2023-04-12, 01:40
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oels
Det här är en intressant film med Bengt Westerberg som medverkande från minut 48 och framåt.

https://www.svtplay.se/video/8DWZm5K/rekordmagazinet-oppet-arkiv/avsnitt-2

Bengt och programledarna Jan Guillou och den andre med mustasch fullständigt krossar invandringsmotståndarnas argument.
(Vilken usel länk, du missade där. Edit. Nu tillrättad medan jag skrev ser jag.)

Programmet är från 1988. Blir full i skratt hur de två, Guillou (norsk-fransk som han säger) och Westerberg sitter där och är såå verserade och tillgjorda. Nu ska vi visa dem" ungefär. Guillou ser hela tiden ut att vara på väg att spricka, av själbelåtenhet eller nåt. "Pizza och hamburgare", "Vi har i alla fall fått mycket godare mat" klämmer Guillou ur sig, ser inte ut som att han skojar men jag trodde inte att han var så dum så det kanske han gör.

1988. En annan tid och det där känns så vansinnigt daterat. Vore jag dem så skulle jag rodna av skam. Vilka stropptorskar. Skulle vilja se de två igen prata om samma sak fast i nutid om dagens situation.

Göran Skytte har äran i behåll och han försökte i alla fall på ett hederligt sätt.

Men Guillou - oj, oj, oj. Westerberg betedde sig som han brukar eller brukade, numera vet jag inte vad man ska säga om honom. Ur tid kanske? Saknar perspektiv? Tänker inte längre än näsan räcker? Konsekvensblind?
Citera
2023-04-12, 01:43
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nydagnyatider
Många klagar på invandringen men fattar inte att utan invandringen hade Sverige stannat. Vem hade städat kontoren och borstat era toaletter? Vem hade sopat gatorna på grus och krattat och blåst löv? Vem hade torkat era mammors rövar på äldreboendet som ni skickar till och som ni inte ens besöker så ni kan fortsätta festa och knulla runt istället? Vem hade kört er buss till jobbet? Eller alla andra generationens invandrare som jobbar som spärrvakter eller lokförare på pendeltågen och tunnelbaneförare? Vem hade kört er hem från er fyllekväll till billig peng (Bolt, Uber etc.) om det inte vore för invandrarna? Vem hade bakat er pizza eller lagat er kebabtallrik om det inte vore för invandrarna? Och vem hade kört hem er mat fram till dörren på fucking cykel om det inte vore för invandrarna? Ja, ni svenskar klagar hela tiden men ni borde nog inse att ni faktiskt lever som kungar och adel tack vare invandrarna som får göra skitjobbet medan ni bara glassar.

Samtidigt klarar sig inte invandrarna utan Sverige.

Det borde både Bengt Westerberg och du kunna erkänna 😁
Citera
2023-04-12, 01:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Nej, det behövs inte fler folk. Höj lönerna istället så finns det folk att anställa. Att vi importerar hundratusentals bidragstagare är ett sänke som sänker pensionen. Om vi slapp dessa så skulle vi kunna höja pensionen.
Vad händer då med kronan och våra exporter?

Just det....
Citera
2023-04-12, 01:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
(Vilken usel länk, du missade där. Edit. Nu tillrättad medan jag skrev ser jag.)

Programmet är från 1988. Blir full i skratt hur de två, Guillou (norsk-fransk som han säger) och Westerberg sitter där och är såå verserade och tillgjorda. Nu ska vi visa dem" ungefär. Guillou ser hela tiden ut att vara på väg att spricka, av själbelåtenhet eller nåt. "Pizza och hamburgare", "Vi har i alla fall fått mycket godare mat" klämmer Guillou ur sig, ser inte ut som att han skojar men jag trodde inte att han var så dum så det kanske han gör.

1988. En annan tid och det där känns så vansinnigt daterat. Vore jag dem så skulle jag rodna av skam. Vilka stropptorskar. Skulle vilja se de två igen prata om samma sak fast i nutid om dagens situation.

Göran Skytte har äran i behåll och han försökte i alla fall på ett hederligt sätt.

Men Guillou - oj, oj, oj. Westerberg betedde sig som han brukar eller brukade, numera vet jag inte vad man ska säga om honom. Ur tid kanske? Saknar perspektiv? Tänker inte längre än näsan räcker? Konsekvensblind?
Roligt att någon tittade på länken. Den är talande för hur media uppträder och för vilka åsikter som ansågs vara godtagbara. Man kan också jämföra spådomar med verkligt utfall. Speciellt konkret blir det i avsnittet med han Sjöbo-politikern vad han nu heter. Sjöbo-mannen hade ju rätt medan Skytte, understödd av "demografer", hade fel.

Senast redigerad av Oels 2023-04-12 kl. 01:54.
Citera
2023-04-12, 01:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Vad som kan behövas är dels ett bättre och effektivare svenskt utbildningssystem som utbildar ungdomar där jobben finns, eventuellt höjd pensionsålder och om vi talar om invandring då riktad invandring till specifika branscher där det råder brist och där arbetstagaren kommer från ett system med likvärdig utbildningskvalitet.
Så.. Fler indiska pizzabud på moped?

Vad är acceptabel invandring och från vilka nationer?

För jag vill verkligen förstå hur SD vänner tänker kring denna fråga
Citera
2023-04-12, 01:53
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oels
Roligt att någon tittade på länken. Den är talande för hur media uppträder och för vilka åsikter som ansågs vara godtagbara. Man kan också jämföra spådomar med verkligt utfall.

Ang. Spoilern: den rättade till sig själv.

Ja, det var roligt att se. Från en annan tid. Många påverkades, har för mig även jag till en del. Så dum man kan vara.
Citera
2023-04-12, 01:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Ang. Spoilern: den rättade till sig själv.

Ja, det var roligt att se. Från en annan tid. Många påverkades, har för mig även jag till en del. Så dum man kan vara.
Om någon vrålar tillräckligt högt så är det mänskligt att lyssna även om det är en hög med skit.
Citera
2023-04-12, 01:57
Medlem
DN är kläggets husorgan när de ska komma ut med något "viktigt", just massinvandringsvurmande folkpartister har alltid haft en gräddfil in på tyckarsidan (tänk ahlmark, wästberg, Birgitta ohlsson, Ullenhag osv) inte konstigt de hatar Johan Pehrson och omsvängningen l gjort, är bonnierfamiljen fortfarande i chock tro?
Citera
2023-04-12, 01:58
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Så.. Fler indiska pizzabud på moped?

Vad är acceptabel invandring och från vilka nationer?

För jag vill verkligen förstå hur SD vänner tänker kring denna fråga
Och du fortsätter envisas.

Alla är förresten inte SD:are som har åsikter om vår usla invandringspolitik.
Citera
2023-04-12, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nydagnyatider
Många klagar på invandringen men fattar inte att utan invandringen hade Sverige stannat. Vem hade städat kontoren och borstat era toaletter? Vem hade sopat gatorna på grus och krattat och blåst löv? Vem hade torkat era mammors rövar på äldreboendet som ni skickar till och som ni inte ens besöker så ni kan fortsätta festa och knulla runt istället? Vem hade kört er buss till jobbet? Eller alla andra generationens invandrare som jobbar som spärrvakter eller lokförare på pendeltågen och tunnelbaneförare? Vem hade kört er hem från er fyllekväll till billig peng (Bolt, Uber etc.) om det inte vore för invandrarna? Vem hade bakat er pizza eller lagat er kebabtallrik om det inte vore för invandrarna? Och vem hade kört hem er mat fram till dörren på fucking cykel om det inte vore för invandrarna? Ja, ni svenskar klagar hela tiden men ni borde nog inse att ni faktiskt lever som kungar och adel tack vare invandrarna som får göra skitjobbet medan ni bara glassar.

Du kunde byggt en mur runt hela Sverige år 2000 och vi hade klarat oss bättre än vad vi gör idag...

Sluta lyssna på Sossarna; du glömde för övrigt att nämna att invandringen bidrar med läkare, sjuksköterskor och ingenjörer också......................
Citera
2023-04-12, 03:32
Medlem
Bengt Westerberg har rätt, men inte i detta han trodde.

Problemet med massinvandringen är inte på grund av gängkriminalitet. Det är "mängdbrott" bland utrikesfödda som barnmisshandel, bedrägerier och ekobrott, bidragsbrott, bilbrott, cykelstöld, hot och trakasserier, hedersbrott, klotter och skadegörelse, mord och dråp, narkotikabrott, rattfylleri och trafikbrott, stöld och snatteri, ungdomsbrottslighet, vapenbrott, våld i nära relationer, våld och misshandel och våldtäkt och sexualbrott som begåtts av icke-gängmedlem invandrare.
Citera
2023-04-12, 04:28
Medlem
Peqqors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Vem fan bryr sig vad dessa gamla trötta förbannade utsäljande piss-boomers säger. DÖ REDAN! SNÄLLA DÖ!!!!! Sämsta generationen vi beskådat sedan boktryckarkonsten skapade den nedskrivna historian. Ingenting han säger stämmer för han är dum i huvudet och tänker inte rätt. Man byter inte ut sitt eget kött och blod med skräpfolk för att "ta hand om gamlingar". Fan jag hatar verkligen hans generation med hela mitt väsen. DÖ DITT JÄVLA ÄCKEL.

Kunde inte hålla med mer. Offra hela sitt folk för personlig vinning, borde grävas långa gropar där de står på knä bredvid och blir knackade i huvudet med en hammare. Släng i och täck för. Imponerade att landsförräderi numera är en nationalsport numera, förr gjorde man processen kort, men det var en tid när kvinnor inte styrde samhället och män hade kvar sin stake. Nu sitter staken på kvinnan och mannen blir påsatt likt en strap-on, det värsta är väl att han gillar det.

Problemet är bara om man skulle göra ovan så skulle man få slut på folk väldigt snabbt, men ur askan kan något av värde gro möjligtvis.

TS: Jag är säker på att det är en slump. Det är vita som förtrycker negrer, det är därför de bildar gäng. De kan inte få jobb för att vita inte anställer dem, det är synd om dem, ge dem en bulle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in