2023-04-03, 04:27
Medlem
fler o fler visar ointresse for kriget, kina vill medla fred och putin ar med pa noterna samt zelensky ocksa borjar snegla at det hallet.
saklart ar det nan av usa's/cia's illegalister i sankt petersburg som ligger bakom detta
Citera
2023-04-03, 04:40
Medlem
Det skrivs (ryktas) att Daria och hennes snubbe i själva verket är på fri fot, inte häktade som ryska medier gör gällande. Den människan som syns på mugshot sägs enligt samma källor vara Darias syster.

Eventuellt totalt blaj, men vad fan vet jag.
Citera
2023-04-03, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Nä inte en chans att Putin skulle dra av en bomb i sin hemstad för att döda personer som är för kriget. Snubben var en av de mest aktiva i att sprida propaganda i Ryssland för Putin och för kriget.

Du kan inte applicera västerländsk logik på det ryska inrikespolitiska systemet. I Ryssland är även din mest trogne kompanjon alltid ett potentiellt hot och en måltavla, så fungerade det under Tsarväldet, så fungerade det i Sovjet och så fungerar det i Putins Ryssland. Rysk politik är ett terrorvälde där lönnmord och politiskt svek för egen vinning ständigt är närvarande.

I detta skede tror jag dock att det handlar om en rysk anti Putin grupp.
Citera
2023-04-03, 06:02
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slothlorien
"Känslor much"? Är du sjutton år? Inga folkslag eller nationaliteter måste utrotas, någonsin. Ditt snäva idiotiska tankesätt måste utrotas. Lär dig att rikta ditt hat åt rätt håll. Utrota i så fall överhögheten och de pengakåta bockarna som tvingar och duperar sina medborgare att döda och dö för deras egen vinnings skull.

Det föddes bebisar i Ryssland idag, igår, dagen före den och så vidare i absurdum. Är du så jävla känslokall och hjärnslät att du vill att de ska dö? På riktigt? Du behöver tänka om, tänka rätt eller bara utplåna dig själv om du inte fattar hur sjukt du skriver.

Det är ju det motståndsmänniskorna gör.

Får man bara bort ryssarna så kommer dessa problem att sluta.

Ingen människa, inget problem, som kamrat Stalin har sagt.

Bebisar i Ryssland är extra viktiga måltavlor. Det är de unga och barnen som står för framtiden, och för det framtida ryska mördandet. Natasha 73 är inte alls lika viktig.

Jag tänker mig att om man plockar bort 140 miljoner ryssländare skulle det vara fred i Ukraina, eller vad tror du?
Citera
2023-04-03, 06:10
Medlem
Det var ju ganska snyggt ändå. Man får hoppas att det bara var likasinnade på wagner-cafeet den dagen! Snubben kan inte anses civil då han är propagandist och krigshetsare som dessutom deltagit i stridigheterna själv. Egentligen tycker jag rysstroll inte heller är att anses som civila, fast där krävs det en tydlig gränsdragning. Det kanske inte ska handla om man är avlönad eller ej, men sprider man rysk dynga på ett koordinerat sätt som syftar på att medvetet förvirra och försvaga västländer till fördel för Mordor, då tycker jag man i nuläget är ett fullgott mål.
Citera
2023-04-03, 06:11
Avslutad
Typiskt FSB-attentat, samma modus operandi som när de mördade Dugina och när de terrorfejkade sprängmorden på moskvaborna i hyreshusen när Putin behövde ljuga fram ett motiv för terrorattacken mot tjetjenien.

Frågan är när ryska folket tänker vakna upp ur sin törnrosasömn och börja städa?
Citera
2023-04-03, 06:14
Medlem
Miffotmorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Typiskt FSB-attentat, samma modus operandi som när de mördade Dugina och när de terrorfejkade sprängmorden på moskvaborna i hyreshusen när Putin behövde ljuga fram ett motiv för terrorattacken mot tjetjenien.

Frågan är när ryska folket tänker vakna upp ur sin törnrosasömn och börja städa?
Ryssarna undrar nog samma sak när man ser på med fasa hur västvärlden ter sig mot sina egna befolkningar.
Klart att Ryssarna blir rädda, man vill inte bli folkmördade och utbytta i sitt egna land.
Citera
2023-04-03, 06:20
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miffotmorgan
Ryssarna undrar nog samma sak när man ser på med fasa hur västvärlden ter sig mot sina egna befolkningar.
Klart att Ryssarna blir rädda, man vill inte bli folkmördade och utbytta i sitt egna land.

Det är ju vad som händer i Ryssland.
Citera
2023-04-03, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmabum
Jag vet inte... Jag tycker det är magstarkt om vi har en situation där vad vi trodde var världens näst största krigsmakt ger sig på en liten granne på ett grovt sätt och om vi som betraktar det skulle sitta med ett protokoll som definierade hur Ukraina får försvara sig. Trots det enorma brott som den här invasionen är redan från dag ett. Inför hotet om att bli utraderat som land helgar ändamålet medlen kan jag tycka. Inom någon form av gränser såklart.

I praktiken har Ukraina följt ett sådant protokoll. Eller kan du visa på bekräftade brott mot "krigets lagar" som Ukraina har gjort sig skyldigt till? Jag skulle gärna se att Ukraina slår mot till exempel energiförsörjning inne i Ryssland, om de ansåg att de gynnande dem. Det vore knappast ett brott mot några krigslagar men inte ens det ser vi från Ukraina. De håller sig till militära mål enligt en strikt definition och ska ha stor respekt för det

Håller i princip med dig, men man kan inte säga att ändamålen helgar medlem. Det ska inte ursäkta krigsbrott. Men det är givetvis skillnad på teori och praktik. I en drömvärld startas inga krig och båda sidor följer krigets lagar.

Är ganska säker på att båda sidor skiter nästan fullständigt i krigets lagar när det kommer till krigsfångar. Antalet är för få, men jag köper att man pga egen säkerhet inte tar krigsfångar under en pågående strid i anfallszonen.

Hela kriget är en tragedi.
Citera
2023-04-03, 06:32
Medlem
Ett tydligt tecken på att det mesta är i utförsbacke i Ryssland. Hade det inte varit betydligt enklare att sätta några kulor i killen än att ödelägga ett halvt kvarter?
Citera
2023-04-03, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Ukraina sprängde ju ihjäl Dugins dotter. Var det mer värt att lägga resurser på?
Det är väl inte klarlagt vilka som genomförde detta och varför.
Citera
2023-04-03, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är ju det motståndsmänniskorna gör.

Får man bara bort ryssarna så kommer dessa problem att sluta.

Ingen människa, inget problem, som kamrat Stalin har sagt.

Bebisar i Ryssland är extra viktiga måltavlor. Det är de unga och barnen som står för framtiden, och för det framtida ryska mördandet. Natasha 73 är inte alls lika viktig.

Jag tänker mig att om man plockar bort 140 miljoner ryssländare skulle det vara fred i Ukraina, eller vad tror du?
Sluta trolla. Nationstillhörighet allena gör naturligtvis ingen ond. Tror du det är du faktiskt nåt överjävligt dum i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in