2024-05-10, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cupcake86
Lyssnade på en podd nu, där man får höra delar ur den riktiga rättegången.
Flickan har blivit penetrerad både i anal och vagina (av vad är dock oklart, och mamman säger sig inte veta något om det under rättegången).
Och vid förhör har Z nämnt att mamman "pillat på hennes snippa".

Mamman låter ju minst sagt efterbliven och väldigt omogen när hon ger sina svar.
Stackars flicka, det är så mycket värre än bara ättikan.

Ja jag lyssnade också på en podd i efterhand efter att jag skrev här. Fick pausa i omgångar då mammans röst var äckligt irriterande. Hon låter ju fan som Arbogakvinnan när hon pratar, samma tonläge. Det skar i mina öron. För övrigt riktigt vidrig människa och oerhört kall.
Citera
2024-05-10, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Det låg även sprutor i kylen som barnen blivit instruerade hur de skulle ge JI om hon fick anfall.
Ja, men det var ju utskrivna på recept till JI. Antagligen kramplösande medicin.
Så de har inte med något missbruk att göra.
Citera
2024-05-11, 00:28
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja, men det var ju utskrivna på recept till JI. Antagligen kramplösande medicin.
Så de har inte med något missbruk att göra.
Sprutorna kan ju användas till fler än en sak.
Kramplösande sprutor brukar för övrigt vara stesolid vilket i sig är attraktivt hos en blankpundare så har knappast bara använts till kramp.
För övrigt lär orsaken till kramp öht bero på missbruk av Tramadol.
Man bör nog ha en grundinställning att varenda ord som yttras kring mediciner, droger och alkohol är rena lögner, hela tiden.
Citera
2024-05-11, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Kramplösande sprutor brukar för övrigt vara stesolid vilket i sig är attraktivt hos en blankpundare så har knappast bara använts till kramp.
Man bör nog ha en grundinställning att varenda ord som yttras kring mediciner, droger och alkohol är rena lögner, hela tiden.
Nej det tror jag inte.
Även missbrukare kan bli sjuka på riktigt. De kan få cancer tex och vem vill då neka dem smärtstillande, morfin tex.
Även om jag håller med dig om grundinställningen att man ska iaktta försiktighet. Och det gör ju sjukvården hela tiden med JI eftersom det står i hennes journaler att hon är fd missbrukare..
JI har verkliga anfall men det är inte epilepsi som hon inbillat sig. Det kan bero på Ttramadol tex.
Det är inte utrett vad det beror på. Funktionella anfall kallas det iallafall.
Sedan vet jag inte om det är kramplösande medicin. Det var bara ett antagande från mig.
Senast redigerad av ottoplommon 2024-05-11 kl. 01:20.
Citera
2024-05-11, 22:26
Medlem
Citat:
De använder medicinsprutor till flytande melatonin och andra flytande mediciner till barnen.
Jag har också läst det. Att barnen sett mamman ta spruta i armvecket.
JI missbrukade amfetamin i ungdomen men slutade när hon träffade DI, har jag för mig.
Så tror att hon försöker hålla sig borta från amfetamin. Kanske återfall nån gång.
Men det är ju inte ovanligt att ett missbruk byts mot ett annat.
Som tex missbruk av receptbelagda, narkotikaklassade tabletter.
Det här med JIs eventuella tablettmissbruk ska tas upp i HR iallafall.
Liksom att Z nog fått melatonin när hon satt i tvättstugan.
Ska du gå på någon mer hovrättsförhandling?

Hur vet du att det ska tas upp i HR? Det hade man velat höra. Ska försöka gå på fler
Citera
2024-05-11, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna

Hon fick ju epilepsi anfall för att hon var så pass påverkad och missbrukade. Det är hela orsaken till hennes ep och att ambulansen fick komma. Känner en familjemedlem till JI
Citera
2024-05-11, 22:43
Medlem
Liletts avatar
Citat:
De använder medicinsprutor till flytande melatonin och andra flytande mediciner till barnen.
Jag har också läst det. Att barnen sett mamman ta spruta i armvecket.
JI missbrukade amfetamin i ungdomen men slutade när hon träffade DI, har jag för mig.
Så tror att hon försöker hålla sig borta från amfetamin. Kanske återfall nån gång.
Men det är ju inte ovanligt att ett missbruk byts mot ett annat.
Som tex missbruk av receptbelagda, narkotikaklassade tabletter.
Det här med JIs eventuella tablettmissbruk ska tas upp i HR iallafall.
Liksom att Z nog fått melatonin när hon satt i tvättstugan.
Ska du gå på någon mer hovrättsförhandling?

Var framgår att det ska tas upp?

Citat:
Ursprungligen postat av Leiass
Hon fick ju epilepsi anfall för att hon var så pass påverkad och missbrukade. Det är hela orsaken till hennes ep och att ambulansen fick komma. Känner en familjemedlem till JI

Hennes missbruk är nog en bidragande orsak till dessa krampanfall, tack förresten för din rapportering.
Senast redigerad av Lilett 2024-05-11 kl. 23:10.
Citera
2024-05-12, 02:47
Medlem
https://youtu.be/zevdjcpu5GI?si=-qFTzKmCP7YfNSk4
Citera
2024-05-12, 08:00
Medlem
Liletts avatar
Citat:
https://youtu.be/zevdjcpu5GI?si=-qFTzKmCP7YfNSk4
Tack!
Citat:
Videon visar en ny brottsplatsundersökning från flickans rum i den gamla bostaden, och lyfter fram de argument och bevis som åklagaren hoppas ska leda till en fällande dom i hovrätten.

Denna insats är en del av åklagarens större strävan att säkerställa rättvisa för det åttaåriga offret.

Titta på videon för att se de bevis som kan vara avgörande i hovrättens bedömning av fallet.
Senast redigerad av Lilett 2024-05-12 kl. 08:03.
Citera
2024-05-12, 21:48
Medlem
Citat:
Hur vet du att det ska tas upp i HR? Det hade man velat höra. Ska försöka gå på fler
Det vet jag ej exakt tyvärr. Vet bara att jag läst det, antagligen när det var artiklar om nya bevis. Eller att jag hört det i en nyhets filmsnutt. Kanske när de intervjuat åklagaren. (?)
Citera
2024-05-12, 22:02
Medlem
Citat:
Nej hon fick ej ett Epilepsianfall. Hon fick ett Funktionellt anfall (eller PNES):
Funktionella anfall kallas också “dissociativa anfall/attacker”, “psykogena anfall” och “icke-epileptiska anfall”. På den här hemsidan kallar vi dem “Funktionella anfall”. Funktionella anfall är handikappande och skrämmande attacker som är väldigt lika epilepsianfall eller svimningar.

Medan epileptiska anfall orsakas av en plötslig, onormal elektrisk urladdning i hjärnan, uppstår funktionella anfall genom en process i hjärnan som kallas dissociation. Funktionella anfall är vanliga. Närapå hälften av alla som kommer in till sjukhus med misstänkt epilepsi har dem.

Psykogena icke-epileptiska anfall, PNES (även kallat dissociativa kramper eller funktionella anfall), kan vara svåra att skilja från epileptiska anfall. En stor del av alla patienter som utreds för kramper beräknas ha PNES men till skillnad från epileptiska kramper så hjälper inte antiepileptiska läkemedel mot tillståndet. Orsakerna till PNES är okända, men psykologiska faktorer är troligen bidragande.

Kan säkert bero på flera faktorer. JI sägs lida av Posttraumatiskt stressyndrom, PTSD
Det blir säkert inte bättre av ett tablettmissbruk, om hon nu har det. (Troligen).
Senast redigerad av ottoplommon 2024-05-12 kl. 22:07.
Citera
2024-05-12, 23:00
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Det vet jag ej exakt tyvärr. Vet bara att jag läst det, antagligen när det var artiklar om nya bevis. Eller att jag hört det i en nyhets filmsnutt. Kanske när de intervjuat åklagaren. (?)

Det står i åklagarens överklagandehandling.
Skriftligt bevis nr 21
”Chattar påträffade i de tilltalades telefoner. Bilaga " Teknisk undersökning av mobiltelefoner":
a) mellan D*niel Inkv*st och Z*eys storasyster den 31 augusti 2022 och den 20 december 2022 avseende medicinering med melatonin av syskonen M*lwin, N*cole, V*nezza och M*lo, sid 105-107,
b) mellan de tilltalade den 20 augusti 2022 utvisande att J*smine Inkv*st är tablettmissbrukare, sid 107-108,”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in