2023-06-26, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Under pre-season?

Du behöver nog en psykolog i så fall. Du verkar ha mycket hat inom dig

Alltid, så länge det görs med glimten i ögat och inte görs på annat sätt ser jag inga problem med det.
Hockeyn är hur jag får ur mig all ilska - min psykolog som inte pratar tillbaka.

Såg nu att Borgström skrivit på för HV, hoppas man på en Suomela spelare där med 66 poäng eller vad är tanken?
Citera
2023-06-26, 18:22
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvboxen
Henrik Borgström klar för HV.

Ser intressant ut!
Tack för den! Skönt med lite silly i tråden igen efter allt annat som skrivs här. Vad skulle sillyn vara utan köpklubbar. Nubben köper spelare som jag handlar tomater på ica. Har han hittat ta-3-betala-för-2 i finland eller

Borde gå bättre för Lillebror-71 med dagens trupp. Skulle tjäna på att bryta med Tedenby, men antar att det krävs lite mod för det.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-06-26 kl. 18:59.
Citera
2023-06-26, 20:03
Moderator
vfs avatar
OT raderat, nästa skojare får en varning/Mod
Citera
2023-06-26, 20:10
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mot.pride
Alltid, så länge det görs med glimten i ögat och inte görs på annat sätt ser jag inga problem med det.
Hockeyn är hur jag får ur mig all ilska - min psykolog som inte pratar tillbaka.

Såg nu att Borgström skrivit på för HV, hoppas man på en Suomela spelare där med 66 poäng eller vad är tanken?
Börjar bli lite väl många finnar i laget nu.
Citera
2023-06-26, 20:26
Medlem
Citat:

Snart nere i 50% svenskar i truppen!
Citera
2023-06-26, 21:19
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:

Inget fel på många finnar om de gör sitt jobb och är bra. Bara ni har gjort er läxa och studerat nubben när han var i Frölunda och körde på finska spåret. Slutade nära konkurs.

Det är först om det går dåligt som det gnälls på det, eller om det går för bra. Då gnälls det också.

Vad ska Hv ha in på de sista backplatserna?

Är mest imponerad av Forsberg, Petersson och Mølgård. Men förra året hade Hv ett framtungt lag och nu tycker jag återigen backarna ser tunna och osäkra ut.
Senast redigerad av MitchRapp 2023-06-26 kl. 21:24.
Citera
2023-06-26, 22:17
Medlem
Inget fel med finländare. Nubben har väl haft några i Timrå? HV har också haft några riktigt bra genom åren. Färjestad har haft några bra, några sådär och några som inte föll så väl ut. Precis som med alla andra nationaliteter. Finländare brukar ha en proffsig inställning, det är i alla fall mitt intryck.
Citera
2023-06-27, 06:36
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Inget fel på många finnar om de gör sitt jobb och är bra. Bara ni har gjort er läxa och studerat nubben när han var i Frölunda och körde på finska spåret. Slutade nära konkurs.

Det är först om det går dåligt som det gnälls på det, eller om det går för bra. Då gnälls det också.

Vad ska Hv ha in på de sista backplatserna?

Är mest imponerad av Forsberg, Petersson och Mølgård. Men förra året hade Hv ett framtungt lag och nu tycker jag återigen backarna ser tunna och osäkra ut.
Nej, det säger jag inte heller att det är. Har ju gått bra tidigare när HV haft många finnar i laget, men nu är ju nästan varenda värvning från Finland, vill ju inte att HV-känslan ska försvinna. Får väl hoppas att Nubben inte gör om samma misstag som i Frölunda.
Citera
2023-06-28, 11:55
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Miljö OCH ekonomi!

Tycker du att det är ett osportsligt upplägg? På vilket sätt? Kör inte NHL samma upplägg?

Lagen i SHL vill tydligen ha det såhär.

Din invändning?

Bara nyfiken på din åsikt. Hittills har du bara varit ifrågasättande utan att säga vad du själv tycker.
Min åsikt är att det är fel och konstigt och jag förstår inte alls varför detta skulle vara mer sportsligt och några andra hänsyn än sportsliga tar inte jag.
Citera
2023-06-28, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Min åsikt är att det är fel och konstigt och jag förstår inte alls varför detta skulle vara mer sportsligt och några andra hänsyn än sportsliga tar inte jag.

Jag tror inte det är av sportsliga orsaker!

SHL tycker nog inte att det är mer sportsligt. De tycker nog inte att det är mindre sportsligt heller!

Återigen; ekonomi och miljö!
Citera
2023-06-28, 20:25
Medlem
Kan Västervik bli ett lag att räkna med nu när de har värvat Phil Marinaccio?
Citera
2023-06-29, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korvboxen
Kan Västervik bli ett lag att räkna med nu när de har värvat Phil Marinaccio?

Nej, de kommer harva i botten och borde ställa in sig på kval redan nu. Klarar man sig ovanför strecket så är det en framgång i sig.

AIK fortsätter värva starkt.. Mathew Maione & Ole Einar Engeland Andersen förstärker backsidan. Blir spännande och se vilken klassmålvakt man ror i hamn nu, eftersom man ännu inte presenterat en värvning till förstaspaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in