2023-09-06, 19:39
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vellmann-Villmann
Var tror du Hv hamnar i tabellen i år?
Får jag återkomma om en vecka eller två med svar om det?

Jag hoppas på top 6 i alla fall.
Citera
2023-09-06, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4608

Topp sex krävs nog mycket för att de ska komma in i trots att jag har tippat dem sjua, för toppsexan känns väldigt gjuten på förhand men det lär ju säkert förändras när lakers eller nåt sprattlar på trots dåligt lag
Citera
2023-09-06, 19:47
Medlem
4608s avatar
Citat:
Topp sex krävs nog mycket för att de ska komma in i trots att jag har tippat dem sjua, för toppsexan känns väldigt gjuten på förhand men det lär ju säkert förändras när lakers eller nåt sprattlar på trots dåligt lag
Yep, det lär det nog göra. Men tycker vi har haft tillräckligt med skitsäsonger nu på kort tid, så det hade varit trevligt om bitarna kunde falla på plats från start, och inte som senaste säsongen där vi låg sist hela jävla säsongen mer eller mindre.
Citera
2023-09-06, 20:10
Medlem
Citat:
Yep, det lär det nog göra. Men tycker vi har haft tillräckligt med skitsäsonger nu på kort tid, så det hade varit trevligt om bitarna kunde falla på plats från start, och inte som senaste säsongen där vi låg sist hela jävla säsongen mer eller mindre.

Jag ser gärna att de går förbi lakers igen om man säger så även om jag absolut inte är hv fan, men kommer man sjua och når kvarten bör man vara nöjd, de tre smålandslagen är nog väldigt jämnbra i år
Citera
2023-09-06, 20:12
Medlem
4608s avatar
Citat:
Jag ser gärna att de går förbi lakers igen om man säger så även om jag absolut inte är hv fan, men kommer man sjua och når kvarten bör man vara nöjd, de tre smålandslagen är nog väldigt jämnbra i år
Jag tänkte först som dig, att de slutar 7a, men även 8a känns rimligt. Men givetvis hoppas jag på top 6.

Vilka håller du på? Om jag får fråga.
Citera
2023-09-06, 20:13
Medlem
Citat:
Jag tänkte först som dig, att de slutar 7a, men även 8a känns rimligt. Men givetvis hoppas jag på top 6.

Vilka håller du på? Om jag får fråga.

Klart du får!, Örebro
Citera
2023-09-06, 20:18
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:

Kommer Davidsson och Gustafsson att acceptera sina roller om det börjar strula, eller kommer de överge Monten. Kommer Monten ha ledningens förtroende. Osäker på vilken pondus han har att tysta alla gamla tyckare i HV. Vilken typ av hockey vill Monten och HV spela. Väldigt mycket osäkert vad de står för just nu.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-09-06 kl. 20:22.
Citera
2023-09-06, 20:21
Medlem
Rögle spelade någon träningsmatch mot Hv tidigt i veckan och det blev stortorsk! 2-5. Rögles Grégoire tror jag blir stor flopp tyvärr. Han va inne på fyra, FYRA! av fem målen mot HV.

Visst det va träningsmatch/hans första match med Rögle men är man tänkt att vara första/topp back så är det grovt underkänt hur rostig man än är! Jävla vad jag blev besviken.'

Sanny sa också i deras podd att han tror inte Grégoire fira någon jul i Sverige.
Senast redigerad av pyssen87 2023-09-06 kl. 20:24.
Citera
2023-09-06, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Rögle spelade någon träningsmatch mot Hv tidigt i veckan och det blev stortorsk! 5-1. Rögles Grégoire tror jag blir stor flopp tyvärr. Han va inne på fyra, FYRA! av fem målen mot HV.

Visst det va träningsmatch/hans första match med Rögle men är man tänkt att vara första/topp back så är det grovt underkänt hur rostig man än är! Jävla vad jag blev besviken.'

Sanny sa också i deras podd att han fira nog inte jul i Sverige.

Har inte sett nån av deras försäsongsmatcher men har han inte visat nåt skill offensivt heller? inte minst i pp skulle han väl tillföra
Citera
2023-09-06, 21:02
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Gustafsson tror jag mycket på, men har varit delaktig i haveriet och av någon anledning hamnat i båset.
Jag förstår ärligt talat inte varför han kom tillbaka eller varför klubben ville ha honom tillbaka. När HV åkte ur SHL så försvann han snabbt som fan någonstans. Och nu när vi ska dra igång andra säsongen i SHL sen återkomsten så är han tillbaka som om ingenting.

Jag gillar honom dock, men jag tycker att han borde hållit sig undan och bara närvara som åskådare i fortsättningen. Tror ju knappast att han är kvar ifall vi mot all förmodan skulle åka ur igen (peppar peppar).
Citera
2023-09-06, 21:03
Medlem
snurresprettiss avatar
Vilken spelare skulle ni säga hittills är årets värvning?
Citera
2023-09-06, 21:06
Medlem
Citat:
Gör lite research så slipper du sitta här och fråga.

Frölunda: alltid roliga matcher att se som Hv-supporter.
Lakers: Lite hat-match det där, dock inte lika illa som mot LHC.
Skellefteå: Kan vara kul, kan vara mellanmjölk.
Djurgården: Hatar alla 08:lag och de är inget undantag.
Brynäs: Stort rivalmöte, dryga fans dock.
Leksand: Zzzzz...

Trodde faktiskt ni skulle vinna den matchen. Tycker inte du ska lägga så stor vikt vid träningsmatcherna.

Ofta är det ju kul att möta lag man hatar men för mig är det alltid FBK matcherna som är roligast och det har gjort att jag inte vill dem illa direkt, vore tråkigt om de gör en Brynäs exempelvis

Kommer Örebro till final vill man ju möta FBK såklart och då måste de ju gjort en bra säsong om man säger så, men det kanske är hatkärlek snarare, de andra klubbarna jag nämnde är bara rent hat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in