2023-09-17, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubbabubbis
Du kommer aldrig få ett högt avlönat jobb.
Du är alldeles för kräsen.
Vilket högavlönat menar du att jag skulle vara alldeles för kräsen för? 🤔
Citera
2023-09-17, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c0mbiner
Du menar att det inte finns it-jobb i skåne? De finns enbart i gbg och stockholm? Ingen annanstans? 🤨🙄

Ser du ens vad du själv skriver?

Det handlar inte om att jobben inte finns utan snarare att de är superkräsna och supersnåla.
De flesta IT-jobb finns i större städer, inte ute på landsbygden. Om du nu bor i en stad så ber jag om ursäkt, men du beskrev det som att du bodde i någon håla där du vägrade ha mer än 3,5 mil till arbetsplatsen, vilket då låter väldigt begränsande.
Citera
2023-09-17, 18:02
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Citat:
Vilket högavlönat menar du att jag skulle vara alldeles för kräsen för? 🤔
All jobb utanför Lund och Ystad?
Citera
2023-09-17, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallebrogen
All jobb utanför Lund och Ystad?
👆👆👆👆👆
Citera
2023-09-17, 22:52
Medlem
Citat:
Läsförståelse är inte din starka sida.
Citera
2023-09-17, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erkki17
De flesta IT-jobb finns i större städer, inte ute på landsbygden. Om du nu bor i en stad så ber jag om ursäkt, men du beskrev det som att du bodde i någon håla där du vägrade ha mer än 3,5 mil till arbetsplatsen, vilket då låter väldigt begränsande.
Är Lund t.ex inte en större stad? De 3.5 milen räcker till de flesta städer runt omkring. Malmö och hbg är de enda uteslutna ställena.
Citera
2023-09-18, 19:21
Medlem
Citat:
Är Lund t.ex inte en större stad? De 3.5 milen räcker till de flesta städer runt omkring. Malmö och hbg är de enda uteslutna ställena.
Återigen, du fick det att låta som att du verkligen bodde ute på landsbygden utan någon större stad i närheten.
Jag är själv uppvuxen på landsbygden (mer än 10 mil till närmsta stora stad) och hade jag bott kvar där hade det varit väldigt svårt att få något jobb inom IT.
Därav att jag tyckte att du begränsade dig väl hårt.

Sen kan jag ju undra varför du utesluter två stora städer där det sannolikt finns många arbetstillfällen inom IT-support om de ligger inom pendlingsavstånd? Det låter inte direkt som att du har råd att vara kräsen.
Citera
2023-09-19, 03:59
Avslutad
Citat:
Varför är inte detta förbjudet?

för att ingen har råd och betala "svenska" arbeten, svenska arbetarklassen har för stora krav och förväntningar när det gäller på rättigheter och lön.

säg din lön är 20.000kr netto

du ska renovera din toalett, en svensk firma gör det för 120.000kr (6månaders hellön)
medans en Polack kommer och gör det för 20.000 (1 månadslön)

tro fan att alla med något bakom pannbenet väljer polacken
Citera
2023-09-19, 04:32
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunnoXD
för att ingen har råd och betala "svenska" arbeten, svenska arbetarklassen har för stora krav och förväntningar när det gäller på rättigheter och lön.

du ska renovera din toalett, en svensk firma gör det för 120.000kr (6månaders hellön)

Nu överdriver du allt. Polacken varken jobbar sex gånger snabbare eller för så lite som en sjättedel. Däremot kan de ofta ta mindre betalt, bara inte i de magnituderna.
Citera
2023-09-19, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erkki17
Återigen, du fick det att låta som att du verkligen bodde ute på landsbygden utan någon större stad i närheten.
Jag är själv uppvuxen på landsbygden (mer än 10 mil till närmsta stora stad) och hade jag bott kvar där hade det varit väldigt svårt att få något jobb inom IT.
Därav att jag tyckte att du begränsade dig väl hårt.

Sen kan jag ju undra varför du utesluter två stora städer där det sannolikt finns många arbetstillfällen inom IT-support om de ligger inom pendlingsavstånd? Det låter inte direkt som att du har råd att vara kräsen.
Malmö är uteslutet pga…ja du vet varför. Om inte, läs tidningarna. Hbg av samma anledning plus att det är ca 10 mil enkel resa och jag bor inte nära något tåg och det tar halva dagen att åka ena hållet med buss, som inte heller finns nära, samt som går typ 3 gånger per dag.

Därför.

Jag bor på landsbygden men har mellan 2 och 4.5 mil från de flesta städer och orter.

Pga bränslepriser så är allt över 3.5 mil uteslutet i dagsläget.
Citera
2023-09-19, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DunnoXD

Då får de ju sänka skatterna eftersom svenska löner inte är konkurrenskraftiga på den internationella marknaden.
Citera
2023-09-19, 10:22
Medlem
Citat:
Malmö är uteslutet pga…ja du vet varför. Om inte, läs tidningarna.
Det skjuts väl mer i andra delar av landet än i Malmö den senaste tiden. Risken att just du ska drabbas är nog också extremt liten.

Citat:
Då får de ju sänka skatterna eftersom svenska löner inte är konkurrenskraftiga på den internationella marknaden.
Sänka skatterna? Hur skulle det hjälpa tänker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in