2023-03-04, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starlink
Jag hänviade till en artikel rörande detta.

Läs igenom en sida i en tråd innan du börja anklaga någon för att sprida lögner.
Vad snorkig du later!

Jag laser post 1.2.3...o.s.v, .och sen kom din post som hade markligt pastaende - och jag stallde fragor, att du kanner dig anklagad for nagot ar dit misstag.

Hurusom, att pengar inte langre anses som lagligt betalningsmedel trots att staten sjalva trycker o myntar dom ar minst sagt markligt...om nu svt's rapportering stammer.

Klockforsaljarna borde dumpa boterna i kontanter hos vilken myndighet det beror...
2023-03-04, 09:00
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starlink
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/tre-exklusiva-urmakare-har-inte-foljt-penningtvattslagen

Företag kan inte bara ta emot en massa kontanter utan att ta reda på vem kunden är och var kontanterna kommer från - vilket uppenbarligen inte har skett i dessa butiker.

En vacker dag får man väl samma fråga av expediten bakom kassan på Ica Maxi när man har handlat mat och sträcker fram två femhundringar eller när man har tankat bilen på Circle K... "Var har du fått dom här pengarna ifrån?" 🤔

Samhället blir allt mer sinnessjukt.
2023-03-04, 09:23
Medlem
Diablo1118s avatar
Svårt att se hur denna tråd passar i Förtagande med nuvarande trådstart som dessutom är väldigt tunn.
Tråd låst! Bara för att det är företag innebär inte att tråden då passar i delforumet.
0.02 trådstart och forumval / Moderator
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in