Citat:
Ursprungligen postat av
Oels
Det här är en intressant film med Bengt Westerberg som medverkande från minut 48 och framåt.
https://www.svtplay.se/video/8DWZm5K/rekordmagazinet-oppet-arkiv/avsnitt-2
Bengt och programledarna Jan Guillou och den andre med mustasch fullständigt krossar invandringsmotståndarnas argument.
(Vilken usel länk, du missade där. Edit. Nu tillrättad medan jag skrev ser jag.)
Programmet är från 1988. Blir full i skratt hur de två, Guillou (norsk-fransk som han säger) och Westerberg sitter där och är såå verserade och tillgjorda. Nu ska vi visa dem" ungefär. Guillou ser hela tiden ut att vara på väg att spricka, av själbelåtenhet eller nåt. "Pizza och hamburgare", "Vi har i alla fall fått mycket godare mat" klämmer Guillou ur sig, ser inte ut som att han skojar men jag trodde inte att han var så dum så det kanske han gör.
1988. En annan tid och det där känns så vansinnigt daterat. Vore jag dem så skulle jag rodna av skam. Vilka stropptorskar. Skulle vilja se de två igen prata om samma sak fast i nutid om dagens situation.
Göran Skytte har äran i behåll och han försökte i alla fall på ett hederligt sätt.
Men Guillou - oj, oj, oj. Westerberg betedde sig som han brukar eller brukade, numera vet jag inte vad man ska säga om honom. Ur tid kanske? Saknar perspektiv? Tänker inte längre än näsan räcker? Konsekvensblind?