2023-04-26, 00:20
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Ajaj, diskkontrollen i Windows kommer ta bort filer som den tycker är korrupta, utan att fråga!
*Harkel*

Men visste du att det ska gå att återställa dessa borttagna och skadade filer ifall man utgår
ifrån Diskontrollen i Windows 7 är detsamma som chkdsk?
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/how-to-recovery-data-cause-chkdsk-on-windows-7/37d64fb8-83b7-4646-871d-c9b3a9462005

https://www.systoolsgroup.com/updates/recover-data-from-found-000-folder/

Denna 000 folder ska lägga sig i main på hårdisken som tagit bort filerna MEN!
naturligtvis inte på min USB-disk trots att visa systemfiler är förbockat

Kan utevaron av denna dolda mapp bero på att den aldrig fick slutföra Diskontroll processen tror du? för du minns kanske att jag avbröt efter ett tag, och om den inte slutför så kanske den inte tog bort filerna heller, eller vad tror du?

För jag har ingen aning om verktyget diskkontroll tog bort filerna eller att skadade kluster redan hade gjort så att dokumenten försvann, är det ens möjligt att en hårddisk tar bort några enskilda dokument i windows när disken drabbas av reallocated sector count
Citat:
There is no way to fix or lower your reallocated sector count. Once a sector has been reallocated, the hard drive will no longer use it and tore data on it. The only way to remove a reallocated sector is to purchase a new hard drive.
(Låter som en hjärtinfakt)

Men Unstoppable Copier hittade inte ett enda skrivfel inne i Windows i dessa mappar som mina borttappade dokument låg
Citera
2023-04-26, 03:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Ett inlägg som jag missa tidigare

Det blir dyrt om man ska köpa konverterare och adapter utöver att köpa en typ C-enhet

Dessutom lär det inte funka med windows 7 va? som jag aldrig kommer byta bort

Lycka till! Det är som att kör NT 4.0 2023..
Citera
2023-04-26, 07:44
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
*Harkel*

Men visste du att det ska gå att återställa dessa borttagna och skadade filer ifall man utgår
ifrån Diskontrollen i Windows 7 är detsamma som chkdsk?
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/how-to-recovery-data-cause-chkdsk-on-windows-7/37d64fb8-83b7-4646-871d-c9b3a9462005

https://www.systoolsgroup.com/updates/recover-data-from-found-000-folder/

Denna 000 folder ska lägga sig i main på hårdisken som tagit bort filerna MEN!
naturligtvis inte på min USB-disk trots att visa systemfiler är förbockat

Kan utevaron av denna dolda mapp bero på att den aldrig fick slutföra Diskontroll processen tror du? för du minns kanske att jag avbröt efter ett tag, och om den inte slutför så kanske den inte tog bort filerna heller, eller vad tror du?

För jag har ingen aning om verktyget diskkontroll tog bort filerna eller att skadade kluster redan hade gjort så att dokumenten försvann, är det ens möjligt att en hårddisk tar bort några enskilda dokument i windows när disken drabbas av reallocated sector count
(Låter som en hjärtinfakt)

Men Unstoppable Copier hittade inte ett enda skrivfel inne i Windows i dessa mappar som mina borttappade dokument låg
Jag kan inte hjälpa dig mera...
Citera
2023-04-27, 22:27
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Jag kan inte hjälpa dig mera...
Varför inte
Citera
2023-04-27, 22:31
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Varför inte
Flashback är inte personlig support.
Citera
2023-04-30, 00:14
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Med W7 är allt lite långsammare men sedan beror det också på datorns usb-uttags kvalite.

Har ingen kunskap om "dataräddare" men det verkar ju troligt att deras utrustning är högpresterande.
Det verkar inte behövas, plötsligt har hårdiskens som har 18 % i hälsa spinnat upp och kopieringen av filer går plötsligt normaltsnabbt igen!, iom detta kunde jag konstatera inga filer heller var deletade för sökfunktionen började plötsligt hitta på dom gamla sökorden igen, jag har kört testdisk vilket har gjort mig säker på att inget är borttaget

Allt jag gjort är att strta om datorn en massa gånger, samt testat en massa trial dataräddningsprogram som söker igenom disken, dessa program säger att dom försöker överhoppa skadade kluster, är det möjligt att bara genom att dessa program gö r sin scanning så flyttas autoamtiskt alla filer till oskadade kluster? det är det enda jag kan komma på som kan förklara att det accesen är snabb igen

Vad tror ni om det?
Citera
2023-04-30, 08:20
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Det verkar inte behövas, plötsligt har hårdiskens som har 18 % i hälsa spinnat upp och kopieringen av filer går plötsligt normaltsnabbt igen!, iom detta kunde jag konstatera inga filer heller var deletade för sökfunktionen började plötsligt hitta på dom gamla sökorden igen, jag har kört testdisk vilket har gjort mig säker på att inget är borttaget

Allt jag gjort är att strta om datorn en massa gånger, samt testat en massa trial dataräddningsprogram som söker igenom disken, dessa program säger att dom försöker överhoppa skadade kluster, är det möjligt att bara genom att dessa program gö r sin scanning så flyttas autoamtiskt alla filer till oskadade kluster? det är det enda jag kan komma på som kan förklara att det accesen är snabb igen

Vad tror ni om det?

Windows har ju en inlärningsfunktion som gör att över tid utför det saker bättre, så det kanske är den som hjälp till.
Citera
2023-04-30, 10:58
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Windows har ju en inlärningsfunktion som gör att över tid utför det saker bättre, så det kanske är den som hjälp till.
Windows 7 är som en AI?

Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Lycka till! Det är som att kör NT 4.0 2023..
Citera
2023-04-30, 11:16
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Windows 7 är som en AI?

Trevligt att det verkar ordna sig. Gör backups i framtiden.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in