekordhögt genom tiderna. Detta tillfaller oss genom löner och skatter i de exportföretag vi arbetar inom. Såsom det alltid har varit.

Överskott i samhällsekonomisk mening är inte alls samma som vinst och inte nödvändigtvis något positivt. När Sydostasien och Östeuropa utvecklades skedde det med stora handelsunderskott för att bygga upp en inhemsk industri. Strävan hos alla exportföretag är ju att utveckla till lägre kostnad, alltså höjt pris och färre anställda per vinstkrona.

Hur som helst är det som jag skrev inte invandringen som förklarar en ökad export.
Citera
2023-04-14, 22:38
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nydagnyatider
Välfärdssamhället hade inte gått såpass långt då. Men senaste 10-20 åren har vi nått den fulla effekten att svenskar är medelklass och uppåt

Det hade varit en intressant teori, om den haft någonting med verkligheten att skaffa. Dessvärre har den inte det.

Din tes är alltså, på fullt allvar, att det inte finns några svenskar i socialgrupp 3?

Citat:
Vad har det med saken att göra?

Du skrev: "Det hade gått att inte ta emot någon invandrare alls om man hade en politik som inte gick ut på att sätta silversked i munnen på varenda svensk."

Varpå jag svarar: Mottagandet i sig har ingenting med våra socialförsäkringssystem att göra.
Citera
2023-04-14, 22:40
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Hela Sverige är sämre pågrund av massinvandringen och mångkulturen men jag har märkt att det enbart är pengar du bryr dig om.

Om du med sämre menar att du möter fler idag som inte är rågblonda jämfört med 1990 så är det en försämring, det medges. Om detta är ditt hela mått så kan man förstå att du tycker att "hela Sverige är sämre". Inget konstigt med det!

För faktisk utveckling, vad gäller ekonomi och livsglädje mm, se tidigare inlägg och länkar.
Citera
2023-04-14, 22:41
Medlem
Citat:
Jo vänstern har alltid försökt påvisa att all handel är negativt. Det vet vi. Det är därför som vänstern faktiskt möter den yttersta högern i detta. Inget jag ägnar mig åt.

Sveriges export är 52.5% av BNP, rekordhögt genom tiderna. Detta tillfaller oss genom löner och skatter i de exportföretag vi arbetar inom. Såsom det alltid har varit.

Det är ju inte tack vare massinvandringen dock snarare trots den.
Citera
2023-04-14, 22:41
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Socialdemokraterna har alltid arbetat med idén om att export är bra.

https://www.socialdemokraterna.se/var-politik/a-till-o/export

OK, vad vill du säga med detta?
- Socialdemokraterna är onda, export är inte bra?
- Eller att du är socialdemokrat och stolt över att de säger att export är bra?
Citera
2023-04-14, 22:43
Medlem
Citat:
Frågan handlade alltså om pensionärer som skjuts/dödas av "invandrarmobben". Tydligen ett fall (om ens det) på 10-12 år.

Frågan handlade inte om samtliga våldsbrott man kan googla upp i Sverige senaste 13 åren. De torde vara rätt så många, helt naturligt i ett land av denna storlek.

Frågan är väl hur många våldsbrott som begåtts av svartskallar och negrer de senaste 30 åren, i förhållande till folkgrupp, område, och den inhemska vita befolkningen. Du sitter tydligen på relevant statistik, så länka den gärna din autistiska spermadrickare. Annars får vi rasister nog fortsätta att tro att livet mellan Strömsunds bolag och sos-lägenheten inte utgör empirisk relevans för att uttala sig i frågan.
Citera
2023-04-14, 22:44
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Citat:
Många klagar på invandringen men fattar inte att utan invandringen hade Sverige stannat. Vem hade städat kontoren och borstat era toaletter? Vem hade sopat gatorna på grus och krattat och blåst löv? Vem hade torkat era mammors rövar på äldreboendet som ni skickar till och som ni inte ens besöker så ni kan fortsätta festa och knulla runt istället? Vem hade kört er buss till jobbet? Eller alla andra generationens invandrare som jobbar som spärrvakter eller lokförare på pendeltågen och tunnelbaneförare? Vem hade kört er hem från er fyllekväll till billig peng (Bolt, Uber etc.) om det inte vore för invandrarna? Vem hade bakat er pizza eller lagat er kebabtallrik om det inte vore för invandrarna? Och vem hade kört hem er mat fram till dörren på fucking cykel om det inte vore för invandrarna? Ja, ni svenskar klagar hela tiden men ni borde nog inse att ni faktiskt lever som kungar och adel tack vare invandrarna som får göra skitjobbet medan ni bara glassar.
Bor hellre i ett avstannat land som Japan än ett förstört land som Sydafrika.
Vänsterns syn på invandring kan likställas med ett pyramidspel, exponentiell tillväxt för att hålla ett fallerat system vid liv.
Citera
2023-04-14, 22:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
OK, vad vill du säga med detta?
- Socialdemokraterna är onda, export är inte bra?
- Eller att du är socialdemokrat och stolt över att de säger att export är bra?

Ja vill säga att S är vänster och således stämde inte ditt påstående.
Citera
2023-04-14, 22:54
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PedoJoeBiden
Bor hellre i ett avstannat land som Japan än ett förstört land som Sydafrika.
Vänsterns syn på invandring kan likställas med ett pyramidspel, exponentiell tillväxt för att hålla ett fallerat system vid liv.

Jag förstår dig precis och detta är ett av de privilegium man har att säga när man bor i ett superrikt land. Det är som killen som skriver och spelar på sin iPhone att "jag vill gå tillbaka till stenåldern".

Med nuvarande utveckling så är Japan ungefär som Argentina år 2050. Multipla defaults, infrastruktur i kollaps, kan inte resa utomlands för allt kostar 5 ggr så mycket.

Jag är osäker på om detta är vad du vill leva i, bara för att slippa se någon människa som inte ser ut exakt som du.
Citera
2023-04-14, 22:54
Medlem
Citat:
Om du med sämre menar att du möter fler idag som inte är rågblonda jämfört med 1990 så är det en försämring, det medges. Om detta är ditt hela mått så kan man förstå att du tycker att "hela Sverige är sämre". Inget konstigt med det!

För faktisk utveckling, vad gäller ekonomi och livsglädje mm, se tidigare inlägg och länkar.

Haha du lever verkligen i en bubbla.
Du har helt missat de senaste 20 åren i Sverige med fler och fler parallella samhällen.
Vi pratar inte enbart om export och ekonomiskt välstånd men den verkar vara enbart det du bryr dig om.
Allting annat som att Sverige är etta inom EU vad gäller skjutningar och etta inom västvärlden vad gäller bombdåd.
Lägg till sociala problem, klaner som hotar socialarbetare i Göteborg. Försämring av skolan. 50% av niondeklassarna i Linköping är rädda för att bli misshandlade, rånade eller sexuellt ofredande på väg hem från skolan.
Bostadsmarknaden skenar pågrund av invandringen som skapet en ständig brist på bostäder. Vanligt folk tvingas in i lånekarusellen för att komma undan skiten.
Terrordåd i Stockholm, nya försök till terrordåd och import av IS-mördare.
Förnedringsrån riktade mot ungdomar för att visa makt. Bilbränder, hedersmord samt koranupploppen.

Det finns mycket mer av detta att lyfta men du ser ingen skillnad, du är ju patetisk.
Citera
2023-04-14, 22:58
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja vill säga att S är vänster och således stämde inte ditt påstående.

Jag skulle säga att S, L, M är alla på den sida som anammar kontakter och export.

Detta är vad jag menade:
https://en.wikipedia.org/wiki/Horseshoe_theory

Yttersta vänster möter yttersta högern, givetvis.
Citera
2023-04-14, 22:59
Medlem
Citat:
Jag förstår dig precis och detta är ett av de privilegium man har att säga när man bor i ett superrikt land. Det är som killen som skriver och spelar på sin iPhone att "jag vill gå tillbaka till stenåldern".

Med nuvarande utveckling så är Japan ungefär som Argentina år 2050. Multipla defaults, infrastruktur i kollaps, kan inte resa utomlands för allt kostar 5 ggr så mycket.

Jag är osäker på om detta är vad du vill leva i, bara för att slippa se någon människa som inte ser ut exakt som du.

Det handlar inte om hur människor ser ut men människor som du kan inte hålla ett ärligt resonemang utan att dra rasistkortet.
Människor oroar sig för samhällsutvecklingen men du bryr dig uppenbarligen inte.
Du förnedrar ju alla anhöriga till människor som dött i massinvandringens spår när du relativt bort den negativa utveckling som varit, rent vidrigt av dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in