2023-08-24, 18:15
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Hur ska Skell öht veta att spelaren förhandlade med Lakers förra året? Möjligen kan de ha tur och ha nån spelare som spelat med Agostino tidigare, men då pratas det mest om karaktären (som i detta fall verka lite "grumlig"). Hans förra klubben är det ju inte direkt aktuellt att ha någon kontakt med.
Modo hade inte heller ha haft koll på spelarens tidigare kontakt med Lakers, där verkar det mer rimligt att Hägglunds (storsponsor och leverantörer till Ukrainska armén) som satt ner foten.

Du får det att låta som att det är världens svåraste grej att ta reda på hur det låg till. Saik var helt enkelt lata och desperata, de ville bara ha en nice värvning så fort som möjligt och sket i allt annat, de brydde sig helt enkelt inte om att undersöka saken lite noggrannare.
Citera
2023-08-24, 18:35
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Du får det att låta som att det är världens svåraste grej att ta reda på hur det låg till. Saik var helt enkelt lata och desperata, de ville bara ha en nice värvning så fort som möjligt och sket i allt annat, de brydde sig helt enkelt inte om att undersöka saken lite noggrannare.

Tror du att man pratar med fler än spelaren, agenten och, om det finns i klubben, gamla medspelare och att man sen på chans ringer runt till sportchefer i SHL och frågar om de möjligen har försökt värva den och den? Du har verkligen ingen koll.

Jag skulle säga att den här värvningen har gått till precis som vilken annan värvning som helst, han spelade ut sitt kontrakt (precis L Johansson i Frölunda och Lakers Martinsson) problemet var hans kontrakt var längre.
Sen blev alla nervösa. Och Evertsson såg sin chans att slänga en spelare som nobbat honom under bussen. Sen må Agostino vara en rövhatt.
Citera
2023-08-24, 19:01
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Jag skulle säga att den här värvningen har gått till precis som vilken annan värvning som helst, han spelade ut sitt kontrakt (precis L Johansson i Frölunda och Lakers Martinsson) problemet var hans kontrakt var längre.
Sen blev alla nervösa. Och Evertsson såg sin chans att slänga en spelare som nobbat honom under bussen. Sen må Agostino vara en rövhatt.
Förstår den initiala förnekelsen från din sida men du kan väl inte vara seriös med detta resonemang? Har du och resten av byhålan helt missat debatten om Lilja, Press, m.fl? Helt bakom flötet verkar ni.
Citera
2023-08-24, 19:17
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
Förstår den initiala förnekelsen från din sida men du kan väl inte vara seriös med detta resonemang? Har du och resten av byhålan helt missat debatten om Lilja, Press, m.fl? Helt bakom flötet verkar ni.

Utifrån vad som var sagt ifrån spelare och agent så försökte han brýta, bla med hjälp IIHF, men det "gick inte". Så han spelade ut kontraktet som han hade skrivit på innan Putin gick berzerk. Det är de uppgifter Skell gick på.
Andra har även de spelat ut sina kontrakt, men de exempel jag nämnde satt på kortare kontrakt, de spelade ändå hockey i Ryssland efter krigsutbrottet tills deras kontrakt tog slut.

Det beslut Skell hade tagit var att inte ta in spelare som skrivit kontrakt EFTER krigets utbrott.

Så, utifrån detta, vilka fel har Skell begått?

"I KHL-slutspelet tog det slut mot Magnitogorsk redan i åttondelsfinalen för Barys Nur-Sultan och dagen efter uttåget tog sig Martinsson hem till Sverige.

– Det var lustigt, det var inte kul när kriget brast ut.

Hade du någon tanke på att inte spela slutspel?

– Tanken fanns där men jag hade ett kontrakt. Många ville att vi skulle åka hem men det är inte helt enkelt att bryta. Det var inte bara att åka hem, det hade blivit ett kontraktsbrott.
"
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/a7mAv4/revanschsugen-martinsson-tillbaka-i-hv71-ett-sjalvklart-val
Citera
2023-08-24, 19:21
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz

Jag var tveksam först, sen kändes den rätt iom att Skell förklarade när kontraktet skrivits på och att Agostino förklarat att han inte kunnat bryta kontraktet.
När Evertsson stäppade in med ny info blev jag tveksam igen. Men jag vet fortfarande inte om han hade råd att bryta sitt kontrakt, inte alla har råd att ge upp tre års lön.
Så jag är osäker där.

Däremot är jag säker på att Skell gjorde allt enligt boken. Och att Evertsson är en rövhatt, kanske även Agostino och hans agent också.
Citera
2023-08-24, 19:46
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Tror du att man pratar med fler än spelaren, agenten och, om det finns i klubben, gamla medspelare och att man sen på chans ringer runt till sportchefer i SHL och frågar om de möjligen har försökt värva den och den? Du har verkligen ingen koll.

Håller du på Skellefteå eller?

Jag har ingen koll? Fel, det var Skellefteå som uppenbarligen hade noll koll.

Nej, jag tror inte att man ringer till varenda sportchef men som sagt, det är inte det enda sättet att ta reda på fakta. Det var knappast endast svenska sportchefer och gamla spelare som satt på fakta. Exempelvis kunde man ha kontaktat hans gamla klubb och hört sig för om det verkligen stämde att han ej hade något val. Hade inte det funkat finns det andra sätt.

Är de alltså så inkompetenta i saik att de är så ofantligt oförmögna att tänka, agera och handla lite själva?

Kan man inte ta reda på fakta så låt bli att värva då, så slipper man göra en pudel efteråt.
Senast redigerad av nickeh84 2023-08-24 kl. 19:53.
Citera
2023-08-24, 19:53
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Håller du på Skellefteå eller?

Jag har ingen koll? Fel, det var Skellefteå som uppenbarligen hade noll koll.

Nej, jag tror inte att man ringer till varenda sportchef men som sagt, det är inte det enda sättet att ta reda på fakta. Det var knappast endast svenska sportchefer och gamla spelare som satt på fakta. Exempelvis kunde man ha kontaktat hans gamla klubb och hört sig för om det verkligen stämde att han ej hade något val.

Kan man inte ta reda på fakta så låt bli att värva då, så slipper man göra en pudel efteråt.

Man vill nog inte ha någon kontakt alls med hans gamla klubb pga Ryssland. Man vill heller inte höra av sig till varenda tjomme i landet och avslöja vilken spelare man jobbar på.
Visst förstår du detta?

Man har ju "all fakta" tills nya uppgifter kommer, det var därför man skrev kontrakt. När de nya uppgifterna kom, som är något oklara, så bröt man kontraktet direkt.

Ja, jag håller på Skellefteå.
Senast redigerad av Dofterna 2023-08-24 kl. 19:56.
Citera
2023-08-24, 20:08
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Man vill nog inte ha någon kontakt alls med hans gamla klubb pga Ryssland. Man vill heller inte höra av sig till varenda tjomme i landet och avslöja vilken spelare man jobbar på.
Visst förstår du detta?

Man har ju "all fakta" tills nya uppgifter kommer, det var därför man skrev kontrakt. När de nya uppgifterna kom, som är något oklara, så bröt man kontraktet direkt.

Ja, jag håller på Skellefteå.

Håller man på skellefteå så behöver man inte ens kommentera, för då är ni partiska. Det är bara enögda saik-supporters som svarat mig i denna tråd, det är enbart ni som inte håller med i det jag skriver.

Hade inte det funkat fatt kontakta hans gamla klubb så finns det andra sätt att ta reda på fakta. Är de alltså så inkompetenta i saik att de är så ofantligt oförmögna att tänka, agera och handla lite själva?

De hade uppenbarligen ingen "fakta" överhuvudtaget, inga säkra källor alls och gick ändå med på att värva. De pudlade säkert bara för att supportrarna protesterade, och/eller för att de var rädda för ett drev från alla möjliga (media, olika hockeysupporters runt om i landet m.fl.) emot deras omoral.
Senast redigerad av nickeh84 2023-08-24 kl. 20:25.
Citera
2023-08-24, 20:20
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Håller man på skellefteå så behöver man inte ens kommentera, för då är ni partiska. Det är bara enögda saik-supporters som svarat mig i denna tråd, det är enbart ni som inte håller med i det jag skriver.

Hade inte det funkat finns att kontakta hans gamla klubb finns det andra sätt. Är de alltså så inkompetenta i saik att de är så ofantligt oförmögna att tänka, agera och handla lite själva?

De hade uppenbarligen ingen "fakta" överhuvudtaget, inga säkra källor alls och gick ändå med på att värva. De pudlade säkert bara för att supportrarna protesterade, och/eller för att de var rädda för ett drev från alla möjliga (media och olika hockeysupporters runt om i landet bl.a.) emot deras omoral.

Problemet är att du inte ger några argument.
Jo, de hade fakta, den då fått av spelaren och agenten.

Självklart pudlade de pga vissa fans och media. Iom att vi inte vet, ingen har intervjuat varken Agostino eller agenten, så vi vet inte om det tex stämmer att det är tre årslöner han går miste om vid kontraktsbrott eller är en överkomlig summa.
Det vi däremot vet är att han spelade klart sitt kontrakt, något som flera idag aktiva i SHL också gjorde.

Vilka ska de enligt dig kontakta? Vilka brukar man kontakta enligt dig?
Jag vet att sportchefer/värvningsgruppen idag försöker hålla så mycket som möjligt hemligt om vilka man försöker värva.
Så?
Citera
2023-08-24, 20:46
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Problemet är att du inte ger några argument.
Jo, de hade fakta, den då fått av spelaren och agenten.

Självklart pudlade de pga vissa fans och media. Iom att vi inte vet, ingen har intervjuat varken Agostino eller agenten, så vi vet inte om det tex stämmer att det är tre årslöner han går miste om vid kontraktsbrott eller är en överkomlig summa.
Det vi däremot vet är att han spelade klart sitt kontrakt, något som flera idag aktiva i SHL också gjorde.

Vilka ska de enligt dig kontakta? Vilka brukar man kontakta enligt dig?
Jag vet att sportchefer/värvningsgruppen idag försöker hålla så mycket som möjligt hemligt om vilka man försöker värva.
Så?

Uppenbarligen hade de ju inga fakta eftersom det ej var fakta utan rent skitsnack? Något man borde insett om man inte är väldigt naiv.

Man kan ju inte ta spelarens och agentens egna ord som fakta när det gäller en sådan känslig fråga som spelarens egna rykte, de kan ju påstå vad fan som helst för att ej bli "canceled" av en massa klubbar.

Vad skulle de säga? "Jo men jag kunde ha lämnat men valde pengarna av girighet. Så.. Ska vi skriva kontrakt nu?".

Kan man ej ta reda på trovärdig fakta från neutral källa så ger man fan i att värva om man nu är lite begåvad. Saik önskar nu att de aldrig hade gjort såhär, för det såg och ser fortfarande illa ut.
Senast redigerad av nickeh84 2023-08-24 kl. 20:50.
Citera
2023-08-24, 21:06
Medlem
Evertsson är ju den so agerat 100% rätt! Hade haft mer respekt för honom efter detta än innan som spelare. Han har ryggrad, talar sanning och försöker inte försköna något.

Att Zaik väljer att värva Putin-spelare för att det råder panik, är ju deras ensak. Evertsson berättade bara att de hade ett kontrakt och att han valde Ryssland. Efter det var han inte aktuell mer för MoDo eller Växjö. ZAIK däremot bryr sig inte om krig som skördar liv.
Citera
2023-08-24, 21:24
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Uppenbarligen hade de ju inga fakta eftersom det ej var fakta utan rent skitsnack? Något man borde insett om man inte är väldigt naiv.

Man kan ju inte ta spelarens och agentens egna ord som fakta när det gäller en sådan känslig fråga som spelarens egna rykte, de kan ju påstå vad fan som helst för att ej bli "canceled" av en massa klubbar.

Vad skulle de säga? "Jo men jag kunde ha lämnat men valde pengarna av girighet. Så.. Ska vi skriva kontrakt nu?".

Kan man ej ta reda på trovärdig fakta från neutral källa så ger man fan i att värva om man nu är lite begåvad. Saik önskar nu att de aldrig hade gjort såhär, för det såg och ser fortfarande illa ut.

Du har inte svarat på frågan hur sportchefer håller sina framtida värvningar hemliga men ändå kollar upp spelare på det sätt du vill. Exakt vilka tror du eller vill du att de ska prata med men ändå hålla det hemligt?
Precisera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in