Citat:
Ursprungligen postat av
Dofterna
Tror du att man pratar med fler än spelaren, agenten och, om det finns i klubben, gamla medspelare och att man sen på chans ringer runt till sportchefer i SHL och frågar om de möjligen har försökt värva den och den? Du har verkligen ingen koll.
Jag skulle säga att den här värvningen har gått till precis som vilken annan värvning som helst, han spelade ut sitt kontrakt (precis L Johansson i Frölunda och Lakers Martinsson) problemet var hans kontrakt var längre.
Sen blev alla nervösa. Och Evertsson såg sin chans att slänga en spelare som nobbat honom under bussen. Sen må Agostino vara en rövhatt.
Håller du på Skellefteå eller?
Jag har ingen koll? Fel, det var Skellefteå som uppenbarligen hade noll koll.
Nej, jag tror inte att man ringer till varenda sportchef men som sagt, det är inte det enda sättet att ta reda på fakta. Det var knappast endast svenska sportchefer och gamla spelare som satt på fakta. Exempelvis kunde man ha kontaktat hans gamla klubb och hört sig för om det verkligen stämde att han ej hade något val. Hade inte det funkat finns det andra sätt.
Är de alltså så inkompetenta i saik att de är så ofantligt oförmögna att tänka, agera och handla lite själva?
Kan man inte ta reda på fakta så låt bli att värva då, så slipper man göra en pudel efteråt.