2023-04-03, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Men nej. De uppgifter du hänvisar till är notoriskt otillförlitliga och ofta går det inte ens att avgöra vilken typ av fordon det rör sig om.

Att du saknar kunskapen och erfarenheten att korrekt identifiera förlorade fordon innebär inte att det inte finns andra som kan det. Ukraina och Ryssland hade vid krigets start olika stridsvagnar (T64 vs T55, T62, T72, T80, T90). De olika modellerna kan ex skiljas åt baserat på hur deras hjul ser ut vilken man ser även om de är utbrända och totalförstörda (https://nationalinterest.org/blog/buzz/here-ultimate-way-tell-one-russian-tank-another-66807?amp). Ryssland dessutom gjort en hel del uppgraderingar på sina som gör dem lätta att känna igen. De har fortsatt att uppgradera dem och det går att känna igen vilket år de är från, ex innan 2022, från 2022 eller 2023 års modell. Både de och Ukraina har tydliga markeringar på sina fordon vilket gör dem lätta att känna igen.

De hade vidare olika artilleri, pansarfordon och flyg vid krigets start vilket underlättar identifieringen. Ukraina har som bekant erövrat en hel del fordon men de är ju från början en rysk förlust också.

Sista ledtråden är som sagt geolokalisering. Det finns tydliga frontlinjer och det krävs inte särskilt hög IQ för att fatta vems förluster det är baserat på var de är. Många har dessutom dukomenterats vid flera tillfällen (först med drönare när förlusten sker och sedan med kamera när någon sida avancerar).
2023-04-03, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hahaha, ni har tom. fått en flik med länkar att spamma med, så gulligt.
Du är gullig att sitta och förneka att några av de bästa förbanden slaktades där. Sitter du och myser med dig själv när du tänker på den stora överraskningen när Ryssland sätter in sina elittrupper som har fått stå vid sidan om under 400+ dagar?
Men du kanske tillhör den här skolan?

Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Tror du han skickar in det bästa först eller?

Först destabilisera sedan sätter man in stöten, det är sedan gammalt!
2023-04-03, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gomersgotoground
Att du saknar kunskapen och erfarenheten att korrekt identifiera förlorade fordon innebär inte att det inte finns andra som kan det. Ukraina och Ryssland hade vid krigets start olika stridsvagnar (T64 vs T55, T62, T72, T80, T90). De olika modellerna kan ex skiljas åt baserat på hur deras hjul ser ut vilken man ser även om de är utbrända och totalförstörda (https://nationalinterest.org/blog/buzz/here-ultimate-way-tell-one-russian-tank-another-66807?amp). Ryssland dessutom gjort en hel del uppgraderingar på sina som gör dem lätta att känna igen. De har fortsatt att uppgradera dem och det går att känna igen vilket år de är från, ex innan 2022, från 2022 eller 2023 års modell. Både de och Ukraina har tydliga markeringar på sina fordon vilket gör dem lätta att känna igen.

De hade vidare olika artilleri, pansarfordon och flyg vid krigets start vilket underlättar identifieringen. Ukraina har som bekant erövrat en hel del fordon men de är ju från början en rysk förlust också.

Sista ledtråden är som sagt geolokalisering. Det finns tydliga frontlinjer och det krävs inte särskilt hög IQ för att fatta vems förluster det är baserat på var de är. Många har dessutom dukomenterats vid flera tillfällen (först med drönare när förlusten sker och sedan med kamera när någon sida avancerar).
Bra förklarat. Men som Stenmark redan fastslog: ”Hä löns int förklar för den som int begrip”. Inte heller för den som inte vill begripa för hen är ett rysstroll 😉
2023-04-03, 13:30
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Alla vet vilka Rybar är.

Mannen som intervjuas är Rybars skapare.

Det stämmer nog. Ukraina har utrotat dem:

https://www.flashback.org/sp84034976

Eh…nej. Ryssland har enbart vid vissa specifika punktinsatser använt sig av elitsoldater. Dessutom ytterst få.
2023-04-03, 13:37
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hur står det till med den egna trögheten? Hur ska Ryssland kunna belägra Kyiv utan att först invadera landet? Ser fram mot krumbukterna.

Du placerar dig på en alldeles särskild plats i idioternas värld.

Det här går bara runt i cirklar. Jag har sagt mitt och ödslar ingen mer tid på dig. Adios.
2023-04-03, 13:39
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSettKungenNaken
Hahaha! Fram med dina super källor!

Låt mig gissa är det telegram kanaler som drivs a FSB?
Eller youtube kanaler från någon arbetslös ex militär som behöver pengar?
Eller något miffon på bitchute som bor i en bil och spelar in videor om Ukraina kriget där?

Hade vi bort i gamla goda Sverige hade läkarna sett till att du tagit bort ur genpoolen.

Annars kan man lyssna på experter som Scott Ritter och Douglas McGregor. Och du behöver inte oroa dig. Jag har för länge sen lämnat bajshålet Sverige och er hjärndöda degenererade svennebananäckel.
2023-04-03, 13:42
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det här går bara runt i cirklar. Jag har sagt mitt och ödslar ingen mer tid på dig. Adios.

Nej, jag fattar det blir svårt att förklara hur Ryssland ska ta 30 000 soldater 50 mil genom ett fientligt Ukraina utan att invadera landet. Beam me up Scotty.
2023-04-03, 13:44
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gomersgotoground

Stämmer inte alls. Mängder av fordon är desamma för Ryssland och Ukraina. Dessutom går det oftast inte att avgöra vems fordonet tillhör. Jag har sett mängder av foton så jag vet mycket väl vad jag talar om.
2023-04-03, 13:47
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Frågan är vem du menar med ni. De som vanligtvis skämmer ut sig är dessa ukrainadårar som inte ser någon gräns för hur mycket man ska mata in i en strid oavsett hur dåliga oddsen är. Om du med ni menar oss realister som helt enkelt ser det meningslösa med en massa död och förstörelse som inte gagnar någon europé så sällar jag mig gärna till dem. Menar du med ni att jag skulle heja på Ryssland som någon knäpp fotbollssupporter så är det felaktigt.
Du säger att du inte är för Ryssland. Och du vill ha fred.
Då menar du alltså att det bästa vore om Ryssland drog sig ur Ukraina och åkte hem. Eller hur?
2023-04-03, 14:06
Medlem
JagSettKungenNakens avatar
Citat:
Annars kan man lyssna på experter som Scott Ritter och Douglas McGregor. Och du behöver inte oroa dig. Jag har för länge sen lämnat bajshålet Sverige och er hjärndöda degenererade svennebananäckel.
Scott Ritter dömd för pedofili och bor i Ryssland med sin RYSKA fru. Han är 100% betalad av FSB för att läsa upp deras manus.

Scott och Douglas har upprepat FSB lögner sedan dag ett av kriget bla: att Ukraina är helt kört och kommer inte vinna kriget. Visa något som Scott och Douglas har förutspått rätt? Eller där de har uttalat sig negativt om sin arbetsgivare Putin.

"Three days after the war began, Douglas McGregor said "The battle in eastern Ukraine is really almost over," and predicted "If [Ukraine] don't surrender in the next 24 hours, I suspect Russia will ultimately annihilate them."

Lyssnar du på Scott och Douglas är det bättra att du går direkt till källan, Ryskt TV: https://youtu.be/xp6RmONUskA
2023-04-03, 14:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Du är gullig att sitta och förneka att några av de bästa förbanden slaktades där. Sitter du och myser med dig själv när du tänker på den stora överraskningen när Ryssland sätter in sina elittrupper som har fått stå vid sidan om under 400+ dagar?
Men du kanske tillhör den här skolan?
Jag förnekar inget. Jag bara tar inte direkt till mig all jävla propaganda som trycks ut. Det jag vet är att västmedia har matat ut helt påhittade nyheter sedan kriget började. "Ryssland har bara ammunition i en vecka" , "Bränslet varar tre dagar", "Ghost of Kiev" osv, som allt har visat sig vara rena lögner.

Ryssarna gör säkert likadant i sin media. Men den är ju spärrad här.

Hysterinivån i de här trådarna är närmast hundraprocentig. Till stor del givetvis beroende avlönade operatörer. Men även rena idioter som blint tror på varenda medielögn dom matas med.

Om man för ett år sedan ifrågasatte rapporterna om "Ryssland har bara ammunition i en vecka till" så utpekades man direkt som "ryzztroll" & landsförrädare. När det sen visade sig vara 100% lögn, så går man bara vidare med samma skriktaktik om nästa lögn.

Taktiken här är att omöjliggöra all riktig debatt genom att helt skrika sönder trådarna. Lita samma taktik som tillämpas i Politik:USA vilket sannolikt beror på att det delvis är samma operatörer & psykfall som här.

Det enda jag litar på i den här konflikten är de kartbilder som bägge sidor bekräftar. Resten är bara dimridåer, bullshit & propaganda.
2023-04-03, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag förnekar inget. Jag bara tar inte direkt till mig all jävla propaganda som trycks ut. Det jag vet är att västmedia har matat ut helt påhittade nyheter sedan kriget började. "Ryssland har bara ammunition i en vecka" , "Bränslet varar tre dagar", "Ghost of Kiev" osv, som allt har visat sig vara rena lögner.

Ryssarna gör säkert likadant i sin media. Men den är ju spärrad här.

Hysterinivån i de här trådarna är närmast hundraprocentig. Till stor del givetvis beroende avlönade operatörer. Men även rena idioter som blint tror på varenda medielögn dom matas med.

Om man för ett år sedan ifrågasatte rapporterna om "Ryssland har bara ammunition i en vecka till" så utpekades man direkt som "ryzztroll" & landsförrädare. När det sen visade sig vara 100% lögn, så går man bara vidare med samma skriktaktik om nästa lögn.

Taktiken här är att omöjliggöra all riktig debatt genom att helt skrika sönder trådarna. Lita samma taktik som tillämpas i Politik:USA vilket sannolikt beror på att det delvis är samma operatörer & psykfall som här.

Det enda jag litar på i den här konflikten är de kartbilder som bägge sidor bekräftar. Resten är bara dimridåer, bullshit & propaganda.
Du tycker ryssarna har lyckats bra i det här kriget? Eller ska jag förstå dig på nåt annat sätt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in