2023-03-03, 09:26
Avslutad
Nästan komiskt med intervjuerna med grannarna. Händer det hos oss nu? Annie lovade ju att det skulle bli så bra när jag röstade på henne.
Citera
2023-03-03, 09:35
Medlem
sunny5s avatar
Var det inte en sprängning i Tullinge för ett tag sedan? Kan det ha nån koppling? (om jag nu inte minns helt fel med sprängningen)
Citera
2023-03-03, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Helikopter?
Huddinga/Karolinska ligger ju på gångavstånd??

Nya Karolinska i Solna ska ha traumapatienterna.
Det är där dom har bäst kompetens och så.
Citera
2023-03-03, 09:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Nästan komiskt med intervjuerna med grannarna. Händer det hos oss nu? Annie lovade ju att det skulle bli så bra när jag röstade på henne.

Det känns ju som att folk borde fatta att bara för någon inte är kriminell själv, kan den ha anknytning till kriminella på något sätt.
Citera
2023-03-03, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Var det inte en sprängning i Tullinge för ett tag sedan? Kan det ha nån koppling? (om jag nu inte minns helt fel med sprängningen)

(FB) Explosion utanför industrilokal i Tullinge Stockholm 2023-01-26
Sprängning
Citera
2023-03-03, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KazimirMalevitj
Sprängning

Det var dock inte i Tullinge, utan i Tumba. Kan inte tänka mig att de hör ihop..
Citera
2023-03-03, 09:50
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KazimirMalevitj
Sprängning

Nästgårds =)
Citera
2023-03-03, 09:56
Medlem
"När mannen öppnade dörren sköts han till döds med två skott.

Dödsoffret i Tullinge var själv inte kriminell – men hans son är just nu anhållen i sin frånvaro för en skottlossning mot Kurdiska rävens anhöriga."
Citera
2023-03-03, 09:58
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkutanlivtrollar
Gör inte saken, nu ärver han allt! Ännu mer makt till sonen tänker jag.
Det är förvisso sant, men frågan är hur överlagda beslut de här personerna tar. I vilket fall lär det inte vara någon slump att första (?) dödade pappan hade det bra ställt och var anpassad till det svenska samhället. Det är tillräckligt för att sticka i ögonen på idioterna. Om de dessutom redan har hotat pappan eller försökt få honom att avslöja var sonen är varpå pappan agerat på ett oönskat sätt, kan det ha skapat en hotbild gentemot honom själv.
Citera
2023-03-03, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbb100
"När mannen öppnade dörren sköts han till döds med två skott.

Dödsoffret i Tullinge var själv inte kriminell – men hans son är just nu anhållen i sin frånvaro för en skottlossning mot Kurdiska rävens anhöriga."

Var har du hämtat citatet? Ge oss länk, tack.
Citera
2023-03-03, 10:13
Medlem
Sonen till brottsoffret är kopplad till Vårbynätverket. Vilken gruppering misstänkts ligga bakom dådet?
Citera
2023-03-03, 10:15
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Undrar hur länge det dröjer till att se kriminella gängen mördar och hänger från folk från broar till städers infartsvägar ala Mexico? Tänk att ett land kan bli så uppfuckat på 20 åren.

Det måste ju till en ny typ av poliskår som hanterar detta - anonyma vältränade helst utan anhöriga som rensar drägget utan rädsla för repressalier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in