2023-04-14, 12:26
Medlem
klybans avatar
Pentagonläckan Jack Teixeira ska nu vara gripen.
Misstänkte även denna variant, då materialet var inte av någon som vill exponera dåliga saker militären gör, för detta är oftast aktivister som vill förbättra saker.
Här var det omvända och ville ge skada till militären och som enda syfte.

Om de inte hittat fel gubbe, så kommer denna person nu få se insidan av fängelset ett bra tag.
Citera
2023-04-15, 13:40
Bannlyst
Frågan är vad som kommer att hända denna vänsterextremist? Läckan innehöll ju material som bekräftar hur USA vill hålla igång proxy-kriget i Ukraina och liknande?

OT: Ignorerar Klyban då jag tycker synd om hen som uppenbarligen inte mår bra
Citera
2023-04-15, 14:04
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trump24
Frågan är vad som kommer att hända denna vänsterextremist? Läckan innehöll ju material som bekräftar hur USA vill hålla igång proxy-kriget i Ukraina och liknande?

OT: Ignorerar Klyban då jag tycker synd om hen som uppenbarligen inte mår bra
Jag mår sakligt och sakligheten är, är man rasse och judehatare, så hör dessa hemma på en sida i politiken, och det retar dig att förrädaren ser ut vara en högerextremist.
Men vi får se, kanske du har rätt, och facit kommer vem som har

Rätt lustigt du kokar ned Ukrainare som försvarar sig mot nazisten putin som proxykrig och när det är för Ukrainas överlevnad, det berättar en hel del om dig.

Men det är så historiskt att de som läcker på detta viset är såna som vill militären ska ändra på sig och genom visa de fel de gör i sitt arbete, som övergrepp på fångar eller avlyssna allierade osv.
Detta läckaget är av skadligt art, och riskerar Ukrainare liv och deras förmåga att försvara sig emot nazisten putin etniska utrensning i Ukraina.
Citera
2023-04-15, 16:13
Medlem
Gul-Ap-Kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trump24
Frågan är vad som kommer att hända denna vänsterextremist?
Han var säkert bara någon som ville skryta och visa vad han hade tillgång till. Tyvärr för honom så hittades han ganska fort.
Citera
2023-04-15, 16:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-Ap-Kung
Han var säkert bara någon som ville skryta och visa vad han hade tillgång till. Tyvärr för honom så hittades han ganska fort.
Jo, skryta var nog huvudsyftet, men "vänster" tvekar jag på och med det judehatet och rasisten man rapporterat han är, så låter det mer som en höger-dåre.

När det blev vida känt, ja, då gick det rätt snabbt.
Kommer bli ett långt fängelsestraff för att få skryta, och de ville tydligen ändå inte prata om det, utan pratade spel istället.
Måste ha varit väldigt snopet för han, och sen se dessa 15-20år i fängelse eller vad vi nu pratar om och vid fällande dom.
Citera
2023-04-15, 16:32
Bannlyst
Citat:
Hur kom de honom på spåren?
Han fotade dokument och la upp på discord. Jag förmodar att hans ip adress inte är publik.
Citera
2023-04-15, 16:41
Medlem
Gul-Ap-Kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
De jämförde visst bilder på bordet i hans kök från hans Facebook sida med bordet som dokumenten låg på. De hittade ett mönster och tog det som bevis nog eller liknande.
Citera
2023-04-15, 16:42
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Han fotade dokument och la upp på discord. Jag förmodar att hans ip adress inte är publik.
Det är nog möjligt de tog via IP, då Discord hjälpte till med deras frågor de hade och för söka denna individ.
Citat:
De jämförde visst bilder på bordet i hans kök från hans Facebook sida med bordet som dokumenten låg på. De hittade ett mönster och tog det som bevis nog eller liknande.
Discord hjälpte till också, men med vad är jag inte säker, troligen IP, och kanske spåra om det är nått de missat.
Citera
2023-04-16, 00:38
Bannlyst
Citat:
Ahaa.. Tack för svaret
Citera
2023-04-16, 01:38
Medlem
Tucker Carlson försvarar Jack Teixeira och säger att han behandlas sämre än man behandlade Usama Bin Laden.
https://www.youtube.com/watch?v=jzpCKjl8OxQ

Även Marjorie Green försvarar också Jack Teixeira.
https://www.youtube.com/watch?v=TYPv1hrVbQ4
Citera
2023-04-16, 12:30
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Occarinan
Tucker Carlson försvarar Jack Teixeira och säger att han behandlas sämre än man behandlade Usama Bin Laden.
https://www.youtube.com/watch?v=jzpCKjl8OxQ

Även Marjorie Green försvarar också Jack Teixeira.
https://www.youtube.com/watch?v=TYPv1hrVbQ4
Intressant, så de försvarar förräderi mot USA som land, det berättar vilka dom två är helt klart.
Och jag tror det har nått med att den gripne sägs vara en svår rasist och stort hat till judar.
Citera
2023-04-16, 14:55
Medlem
Japhys avatar
His job title is cyber transport systems journeyman, and he holds the junior rank of Airman 1st Class.

He has top secret security clearance. In order to be given this clearance, Mr Teixeira signed a "lifetime binding non-disclosure agreement" acknowledging that the "unauthorized disclosure of protected information could result in criminal charges", according to court documents.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-65271348

21 åriga dataspelsnördar får top secret security clearance. Inte konstigt att Pentagon läcker som ett såll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in