2023-04-06, 20:22
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herregudvadgott
Varför trodde du det? Kan du på riktigt inte läsa? Jävla stolpskott.
-
LOL på dig du!
Det är inte fascistiskt att vilja bevara ett språk? Har jag sagt det? Det är däremot fascistiskt att staten kontrollerar språk.

?
Är du troll eller är du bara korkad?
Ribba ut.
Pinsamt.
Citera
2023-04-07, 01:13
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Det är helt rätt av stackars negrifierade Italien. Dom få vithudade italienare som är vid makten måste återinföra Fascismen för att blattarna ska dra.

Varför ska blottar dra? Jag är ju muslim och "wahabi" (ordet finns i verkligheten inte men bara för att du ska förstå vilken skola jag tillhör) och ändå har du svarat mig och diskuterar med mig och jag svarar dig. Vad är problemet?
Citera
2023-04-07, 02:36
Medlem
Sir Dwains avatar
Folk försvarar alltså när staten går in och detaljstyr hur man får uttrycka sig. Oväntat, särskilt på det här forumet.

Jag irriterar mig ofta på hur folk uttrycker sig fel (går t ex en utbildning och hade en lärare, som i övrigt var utmärkt, men som sa "desto x, desto y", det var inte heller många av klasskamraterna som kände till att detta inte är korrekt). Men språk fungerar ju inte så, tyvärr. Det som är korrekt är hur folk använder språket, det förändras hela tiden. Inklusive när det gäller att ta in låneord från framförallt engelskan. Det är inte heller något jag uppskattar, jag hade en period för ca 23 år sedan då jag använde väldigt mycket engelska ord i mitt vardagspråk, sen gjorde jag en stor ansträngning för att städa upp det och idag är det mycket bättre. Så jag har förståelse för att man vill få bort sånt. Men att lagstifta om det är ju uppenbart idiotiskt.
Citera
2023-04-08, 21:28
Medlem
herregudvadgotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrackerPower
-
LOL på dig du!
Det är inte fascistiskt att vilja bevara ett språk? Har jag sagt det? Det är däremot fascistiskt att staten kontrollerar språk.

?
Är du troll eller är du bara korkad?
Ribba ut.
Pinsamt.
Men du är ju CP i hjärnbögen, där står ju klart och tydligt att jag inte tycker att det är fascistiskt att bevara ett språk. Suck.
Citera
2023-04-11, 17:52
Medlem
herregudvadgotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrackerPower
-
Ribba ut.
Pinsamt.
Det tog slut argument när du läste, eller hur? Sätt dig ner och låt de vuxna prata.
Citera
2023-04-11, 17:55
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Det tog slut argument när du läste, eller hur? Sätt dig ner och låt de vuxna prata.
-
Ja du vann för att du e så himla smart och vuxen när du använder 'CP i hjärnbögen'
Lycka till!
Handhjärta.
Citera
2023-04-11, 19:46
Medlem
senhackarens avatar
Turismen kommer dö ut i skitalien. Inte mig emot. Jävla Mussolini land.
Citera
2023-04-11, 20:53
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Italien kör old school fascism! Jag tycker snarare att de bör bli bättre på världsspråket, Engelska.
Citera
2023-04-11, 20:56
Medlem
Knotknets avatar
Vilket bra förslag. Italienare är kända för att prata bra engelska.
Jag gissar på noll dömda under en 100-årsperiod.
Citera
2023-04-11, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Men läs: i officiell kommunikation. hål i huvudet och detta är bara en rubrik. kom in i verkligheten .
Citera
2023-04-12, 20:31
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet

Italienare kan knappt ingen engelska alls. Och ännu sämre kommer det bli där nere
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in