2023-03-06, 00:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Japp! Det kommer att ändras inom ett år
Jag har hela tiden pratat om fredliga förhandlingar sen dag 1 nu börjar andra följa.
Obs det är inte att "ge upp" men vill zelensky utplåna ditt folk eller?

Så länge Ryssland försvinner ur Ukraina är fredliga förhandlingar jättebra. Men det var inte vad du menade eller hur ditt smutsiga rysstroll?
Frihet kostar blod. Den som inte är beredd att betala förtjänar inte att ha den.
Citera
2023-03-06, 01:08
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Japp! Det kommer att ändras inom ett år
Jag har hela tiden pratat om fredliga förhandlingar sen dag 1 nu börjar andra följa.
Obs det är inte att "ge upp" men vill zelensky utplåna ditt folk eller?
Jaha det var alltså du som började prata om fredsförhandlingar redan dag 1 och nu har självaste Trump snappat upp dina tankar.
Nä ingen har tänkt på fred innan, bara du…

Varför skriver du att Zelensky vill utplåna sitt folk, när det är Ukraina som blir anfallna och dom som ligger i fronten är där frivilligt. Varför skriver du inte att Putin vill utplåna sitt folk som tvingar människor till fronten i ett meningslöst anfallskrig och för att inte tala om hur Ryssland som land förlorar på detta i årtionden framåt.
Alla som har en hjärna bland män i den bästa åldern har flytt, dom som inte blivit dödade är krigsskadade, invalidiserade och druckit ännu mer sprit än innan dom kommer vara en fantastisk arbetskraft när dom kommer tillbaka.
Ryssland är på ruinens brant och jag hoppas alla quislingar som du åker dit.
Citera
2023-03-06, 01:20
Avslutad
Simuleringen fortsätter...
Citera
2023-03-06, 01:24
Medlem
Det är en hel drös med folk som borde sluta
röka pipa. Och sluta med sin tro om konspirationsteorier. Jävlar vad många det snurrar i huvudet på..

Trump är dum i huvudet. Och Putin är dum i huvudet. Så enkelt är det.

Det är 2023. Och fortfarande beter vi oss som om det vore Game of thrones. 40 miljarder år sen. Lyssnar på nån jävla presidentjävel, eller nån jävla politiker. Har kungar. Rider runt på nån jävla hästjävel i nåt jävla slott. Helt jävla stört.
Och religioner ska jag inte ens gå in på…
Fy fan vad det som väntar den här satans jordjäveln om inte vi skärper till oss.
Allt är så jävla stört..
Citera
2023-03-06, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Nu tro jag personligen att Trump är körd som president. Vore bättre om republikanerna hittade en annan kandiant. USA behöver republikanska president, någon som Ronald Reagan. Ronald Reagan är en den populäraste presidenten någonsin.
Det är möjligt att Trump inte vinner presidentvalet men du har också primärvalet. Som det ser ut nu finns det ingen som direkt kan utmana honom. Bland de deklarerade kandidaterna finner du utöver Donald Trump dessa;

Nikki Haley, relativt ung neo-konservativ indisk yrkespolitiker. Erfarenhet från kongressen (2005-11), Guvernör i South Carolina (2011-17) och FN Ambassadör (2017-18). Vill uppenbarligen fortsätta kriga i Ukraina. Får inte mer än 5-6% i mätningarna. Bedrövligt opopulär i partiet.

Vivek Ramaswamy, ung indisk affärsman som driver en Hedge Fond. Är försiktigt skeptisk till kriget i Ukraina och vill göra Kina till den primära amerikanska fienden. Sannolikheten är vinner primärvalet är också liten.

Perry Johnson, välkänd affärsman som inte tog sig förbi GOP:s primärval till Guvernörsvalet i Michigan eftersom han inte kunde samla 15,000 underskrifter för att ställa upp i det. Fick 5% i någon mätning men chansen är nog obefintlig att han vinner. Han är också 75 år.

Om Donald Trump möter någon av de deklarerade kandidaterna vinner han. De som har visat intresse är Ron DeSantis, Larry Elder, Asa Hutchinson, Mike Pence, Mike Pompeo, John Bolton, Liz Cheney, Chris Christie, Kristi Noem, Mike Rogers, Tim Scott, Francis X. Suarez, Chris Sununu, Greg Abbott, Doug Ducey, Brian Kemp, Marco Rubio och Glenn Youngkin. Få av dem kommer ställa upp av olika anledningar.

Den enda av dem som har en chans mot Donald Trump är Ron DeSantis men han får inte mer än 25-30% i mätningarna. DeSantis mandat i Florida sträcker sig till 2026. Han är fortfarande "ung" och uppenbarligen inte korkad. Om jag var DeSantis skulle jag sikta på Presidentvalet 2028 istället. DeSantis är då 50 år - en lagom ålder för en presidentkandidat.

Varför kasta bort sin karriär över en låg högerpopulist som Donald Trump? Det är nog många som tänker så. Givet opinionsmätningarna står det klart att Donald Trump vinner primärvalet. Den stora frågan är dock - kan Donald Trump slå Joe Biden? Trump leder i vissa mätningar och förlorar i andra. Saker och ting kommer klarna i höst och i sommar när fler kandidater deklarerar sin kandidatur. Vi får se.

Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Där växte Trump ordentligt i mina ögon. Fan vad bra sagt - hoppas många vettiga amerikaner inser att deras riktika fiender inte sitter i Kreml eller Peking utan i Washington. Det finns hopp även för det försoffade och dekadenta USA...
Donald Trump är en låg populist.

https://www.youtube.com/watch?v=JkQG2PBQ_48

Under Trumps administration skickade USA vapen till Ukraina och tränade ukrainska soldater. Policy låg fast och Donald Trump gjorde ingenting åt det. Vad som är sant är att amerikanerna ogillar inflationen och proxykriget i Ukraina kan som Trump säger leda till tredje världskriget. Det är ett proxykrig med många risker. Givet mätningarna kanske Trump tar hem segern mot Joe Biden. Det ger Joe Biden drygt två år att vinna kriget i Ukraina. När väl presidentvalet hålls kan kriget vara över.

Kan då Trump dumpa Ukraina? Antagligen inte. Han lär bli överkörd av kongressen men som sagt. Det är inte säkert att kriget fortsätter tills 2024. Vad jag kan läsa förlorar 500 ryska soldater livet per dag. På den ukrainska sidan handlar det om ett tusental. Siffrorna påminner om dem från andra världskriget. Det är ohållbart i längden. Någon sida måste ge med sig. Men vad vet jag.
Senast redigerad av Edgerton 2023-03-06 kl. 01:34.
Citera
2023-03-06, 01:47
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Det är möjligt att Trump inte vinner presidentvalet men du har också primärvalet. Som det ser ut nu finns det ingen som direkt kan utmana honom. Bland de deklarerade kandidaterna finner du utöver Donald Trump dessa;

Nikki Haley, relativt ung neo-konservativ indisk yrkespolitiker. Erfarenhet från kongressen (2005-11), Guvernör i South Carolina (2011-17) och FN Ambassadör (2017-18). Vill uppenbarligen fortsätta kriga i Ukraina. Får inte mer än 5-6% i mätningarna. Bedrövligt opopulär i partiet.

Vivek Ramaswamy, ung indisk affärsman som driver en Hedge Fond. Är försiktigt skeptisk till kriget i Ukraina och vill göra Kina till den primära amerikanska fienden. Sannolikheten är vinner primärvalet är också liten.

Perry Johnson, välkänd affärsman som inte tog sig förbi GOP:s primärval till Guvernörsvalet i Michigan eftersom han inte kunde samla 15,000 underskrifter för att ställa upp i det. Fick 5% i någon mätning men chansen är nog obefintlig att han vinner. Han är också 75 år.

Om Donald Trump möter någon av de deklarerade kandidaterna vinner han. De som har visat intresse är Ron DeSantis, Larry Elder, Asa Hutchinson, Mike Pence, Mike Pompeo, John Bolton, Liz Cheney, Chris Christie, Kristi Noem, Mike Rogers, Tim Scott, Francis X. Suarez, Chris Sununu, Greg Abbott, Doug Ducey, Brian Kemp, Marco Rubio och Glenn Youngkin. Få av dem kommer ställa upp av olika anledningar.

Den enda av dem som har en chans mot Donald Trump är Ron DeSantis men han får inte mer än 25-30% i mätningarna. DeSantis mandat i Florida sträcker sig till 2026. Han är fortfarande "ung" och uppenbarligen inte korkad. Om jag var DeSantis skulle jag sikta på Presidentvalet 2028 istället. DeSantis är då 50 år - en lagom ålder för en presidentkandidat.

Varför kasta bort sin karriär över en låg högerpopulist som Donald Trump? Det är nog många som tänker så. Givet opinionsmätningarna står det klart att Donald Trump vinner primärvalet. Den stora frågan är dock - kan Donald Trump slå Joe Biden? Trump leder i vissa mätningar och förlorar i andra. Saker och ting kommer klarna i höst och i sommar när fler kandidater deklarerar sin kandidatur. Vi får se.

Donald Trump är en låg populist.

https://www.youtube.com/watch?v=JkQG2PBQ_48

Under Trumps administration skickade USA vapen till Ukraina och tränade ukrainska soldater. Policy låg fast och Donald Trump gjorde ingenting åt det. Vad som är sant är att amerikanerna ogillar inflationen och proxykriget i Ukraina kan som Trump säger leda till tredje världskriget. Det är ett proxykrig med många risker. Givet mätningarna kanske Trump tar hem segern mot Joe Biden. Det ger Joe Biden drygt två år att vinna kriget i Ukraina. När väl presidentvalet hålls kan kriget vara över.

Kan då Trump dumpa Ukraina? Antagligen inte. Han lär bli överkörd av kongressen men som sagt. Det är inte säkert att kriget fortsätter tills 2024. Vad jag kan läsa förlorar 500 ryska soldater livet per dag. På den ukrainska sidan handlar det om ett tusental. Siffrorna påminner om dem från andra världskriget. Det är ohållbart i längden. Någon sida måste ge med sig. Men vad vet jag.

Du har nog prickat in det ganska rätt i en bra analys. Tror man att de här förlusterna i människoliv och material kan hålla ytterligare nästan två år tills Trump-clownen eventuellt är tillbaka i vita huset så vet jag inte vilken värld man lever i.

En jämförelse: fom invasionen 2014 fram tills det att Zelensky tog över som president 2019 hade ca 15000 soldater på båda sidor och civila dött i kriget i östra Ukraina.
Det blir drygt 8 personer per dag, det är pyttelite gentemot de enorma dagliga förluster som vi nu bevittnar i det fullskaliga invasionskriget som Ryssland försöker sig på, det är som du skrev helt ohållbart.

Som du också skrev så är det ett jäkla hycklande på Trump eftersom han beslutade om militärt stöd till Ukraina under sitt presidentskap, till mycket förargelse från ryssarna.
Senast redigerad av konstapel 2023-03-06 kl. 01:52.
Citera
2023-03-06, 01:51
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Ha ha idioten Trump blir aldrig vald med sådan retorik. Verkligen kört för pajasen om han fortsätter så. Gillar inte Biden men han framstår som en professor jämfört med "studenten" Trump.

Han fick för fan stående ovationer när han sa att han skulle dra tillbaka stödet till ukraina.

Den amerikanska högern avskyr Zelinsky.

Häromveckan organiserade de demon Rage Against The War Maschine, och krävde ett utträde ur NATO.

https://www.bitchute.com/video/PuxilmRkrnW5/
Citera
2023-03-06, 01:59
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Han fick för fan stående ovationer när han sa att han skulle dra tillbaka stödet till ukraina.

Den amerikanska högern avskyr Zelinsky.

Häromveckan organiserade de demon Rage Against The War Maschine, och krävde ett utträde ur NATO.

https://www.bitchute.com/video/PuxilmRkrnW5/
Att de amerikanska högerextremisterna vill göra allt för att Ryssen ska vinna kriget återspeglar dock lyckligtvis inte majoriteten av det amerikanska folkets vilja.
Citera
2023-03-06, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Att de amerikanska högerextremisterna vill göra allt för att Ryssen ska vinna kriget återspeglar dock lyckligtvis inte majoriteten av det amerikanska folkets vilja.

Förstör inte hans LARPande.

Låt dem leva i en verklighet som inte existerar.
Citera
2023-03-06, 02:04
Medlem
Jenshalls avatar
Hade Trump fått sitta kvar hade kriget aldrig brutit ut. Helt enkelt därför Trump hade aldrig ens tänkt tanken släppa in korrupta Ukraina med en clown till president i Nato. Han hade även sett till EU inte tagit in Ukraina så länge landet är korrupt. Men EU själva hade aldrig släppt in Ukraina dom är för långt borta har inte ordning på sitt land. Nu står vi där med tragedi och krig stackars människor. Utöver detta har vi Kina som en kommande nästa oroshärd. Demokratiska presidenter skapar alltid problem i utrikesrelationer. Samma med Obama på slutet var ju helt bottenfrusna relationer med Putin.
Citera
2023-03-06, 02:08
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85

Kato vi vet redan att du är sjuk och vill till varje pris se vår värld brinna i ett tredje världskrig.

Vi vet redan detta. Du har varit tydlig med din åsikt i vart enda jävla inlägg som du gjort i denna forum.

Ha lite respekt för att inte vi allihop vill brinna i samma kärnvapenkrig, så som du vill.
Citera
2023-03-06, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Jaha det var alltså du som började prata om fredsförhandlingar redan dag 1 och nu har självaste Trump snappat upp dina tankar.
Nä ingen har tänkt på fred innan, bara du…

Varför skriver du att Zelensky vill utplåna sitt folk, när det är Ukraina som blir anfallna och dom som ligger i fronten är där frivilligt. Varför skriver du inte att Putin vill utplåna sitt folk som tvingar människor till fronten i ett meningslöst anfallskrig och för att inte tala om hur Ryssland som land förlorar på detta i årtionden framåt.
Alla som har en hjärna bland män i den bästa åldern har flytt, dom som inte blivit dödade är krigsskadade, invalidiserade och druckit ännu mer sprit än innan dom kommer vara en fantastisk arbetskraft när dom kommer tillbaka.
Ryssland är på ruinens brant och jag hoppas alla quislingar som du åker dit.
Släpp motståndare snacket. Jag är inte på någons sida. Ni får vänja er för dessa tongångar kommer att höras av ledare inom ett år. Jag menar att kriget kräver offer och nu är det dags Att tänka på hur de ska minskas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in