2023-04-13, 20:31
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nydagnyatider
Och vilket företag ska köpa städtjänster av ett annat städföretag om villkoret är att städarna ska glassa?

Är du kommunist kanske?

Ja, skitjobb som bygg och vvs. Men inte skitjobb som städare eller toalettskrubbare.

Det löser marknaden. MARKNADSEKONOMI har jag sagt till dig innan.
Städjobb behöver inte vara lågavlönade. Marknaden bestämmer tillgång och efterfrågan.
Snälla människaaaaa sluta

nej usch jag är inte kommunist hehe

Städjobb behöver inte vara skitjobb. Sluta tro det. Finns soppgubbar och annat också. VVS kan jag tycka är skitgöra.
Citera
2023-04-13, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Igen då;
http://www.regeringen.se/contentassets/55f58b2bc8fd4f66842e37f54c38fc51/somalier-pa-arbetsmarknaden---har-sverige-nagot-att-lara
http://www.svt.se/nyheter/svtforum/varfor-lyckas-somalier-battre-i-usa-och-kanada
Så hur många av de totalt 37.000 somalierna i Sverige är arbetslösa?
Citera
2023-04-13, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilgames
Mindre vadå? Vägnät? Bussförbindelser?

Jag tänker mer på hur många som hamnar i gängkriminalitet eller extrema religiösa grupper som är andragenerationsinvandrare. Men du har helt rätt i att dessa inte är representativa.
Citat:
Mindre vadå? Vägnät? Bussförbindelser?
Exempelvis, ja

Citat:
Jag tänker mer på hur många som hamnar i gängkriminalitet eller extrema religiösa grupper som är andragenerationsinvandrare. Men du har helt rätt i att dessa inte är representativa.
Det är som att göra en poäng av att alla muslimer är IS-krigare...
Citera
2023-04-13, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Det löser marknaden. MARKNADSEKONOMI har jag sagt till dig innan.
Städjobb behöver inte vara lågavlönade. Marknaden bestämmer tillgång och efterfrågan.
Snälla människaaaaa sluta

nej usch jag är inte kommunist hehe

Städjobb behöver inte vara skitjobb. Sluta tro det. Finns soppgubbar och annat också. VVS kan jag tycka är skitgöra.
Men snälla någon, återigen, varför skall den utbildade svensken ta ett städjobb även om det så ger 34.000 kronor i månaden när samma svensk kan ta ett kontorsjobb för typ samma lön eller bara snäppet under?

Frågan är varför du inte blir städare i det läget om du nu tycker det är så kul?
Citera
2023-04-13, 20:34
Medlem
Bilgamess avatar
Citat:
Exempelvis, ja
Generellt tror jag att pendlingsavstånden ökar ju mindre kommunerna är, så sett till vägnätet stämmer det nog inte.
Citat:
Det är som att göra en poäng av att alla muslimer är IS-krigare...
Eller att alla svenskar vägrar ta skitjobb.
Citera
2023-04-13, 20:38
Medlem
Citat:
Så hur många av de totalt 37.000 somalierna i Sverige är arbetslösa?

Åsido det att siffran du nämner är felaktig så undrar jag fortfarande om det på något sätt ligger i Svenska skattebetalares intresse att tvingas tillhandahålla livstids arbetsfri försörjning till 80 % av en av de största invandrargrupperna i landet?
Citera
2023-04-13, 20:40
Medlem
Bengt Westerberg är ett korrupt svin som vägrar släppa sin käpphäst då han målat in sig så hårt i hörnet. En del svenskar inom S har börjat tystna, men de som har blivit så extremt förknippade med invandringen har inte råd att släppa taget om sin uppdiktade fantasivärld då de annars skulle gå under i status. Sedan går det inte komma ifrån att de är välbetalda lakejer för en korrupt globalistisk kleptokrati. De är köpta och så länge de blir betalda kör de samma stil.

Bengt plundrade ju Röda Korset när han blev ordförande vilket gjorde att många medlemmar lämnade organisationen.
Citera
2023-04-13, 20:43
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Jag är intresserad av siffror som visar hur andelen ser ut av alla de 2-3 miljoner med utländsk bakgrund. Inte några procent i någon liten obskyr stadsdel.

Med din logik är 38 procent röster i ett riksdagsval i Rosengård fler röster än 5 procent röster i Stockholm vilket visar hur korkat ditt tankesätt är.
Bara för att du saknat googleskills tänker jag inte leta över hela nätet för att visa dig att regn är blött och himlen blå, men du får en start.
Citat:
Jämfört med inrikes födda är sysselsättningsgraden i Sverige 16,3 procentenheter lägre bland utrikes födda.
https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Arbetsmarknad/Integration/Sysselsattningsgrad---internationellt/
Citera
2023-04-13, 20:45
Medlem
löls avatar
Citat:
Men snälla någon, återigen, varför skall den utbildade svensken ta ett städjobb även om det så ger 34.000 kronor i månaden när samma svensk kan ta ett kontorsjobb för typ samma lön eller bara snäppet under?

Frågan är varför du inte blir städare i det läget om du nu tycker det är så kul?

Inte vet jag, vilket är roligast? Städa eller sitta på röven.. You tell me?
Hur fan ska jag veta? Jag har aldrig sökt ett städjobb
Men jag kan GISSA på att människor är för lata för att vilja städa och tycker att sitta på röven är guld värt.

Varför ska jag blir städare?
Har jag sagt att det är kul att städa? När skrev jag det?
Varför påstår du att jag tycker städa är kul?

Jag trivs med det jag gör. Räcker inte det?
Senast redigerad av löl 2023-04-13 kl. 20:47.
Citera
2023-04-13, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilgames
Generellt tror jag att pendlingsavstånden ökar ju mindre kommunerna är, så sett till vägnätet stämmer det nog inte.

Eller att alla svenskar vägrar ta skitjobb.
Citat:
5000 pers i Umeå kan promenera till sina jobb.

5000 pers i Stockholm kan inte göra det då de bor i länet och jobbar i staden.

Citat:
Eller att alla svenskar vägrar ta skitjobb
Min tes har alltid varit att ingen medelklass-svenne som utbildar sig skulle bemöda sig att jobba som städare istället.
Citera
2023-04-13, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Åsido det att siffran du nämner är felaktig så undrar jag fortfarande om det på något sätt ligger i Svenska skattebetalares intresse att tvingas tillhandahålla livstids arbetsfri försörjning till 80 % av en av de största invandrargrupperna i landet?
Som svar på din fråga; givetvis inte.

Men det säger inte att invandringen totalt sett lett till minus.

Alla de 100.000 bosnierna som kom på 90-talet?
Citera
2023-04-13, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Bara för att du saknat googleskills tänker jag inte leta över hela nätet för att visa dig att regn är blött och himlen blå, men du får en start.

https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Arbetsmarknad/Integration/Sysselsattningsgrad---internationellt/
Det citerade förnekar jag inte och det säger fortfarande inte emot min tes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in