Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2023-04-09, 17:18
  #49
Medlem
notpeacebutaswords avatar
Indoktrinering i Sveriges kulturarv - hu så hemskt med en konservativ skola som inte lär barnen vad som är dagsmode politiskt.
Citera
2023-04-09, 17:23
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notpeacebutasword
Indoktrinering i Sveriges kulturarv - hu så hemskt med en konservativ skola som inte lär barnen vad som är dagsmode politiskt.
Nu vet vi dock att Gud bara är påhittad och att kristendomen är en falsk religion. Du förespråkar väl inte att barnen ska fostras in i en lögn?
Citera
2023-04-09, 17:44
  #51
Medlem
notpeacebutaswords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Nu vet vi dock att Gud bara är påhittad och att kristendomen är en falsk religion. Du förespråkar väl inte att barnen ska fostras in i en lögn?

Jaha, nä det visste inte jag

Jag tänker mig dock att skolan ändå borde föra vidare vad tidigare generationer tyckte var viktigt och hålla sig på sidan av vad som fungerat förut. Sådär överdrivet dogmatiskt tror jag inte det skulle bli ändå, så barnen får väl lista ut vad som är sant och vad som är lögn själva. Att be morgonböner och sjunga psalmer kan de gott fostras lite i.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback