2023-04-15, 20:25
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag är milt skeptisk till dessa uppgifter.

Det finns kopplingar mellan TE och MS, men mellan OL och någon av andra som uppges? Jag hittar inga sådana kopplingar. Men jag kanske letar på fel ställen?

Tja. Mikael och Tor legosoldater. Simon också eventuellt + 5:e mannen. Olle kanske jobbar med att erbjuda deras tjänster? De har startat upp ett litet svenskt Blackwater? inte helt otroligt. Olle är säkert jävligt duktig och övertygande. De andra har säkert fina CV som legosoldater. De möttes upp lite diskret hos Tors pappa där han nu bor för att det var avskilt och diskret. Tor får i sig för mycket alkohol, lackar ur på något tar bilen stupfull men får sladd och brakar in i grannens hus? Alla får panik i gänget och drar som en avlöning. De kanske bllev hämtade av 5:e legosoldaten? Typ. Något sånt tror jag på.
Senast redigerad av johnthedickholmes 2023-04-15 kl. 20:42.
Citera
2023-04-15, 20:34
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Tja. Mikael och Tor legosoldater. Simon också eventuellt + 5:e mannen. Olle kanske jobbar med att erbjuda deras tjänster? De har startat upp ett litet svenskt Blackwater? inte helt otroligt. Olle är säkert jävligt duktig och övertygande. De andra har säkert fina CV som legosoldater. De möttes upp lite diskret hos Tors pappa där han nu bor för att det var avskilt och diskret. Tor får i sig för mycket alkohol, lackar ur på något tar bilen stupfull men får sladd och brakar in i grannens hus? Alla får panik i gänget och dras som en avlöning. De kanske bllev hämtade av 5:e legosoldaten? Typ. Något sånt tror jag på.

Jag säger inte att det du påstår är omöjligt, jag efterfrågade främst någon form av bekräftelse på koppling mellan OL och någon av de andra. Det lät i inlägget jag citerade som att det finns en sådan koppling.

Någon skrev att OL arbetar på ett mindre företag inom säkerhetsbranschen. Varifrån kommer det?

Att det finns koppling mellan MS och TE är däremot uppenbart, då de sitter i styrelsen för samma bolag.
Citera
2023-04-16, 22:27
Medlem
G.Silverbanes avatar
Stay-behind?
Citera
2023-04-17, 16:30
Medlem
Grejen är att allt detta lösts av flashback enkelt om tråden inte hetat trafikolycka i Hovmantorp.

Vem läser det liksom?

Jag har fortsatt snoka och det verkar vara mycket märkliga händelser och personer runt detta.

Legosoldater o poliser o företag och allt möjligt.
Citera
2023-04-17, 16:32
Medlem
Vem är den 5e oidentifierade mannen som flera grannar sett hämta hunden?
Volvo med falska skyltar.
Citera
2023-04-18, 09:50
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KGkoret
Grejen är att allt detta lösts av flashback enkelt om tråden inte hetat trafikolycka i Hovmantorp.

Vem läser det liksom?

Jag har fortsatt snoka och det verkar vara mycket märkliga händelser och personer runt detta.

Legosoldater o poliser o företag och allt möjligt.
Om du skriver det du kommit fram till så blir det lättare för alla.
Citera
2023-04-18, 17:36
Medlem
Skit att tråden dör
Citera
2023-05-14, 13:55
Medlem
Tragiskt att en tråd med så otrolig potential som denna bara dör ut.
Finns det INGEN som har något mer att förtälja om denna remarkabla händelse?
Citera
2023-05-21, 01:15
Medlem
Hur ser huset ut nu för tiden?
Citera
2023-07-11, 17:12
Medlem
Huset är väl lagat nu.

Brottsmisstankarna är vållande till kroppsskada och grov vårdslöshet I trafik.

Ingen rattfylla och inga droger.

Verkar varit en olycka helt enkelt.

Även om persongalleriet är spännande.
Citera
2024-01-02, 21:27
Medlem
visitalamances avatar
TE dårförarens pappa på Tallvägen 2 hette U Ekw*rtzel och avled 22 september -23. Polis i Kronoberg en gång. Därav kopplingen till Olle L. Huset är ute till försäljning: https://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-hovmantorp-lessebo-kommun-tallvagen-2-21093796 Det verkar som att det bor nån i huset.
Hunden som nämnts var en schäfer. Oklart var den tog vägen. Togs kanske om hand. Enligt ryktet på byn är den alkade tokbilföraren TE är påväg tillbaka till eller är nu i Ukraina. Att han TE har där att göra verkar ju klart, men vi vet fortfarande inte varför han kör in i vilt främmande människors hus. Borde väl bli rättssak? Undra vaffan som egentligen hände.
Senast redigerad av visitalamance 2024-01-02 kl. 21:33.
Citera
2024-01-04, 00:29
Medlem
Tor gick omkring med käpp under hösten 23.
Hans pappa dog i september.
Huset ligger på hemnet.

Pappans bouppteckning går att läsa på skatteverkets hemsida. (Beställa på mail)
Där finns en del intressanta fakta.

Tor har en bror i USA som var hemma när pappan begravdes.

Rykten på byn ger att Tor förbereder en slutlig och permanent flytt till Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in