2023-03-28, 23:50
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Ja, typ, men sambandet kommer inte direkt av hans autistiska sida. Det beteende mönster han hade var som de som tappat sitt intresse för det ämne de pluggar, att han hade autism gjorde det enklare att upptäcka. Hursomhelst är det nog smartare att lyfta brädor än att umgås med autister på historieprogrammet.
Okej, då förstår jag vad du menar.

Ja, om man har något man tycker om att göra, och börjar göra det för någon sorts kompensation (pengar, betyg, etc) så minskar nöjet man får ut av det. Det är belagt i massor av forskning och inte något kontroversiellt.

Det gäller dock allt, inte bara just historia.
Citera
2023-03-29, 00:05
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Okej, då förstår jag vad du menar.

Ja, om man har något man tycker om att göra, och börjar göra det för någon sorts kompensation (pengar, betyg, etc) så minskar nöjet man får ut av det. Det är belagt i massor av forskning och inte något kontroversiellt.

Det gäller dock allt, inte bara just historia.
Jaha ja. Intresset finns när man gör något för sig själv, försvinner när man gör det för någon annan? Det finns nog intressen som inte försvinner för att man gör det för kompensation. Det där får du ta på psykologiforumet, jag har tillräckligt med OT varningar.
Citera
2023-03-29, 00:16
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Jaha ja. Intresset finns när man gör något för sig själv, försvinner när man gör det för någon annan? Det finns nog intressen som inte försvinner för att man gör det för kompensation. Det där får du ta på psykologiforumet, jag har tillräckligt med OT varningar.
Minska och försvinna är inte samma sak.
Citera
2023-03-29, 00:25
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
Minska och försvinna är inte samma sak.
Om intresse är av skalär eller binär typ är ointressant.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in