2023-03-14, 08:38
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
.ja men hon är väl inte svensk för det. Inte skulle jag kalla mig tysk om jag bodde i tyskland

Nej men hon benämndes som svensk av brittisk media i början. Sen hakade svensk media på då det naturligtvis har större nyhetsvärde om det finns en Sverigekoppling.

Lite som hur svensk fotbollsmedia rapporterar om vad utländska spelare som spelade 1 säsong i Allsvenskan för 9 år sen har för sig idag.

Kan ju hända att hon har ett svenskt pass med men tror jag såg nån som skrev att så inte är fallet.

Edit: Spelar ju ingen roll egentligen. Svensk är hon inte oavsett.
Senast redigerad av SomaliSwimmer 2023-03-14 kl. 08:41.
Citera
2023-03-14, 08:43
Medlem
-Ines-s avatar
Såg videon på Max där han får ett mynt för sin tand från tandälvan, vilken fin pojke. Så hemskt Stackars pojkar som fick ett sånt monster till mamma.
Citera
2023-03-14, 08:56
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Ines-
Såg videon på Max där han får ett mynt för sin tand från tandälvan, vilken fin pojke. Så hemskt Stackars pojkar som fick ett sånt monster till mamma.

Bara sett videon nån postade här när de båda är med.

Jag trollar en del och är väl generellt ganska hjärtlös hör på fb men det gjorde fan ont i hjärtat.

Halshuggningar och allmänt sjuka saker gör mig inget. Men att se videos på små glada barn när man vet vilket öde de gick till mötes...nej usch
Citera
2023-03-14, 09:05
Medlem
Citat:
.ja men hon är väl inte svensk för det. Inte skulle jag kalla mig tysk om jag bodde i tyskland

Det står väl "swedish citizen"? Medborgarskap ges ju till höger och vänster här. Kanske har bott här några år som barn eller dylikt.
Citera
2023-03-14, 09:11
Medlem
-Ines-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Bara sett videon nån postade här när de båda är med.

Jag trollar en del och är väl generellt ganska hjärtlös hör på fb men det gjorde fan ont i hjärtat.

Halshuggningar och allmänt sjuka saker gör mig inget. Men att se videos på små glada barn när man vet vilket öde de gick till mötes...nej usch

Hittade youtube-videon på Max and the toothfairy via mördar-mammans Facebook

https://www.youtube.com/watch?v=OE4K8-2q4Eg

Ja hjärtskärande. Att se deras vardag, filmade hemma av sin mamma som typ alla andra ungar blir idag, för att sedan veta att hon mördade dom.
Citera
2023-03-14, 09:11
Medlem
CokaNostras avatar
Äckliga jävla luder, må du brinna i helvetet!
Citera
2023-03-14, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Serb?

https://serbia.postsen.com/news/amp/126670

Fler bilder på henne.

https://twitter.com/VictoriaRTPI/status/1634504835776106496/photo/2

Korkad väninna hon hade, som skriver "Livet är så kort" när hennes egen kompis såg till att gossarna inte kunde få leva i 80 år till.
Citera
2023-03-14, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Korkad väninna hon hade, som skriver "Livet är så kort" när hennes egen kompis såg till att gossarna inte kunde få leva i 80 år till.

Det kanske är pojkarna hon menar? Vem bryr sig om mamman nu.
Citera
2023-03-14, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miacara
Det kanske är pojkarna hon menar? Vem bryr sig om mamman nu.

Hon skriver ju att det är tragiskt att de dött osv, så osmakligt när det rör sig om MORD att hylla sin vän. Det är inte tragiskt att mamman är död, HON valde att dö efter att ha mördat sina två mönstergossar. Det enda som är tragiskt är att pojkarna är döda.
Senast redigerad av Florman 2023-03-14 kl. 10:53.
Citera
2023-03-14, 10:52
Medlem
Citat:

Typiskt brittisk media att inte erkänna att hon var mer britt, än svensk.
Citera
2023-03-14, 11:09
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
” N*dja De J*ger is thought to have strangled or suffocated sons Alexander, nine, and Maximus, seven, and then killed herself”

https://www.thesun.co.uk/news/21674315/nadja-strangled-sons-killing-herself-home-murder-suicide/
Fy så hemskt.

Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Nu inväntar vi bara alla förmildrande ursäkter. Ofta när en kvinna mördar sina barn är det synd om kvinnan i första hand. En vanlig ursäkt ("förklaring") brukar vara: hur dåligt måste hon inte ha mått för att kunna göra så mot sina egna barn?

Jämför med kvinnan som lät ett tåg köra över sina egna barn, även det viftades bort för att kvinnan trots allt ville "skydda" barnen på något märkligt sätt, vilket därmed urskuldade hennes delaktighet i att barnen dog. Avsikten var i vart fall god!

Hmm, låt oss fråga barnen kanske? Oj, det kan vi inte.
Vad babblar du om? Ingen som försvarar en förälder som begår mord-självmord mer än att ifrågasätta om det fanns psykisk ohälsa i grunden - oavsett kön.
Citera
2023-03-14, 11:18
Medlem
bomhulls avatar
Synd att hon inte fick den hjälp som behövdes inte för att det ursäktar det som hände.
Mental ohälsa är något som måste tas på allvar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in