2023-04-04, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AndersStenberg
Jo men nötterna som är här och härjar runt har ju inte dessa bevekelsegrunder. Vad fan är det som motiverar dem? Låg IQ och bristande logik är ju en faktor - men det är ju inte dessa faktorer som står för själva motivationen. Det är det jag inte begriper...
Svårt att svara på, flertalet lägger ju dessutom en stor del av sin tid på Trump. Någon form av avundsjuka innerst inne skulle jag gissa på, kombinerat med diagnoser och sånt.

Det är egentligen synd om dessa individerna.
Citera
2023-04-04, 20:50
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Ja, ännu ett steg närmare WW3, det är bara att vara glad.
Absolut! Trump måste få begå brott ostraffat, annars blir det kärnvapenkrig.
Har jag förstått tokhögerns narrativ rätt?
Citera
Medlem
0rganets avatar
Donald säger sig vara oskyldig till redovisningsbrott i 34 fall.

#Arrestmas
Citera
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
korrekt. Det stod klart för länge sedan, en bokföringsteknikalitet där uppsåt måste bevisas för att det ens ska kunna vara ett brott.

Vad resten gäller vet vi fortfarande inte. Men är de av samma sort så är detta en flock gäss av en fjäder. Och en trolig fint för att få bort fokus från bankvärldens kollaps.

Ja och som jag skrev tidigare i ett annat inlägg.. hade detta skett i Sverige hade han eventuellt fått 6 månaders villkorlig dom för bokföringsbrott. Om media hade varit domare så hade Trump fått livstids fängelse men om man fördjupar sig lite i vad han står anklagad för så är det svårt att hitta något konkret. Krigsrubrikerna i vänstermedia vilseleder massorna som vanligt.
Citera
2023-04-04, 20:51
Bannlyst
Braggs chief of Staff: https://twitter.com/TheWuhanClan/status/1643008256443310090

Korruptionen är massiv. En massiv häxjakt antagligen beställd från DOJ då man vet att peddot Biden inte har en chans 2024...
Citera
2023-04-04, 20:52
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tror det är transmaffian son är efter honom. Eftersom han stödjer lag mot detta för barn.
OK, låter troligt!
Citera
2023-04-04, 20:53
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Du har alldeles för hög förhoppningar om Trump24!

Men det är underhållande att sekten TDS är så besatta av kejsarens (och hans nya kläder) oskyldighet som att han var en oskuld med en jättestor snopp som vi vet är en lögn just pga denna saga!.

#Arrestmas #Popcorn

Haha, inte lätt att få allt upplagt till allmän beskådan när man är så dåligt utrustad.

Fresten, här är en bild till en framtida avatar.
https://ibb.co/hc9DnP3
Citera
2023-04-04, 20:55
Avstängd
SoberZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VetVemDuAr
Absolut! Trump måste få begå brott ostraffat, annars blir det kärnvapenkrig.
Har jag förstått tokhögerns narrativ rätt?
Den blodtörstiga vänstern, som gärna även röker jointar och lever på bidrag, har problem med Trump. En av anledningarna är att han inte vill ha krig med allt och alla. Inklusive Putin.

Världen hade varit lugn nu om Trump suttit vid makten. Nu sitter Biden och då hopar sig problemen och när världen faller ihop, så sitter du och gottar dig åt ett simpelt åtal. Du är WT förkroppsligad.
Citera
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trump24
Braggs chief of Staff: https://twitter.com/TheWuhanClan/status/1643008256443310090

Korruptionen är massiv. En massiv häxjakt antagligen beställd från DOJ då man vet att peddot Biden inte har en chans 2024...
Konspirationsteorierna frodas tidigt ser jag.
Tja, är man en indoktrinerad homoerotisk fanboy går man säker på dem.
Men ni börjar sjunka i antal...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flytandelycka
Ja och som jag skrev tidigare i ett annat inlägg.. hade detta skett i Sverige hade han eventuellt fått 6 månaders villkorlig dom för bokföringsbrott. Om media hade varit domare så hade Trump fått livstids fängelse men om man fördjupar sig lite i vad han står anklagad för så är det svårt att hitta något konkret. Krigsrubrikerna i vänstermedia vilseleder massorna som vanligt.
Han kan max dömas till böter, en viss summa för varje felaktigt bokförd transaktion, om nu åtalen gäller fel bokförda poster, men inte mer än så. Eventuellt straffavgift, skattepålägg och/eller återbetalningsskyldighet, är vad som väntar i så fall, om åklagaren kan bevisa uppsåt. Men fängelse kan det inte bli tal om.
Detta är dock mina tolkningar som lekman i frågan. Någon expert på amerikansk rätt får gärna slå mig på fingrarna om det är fel.

Men vi får se, det kanske ligger annat i åtalen.
Citera
2023-04-04, 20:57
Medlem
HomoDeuss avatar
34 fall av bedrägligt bokförda affärstransaktioner. Fängelse i straffskalan.
Citera
2023-04-04, 20:57
Medlem
En sittande president har aldrig förlorat ett val om han får fler röster än föregående val. Trump ökade med 10 miljoner röster 2020.

ALL statistik kring valet 2020 är helt åt skogen.

En kul detalj är att det fanns fyra presidentkandidater 2020.
Howie Hawkins och Jo Jorgensens röster fick plötsligt ett abrupt slut när man räknade slutrösterna. Man hade helt enkelt inte tid att fixa deras röster också.

Jag tror det här åtalet kan ha med valet 2024 att göra..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in