Citat:
Ursprungligen postat av
RysslandSplittras
Blir svårt.
Inget är omöjligt och pojken Bin Salman verkar vara ganska säker på vad han håller på med. Han har lovat att Mellanöstern kommer att bli det nya Europa så jag tror att han kommer göra allt för att komma dit.
Citat:
Ursprungligen postat av
PatricHbg
Oberoende av olja? Vad jag vet, så finns det inga flygplan som kan flyga några längre sträckor utan flygbränsle ( läs olja ).
Ja men innan 2030 kan mycket hända. Dessutom är det en helt annan sak att vara helt beroende av intäkter från just olja än att se till att dessa pengar investeras så de blir ännu mer pengar.
Citat:
Ursprungligen postat av
dazzy
Nu kanske jag är elak men vill verkligen så många människor turista i Saudi Arabien?
Vad gör Saudi mer intressant resmål än Dubai eller Jordaien?
Hur ska de konkurrera med turkish, Emirates, Qatar eller Ethiad airlines?
Frågan är inte om många verkligen vill det utan snarare hur gör vi så att fler kommer att vilja göra det. Jag vet inte om detta är mot islams regler på något sätt men om det inte är det så bör vi göra allt för att övertyga fler att besöka Saudiarabien. Lite skamligt t.ex att bara 7000 svenskar besökte SA förra året.
Citat:
Ursprungligen postat av
PuchMexico
Det man blir mest upprörd över är att ingen där nere verkar ha mista flygskam i kroppen.
Kan vi inte skicka ned Greta för att läxa upp dom?
Ta dom där schejkerna i örat, och skälla ut dom - how dare you!
Haha Greta har inte så mycket att göra där. Men faktum är att människor i väst flyger betydligt mer än resten av världen oavsett - även världens rikaste områden såsom Mellanöstern har inte så mycket att hämta mot EU och USA.