Citat:
Ursprungligen postat av
BlyatMan
Du är ju helt utanför ämnet, läs trådstarten och läs det du har skrivit.
Yrken som jag har eller haft, handlade trådstarten om, i kombination med något som får folk att höja ögonbrynen. I fallet har jag varit lastbilschaufför. Jag pekar på att utbildningen från Arbetsförmedlingen var ett skämt och jag trycktes igenom utbildningen till lastbilschaufför. Så jag skulle få C-kort, YKB (yrkeschaufförkompetens) och behörighet som att köra tankbil. När jag var färdigutbildad kunde jag bli antingen lastbilschaufför åt deltidsbrandkåren, dvs köra brandbil på utryckningar med blåljus eller ta jobb på något åkeri.
Inåt sett har jag fått mitt C-kort i ett cornflakespaket från Arbetsförmedlingen, i stort. Jag bodde i området där deltidsbrandkåren letade folk med C-kort och övrig behörighet, eftersom de hade väldigt svårt finna en sådan peson i det geografiska området jag var i, så därför blev jag tillfrågad. Det saknades chaufförer med C-behörighet till deltidsbrandkåren och deras brandbilar. Att sedan vilja sätta mig bakom ratten på en brandbil med blåljus till riktiga bränder under utryckning, ja det är ju makalöst. Jag skulle förmodligen krocka brandbilen och köra vilse, då jag har kasst lokalsinne och inte är bra på att hantera fordon generellt, det gäller även personbilar.
Jag valde att köra lastbil i Oslo i stället. När jag kom till Oslo kunde jag inte köra lastbil bra överhuvudtaget. I Oslo hämtade jag ut en lastbil från åkeriet där jag skrivit på anställningsbeviset och övningskörde med den på eget initiativ på friden, första två veckorna efter jobbet. Eftersom jag hade svårt för att hantera lastbilen både i trafiken eller hittade i Oslo. Eftersom jag inte hittade i Oslo så körde jag vilse många gånger under mina privata körningar med åkeriets lastbil. Det skedde i Oslo City och omnejd. Makalöst. Jag blev rätt bra på att köra min tur med lastbilen efter ett tag, oavsett rusningstrafik eller glest på vägarna.
Möjligheten finns ju jag söker mig till deltidsbrandkåren som brandbilschaufför, även om jag inte alls är intresserad av ett sådant jobb