2023-03-29, 17:55
Medlem
zombie-nations avatar
Har man någon bihistoria till sitt inlägg som har minsta humor, så blir man raderad. Även om den faktiskt behövs för att man ska kunna förklara varför man tycker som man gör. Det gör att folk förklarar så kortfattat att man inte förstår.

Ganska synd men men.
Citera
2023-03-29, 18:40
Medlem
nerdnerds avatar
Jag rp:ar iaf alla "skämt" jag ser i Astronomi av typen "svarta hål hö hö hö negrer hö hö hö". Därför att det är trams och OT. Just Flashback erbjuder ju en massa möjligheter till folk (med Tourettes syndrom?) som bara måste få skriva n-ordet - i andra delforum. Men just Flashback är ju även en plats för diskussioner om andra ämnen, som då inte bara ska få tramsas bort.
Citera
2023-03-29, 18:50
Medlem
Messerschmittzzs avatar
Vill minnas att jag skojade med någon som hade en egendomlig rädsla för elektronik för att lätta upp stämningen men se det gick inte för sig utan att få en pekpinne över fingrarna.
Citera
2023-03-29, 20:32
Medlem
Moddarnas jobb är att värna om Flashbacks attraktionsstatus hos svenska folket. Regelverket som de går efter är utformat för att göra det så enkelt som möjligt för så många som möjligt att hitta diskussioner som känns relevanta.

Exempel:

Jag vill veta vad vanliga svenskar tycker om sladdlösa datormusar. Detta är vad som intresserar mig, och det är vad som får mig att vända mig till Flashback för svar. Det är alltså jakten på genuina bidrag i den här frågan som genererar reklamintäkter för Flashback. Således ligger det i moddarnas intresse att den tråd som behandlar detta ämne gör just det och inget annat, och att allt som inte gör det tas bort innan det skrämmer iväg alla som faktiskt vill ta del av de genuina åsikterna.

En acceptabel inläggsföljd i en sån tråd kan se ut så här:

#1 Jag har uteslutande haft trådlösa musar ända sedan de först kom ut på marknaden, och för mig som reser i jobbet har det bara funnits fördelar med att slippa sladden.

#2 Trådlösa musar gör ju egentligen allt som de sladdade musarna gör, men jag kan ibland bli stressad av vetskapen om att batteriet kan ta slut när jag är mitt uppe i något. Därför använder jag en högkvalitativ, ergonomisk mus med sladd här hemma. På jobbet bryr jag mig inte - att batteriet tar slut där är bara en bonus så man får lite kvalitetstid.

#3 Så länge musen är ergonomisk så spelar det ingen roll för min del.

En irriterande inläggsföljd som, om den upprepas i tiotusen olika versioner på forumet, riskerar att minska antalet besökare och därmed reklamintäkterna, ser ut så här:

#1 Jag har uteslutande haft trådlösa musar ända sedan de först kom ut på marknaden, och för mig som reser i jobbet har det bara funnits fördelar med att slippa sladden.

#2 Klart man använder sladden när man reser. Det är väl det tiden från frugan är till för?

#3 Köp du den trådlösa musen som du inte behöver som en duktig liten goy. Kom ihåg att recensera fanskapet via judeföretaget klarna efteråt så att intäkterna ökar. Eller trodde du att fritidsgårdarna bekostades med företagsskatt från det land som planerat förfallet?

#4 Trådlösa musar gör ju egentligen allt som de sladdade musarna gör, men jag kan ibland bli stressad av vetskapen om att batteriet kan ta slut när jag är mitt uppe i något. Därför använder jag en högkvalitativ, ergonomisk mus med sladd här hemma. På jobbet bryr jag mig inte - att batteriet tar slut där är bara en bonus så man får lite kvalitetstid.

#5 Släpp musen fri!

#6 En ergonomisk mus är en bra mus. Vare sig du har henne kopplad eller ej.

[#7] Tråd låses pga för mycket trams & OT /mod (varpå trollen går över till metaforumet för att klaga på censuren av inlägg som ingen besökare som är intresserad av trådämnet vill läsa)

Blev det tydligare nu?
Citera
2023-11-02, 20:10
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Även de kvinnliga?

OnT: det är skillnad på humor och humor. Är det bara rent provokativt trams som inte bidrar till diskussionen, nej tack. Är det däremot ett skarpt men roligt och informativt svar till någon annan användares korkade inlägg så är det bara positivt.

Ja, det är stor skillnad på bara humor och humor som är on topic.

Som Siegfried sa i somras:

(FB) Måste allt vara seriöst på Flashback?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in