Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Det här ÄR ett intressant case!
För hur skall vi se på saken när det gäller den förmodade läckan, visselblåsaren som läckte från Säpo?
För om det är så stenen har satts i rullning, alltså att en Säpo-anställd delger/säljer? detta scoop till Expressen (som väl var först) och därmed låter oss vanliga dödliga få veta hur "Statsapparaten" väljer att skydda våra folkvalda, lagstiftande ledamöter när dessa begått brott/blivit utpressade, är det då inte i grunden kanske bra att det läcktes?
Fast vad skall vi då ha Säpo till, om de via sina anställda läcker ut vad som för dagen tycks vara på modet att angripa.
Dags att Charlotte von Essen kallas till justitieutskottet för att berätta?
Det är väl fullt rimligt att kvinnan eller någon av kvinnans bekanta har läckt. De har troligen ett visst hämndbegär, kan få betalt, bryr sig troligen inte om lagar och regler...
Jag har lite svårt att se att mannens kollegor skulle läcka om de kände till fallet, visserligen kan de göra kortsiktig vinning men speciellt i nuvarnade situation med kriget i Ukraina så tror jag att man är väldigt rökt om det kommer ut att man läckt sekretessbelagda uppgifter.
SÄPOs anställda samma sak. Man kommer vilja klämma åt någon som läcker rejält. Sedan finns det alltid idioter.
Som sagt, jag tror inte det behöver röra sig om sexköp. Titta på länder där älskarinnor till manliga politiker är mer accepterat, du kan ha gubbar som umgås med unga kvinnor som rimligen har många alternativ där mannen både skulle vara yngre, mer viril, mer lojal m.m.