2023-07-01, 21:24
Bannlyst
Det är killen som hängdes ut på Dumpen som ligger bakom.
Citera
2023-07-04, 10:47
Medlem
T.Durdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LitenFegCyklist
Vilken kille? Länk?
Citera
2023-07-06, 15:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BBBodies
Är ju inte han som de påstår. Livsfarligt att hänga ut folk så här utan källkritik.

Framgår i denna podd att han är oskyldig.
https://www.svd.se/a/XbJAxr/vem-ligger-bakom-mystiska-tiktok-kontot-djureninaturen

Haha! Vilken bra tråd av korkade, naiva Flashbackare som hängt ut en helt oskyldig man och hjälp till att försöka förstöra hans liv. Hoppas ni skäms.
Citera
2023-07-08, 12:48
Moderator
Maviels avatar
Den sanna identiteten på personen bakom kontot Djureninaturen är okänd.

En journalist kontaktade personen under förevändning att vara en 15 årig flicka och lyckades då verifiera att M F inte var personen som var bakom kontot, bland annat genom att chatta med båda kontona samtidigt och konstatera att M F var utomlands medan Djureninaturen kontot i Sverige.

MF har anmält flickorna som hängt ut honom för förtal.

Står betydligt mer här:

https://www.svd.se/a/bgdyBB/djureninaturen-skrammer-tiktok-anvandare-vem-ar-mannen-pa-djurgarden

Citat:
Sedan är det jag vet att jag plötsligt har blivit utpekad, utan någon slags bevisning. Jag har blivit uthängd med namn, bild, adress och personuppgifter.

Han har fått mängder av hotfulla sms och blockerat drygt hundra mobilnummer.
Citera
2023-07-08, 14:26
Moderator
Maviels avatar
Övrigt - ämnen som saknar eget forum --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2023-07-09, 07:44
Medlem
Tzatzikins avatar
Läst SvDs reportage om kontot. Fruktansvärt för M som blev utpekad och hotad. Och obehaglig för tjejerna. Tror skolan måste bli mycket bättre på att informera om sånt här och föräldrar måste fatta att det är en värld där ute som måste sätta sig in i och ha en dialog om med barnen.
Citera
2023-07-09, 11:59
Medlem
Skulle föreslå att sociala medier kräver att personer verifierar sin identitet för att slippa de här problemen.

Barn under 18 år ska heller inte få vistas på sociala medier. Tror man kommer till skott med de flesta problem i vårat samhälle om man inför de här kraven.

Barn är lättmanipulerade och sprider all möjlig skit. De ska inte vistas i utrymmen där andra (sjuka) vuxna kan manipulera dem.
Citera
2023-07-10, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kexchoklad123
Skulle föreslå att sociala medier kräver att personer verifierar sin identitet för att slippa de här problemen.

Barn under 18 år ska heller inte få vistas på sociala medier. Tror man kommer till skott med de flesta problem i vårat samhälle om man inför de här kraven.

Barn är lättmanipulerade och sprider all möjlig skit. De ska inte vistas i utrymmen där andra (sjuka) vuxna kan manipulera dem.

PRECIS SOM DET ÄR SAGT! Vår dotter tycker att vi är ordentligt orättvisa, för att vi följer reglerna kring 13 år. Hon är tolv år. 13 års åldersgräns är även där ABSURT! Sen de vårdnadshavare som tillåter sina barn, i mycket låg ålder, registrera sig. Vilket betyder att de förfalskat sina barns ålder! Vad I helvete har de tänkt med??
Vi kräver full insyn i barnens mobiler, de får inte ha hemliga lösenord. Vi har varit mycket tydliga med att, så länge de är underåriga, dvs 18... Så SKA vi kunna se ALLT. Vi kollar alltid igenom mobilerna, de får inte lägga till någon, om vi inte godkänt det först! Nu är sonen 14, så han får ha diverse medier.. Men upptäcker vi, att någon lagts till utan att det frågats först. Så ryker varje app och ett långt mobil förbud!
Dottern som är tolv, får använda min snap chat, för att kunna kommunicera
med släkten och vänner. Där har jag full koll, då det är mitt konto!
Än så länge har de hållit sig inom ramarna! Jag tycker som du, att åldersgränsen borde vara 18 år! Vartfall åtminstone 16, SOM LÄGST! IDIOTI!

Jag pratar mycket och öppet, om vad som finns i dessa appar! Brutalt ärlig faktiskt! Även låtit båda att lyssna på tex poddar och tv program som lyft frågan! Finns ingen anledning att "gulligulla" fram den brutalt hemska sanningen! Jag hoppas att de lär sig något och bär det med sig!
Citera
2023-07-10, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LitenFegCyklist

Kan du länka det "avsnittet" från Dumpen?
Citera
2023-07-11, 06:51
Medlem
Varken polisens groominggrupp eller juridikprofessor Mårten Schultz ser att något brott skulle ha begåtts:

https://www.svd.se/a/wAkalP/groomingpolisen-djureninaturen-gor-inget-olagligt-pa-tiktok

https://www.svd.se/a/5Bv46b/marten-schultz-om-granskningen-av-djureninaturen-allmant-creepy

Men Flashback har ju naturligtvis sin egen brottsexpertis, som inte arbeta med svenska rättsbegrepp
Citera
2023-07-13, 10:46
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tzatzikin
Läst SvDs reportage om kontot. Fruktansvärt för M som blev utpekad och hotad. Och obehaglig för tjejerna. Tror skolan måste bli mycket bättre på att informera om sånt här och föräldrar måste fatta att det är en värld där ute som måste sätta sig in i och ha en dialog om med barnen.

Det var dock inte så att de medvetet hängde ut honom utan kontot bakom Djureninaturen lämnade ju ledtrådar om sin identitet som ganska tydligt pekade ut honom.

Men ja - man ska vara väldigt försiktig.
Citera
2023-08-01, 08:38
Medlem
Shifflets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det var dock inte så att de medvetet hängde ut honom utan kontot bakom Djureninaturen lämnade ju ledtrådar om sin identitet som ganska tydligt pekade ut honom.

Men ja - man ska vara väldigt försiktig.

Det är så jävla sjukt att man kan doxxa en snubbe baserat på vad en anonym pedofil på internet hävdar att han heter.

Hur naiv får man vara… Det är väl HELT JÄVLA SJÄLVKLART att den extremt försiktiga barntrålaren inte ger ut sitt riktiga namn utan har en persona uppbyggd.

Extremt obehagligt för tjejerna givetvis, men hur kan ingen vuxen ha klivit in och ifrågasatt detta doxxande. Klarar inte dagens unga av att förstå internet?

Riktigt bra gjort av SvD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in