2023-03-21, 22:57
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Det skulle väl kunna vara en så enkel sak som att hennes försvinnande utreddes i Göteborg medan hon hittades i Jönköping.
mjo kankse så det är
Citera
2023-03-21, 23:01
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ja, man kan tycka det, men samtidigt har det heller inte kommit fram att hon tagit tåg eller buss?
Sen kan hon ju förstås åkt dit med någon?
GM?

Som en del skrivit så är det kanske inte så att hon var i Taberg, eller Jönköping, för att gå på kurs. Det bör finnas motsvarande kurser i Göteborg.

Hur hon tagit sig till Taberg är nog en öppen fråga. Åtminstone offentligt. I teorin kan hon ju även avlidit i Göteborgstrakten.
Citera
2023-03-21, 23:14
Medlem
Någon som har konto på lexbase och kan kolla vad killen som bor på Ringvägen är dömd för?
Citera
2023-03-21, 23:19
Medlem
JayJayAdamss avatar
Hon skulle gå ut några timmar på dagen i Göteborg och vara tillbaka på eftermiddagen.Dagen efter skulle barnen komma till Göteborg för att fira Joullnars födelsedag men istället försvinner hon någon gång efter hon lämnat hemmet på morgonen den 24 februari.

Den efterlysta hör hemma i Jönköpingstrakten där också barnen verkar bo hos sin pappa. Tycker det är lite märkligt att släpa med kroppen till sin hemtrakt om man nu mördar henne redan i Göteborg. Känns mer logiskt att hon tvingats, lurats eller följt med frivilligt till Jönköping/Taberg eller däromkring för att sedan mördas där av ännu okänd anledning och MGM.

Barnens pappa verkar kunna uteslutas. Förmodligen någon man som hon träffat efter skilsmässan nu på senare tid. Brukar vara en partner/fd partner när kvinnor blir mördade. MGM är dessutom i samma ålder som Joullnar och det är endast en person som är anhållen i sin frånvaro.

Känns inte som en så värst planerad flykt av personen som är anhållen i sin frånvaro utan i sin hast när MGM förstått att tiden börjar rinna ut eller när det stod i tidningarna att en kropp har hittats i Taberg. MGM har förmodligen varit på flykt max ett par dagar men högst troligt sedan det blev känt att en kropp har hittats.
Skulle tro att MGM hittas innan veckan är slut och vi får svaren då. Tippar iaf på nuvarande pojkvän eller ett nyligt ex som mördat henne pga svartsjuka, att hon vill avsluta deras relation eller liknande.
Citera
2023-03-21, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Som en del skrivit så är det kanske inte så att hon var i Taberg, eller Jönköping, för att gå på kurs. Det bör finnas motsvarande kurser i Göteborg.

Hur hon tagit sig till Taberg är nog en öppen fråga. Åtminstone offentligt. I teorin kan hon ju även avlidit i Göteborgstrakten.

Att hon eventuellt sagt till sin dotter att hon skulle på kurs måste dessutom inte betyda att hon skulle på kurs… Man kanske inte berättar för halvstora barn att man ska på dejt.
Citera
2023-03-21, 23:32
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keyko
Att hon eventuellt sagt till sin dotter att hon skulle på kurs måste dessutom inte betyda att hon skulle på kurs… Man kanske inte berättar för halvstora barn att man ska på dejt.
Exakt, denna tror jag på. Det är nog en man hon träffat/dateat och det blev en date som gick helt överstyr. Något gör ju att polisen från att ha hittat kroppen så snabbt kan ha en potentiell misstänkt mördare på radarn. Frågan är om de har hittat något på kroppen eller sonika fångat henne ihop med mördaren på övervakningskameror.
Citera
2023-03-21, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Hon skulle gå ut några timmar på dagen i Göteborg och vara tillbaka på eftermiddagen.Dagen efter skulle barnen komma till Göteborg för att fira Joullnars födelsedag men istället försvinner hon någon gång efter hon lämnat hemmet på morgonen den 24 februari.

Den efterlysta hör hemma i Jönköpingstrakten där också barnen verkar bo hos sin pappa. Tycker det är lite märkligt att släpa med kroppen till sin hemtrakt om man nu mördar henne redan i Göteborg. Känns mer logiskt att hon tvingats, lurats eller följt med frivilligt till Jönköping/Taberg eller däromkring för att sedan mördas där av ännu okänd anledning och MGM.

Barnens pappa verkar kunna uteslutas. Förmodligen någon man som hon träffat efter skilsmässan nu på senare tid. Brukar vara en partner/fd partner när kvinnor blir mördade. MGM är dessutom i samma ålder som Joullnar och det är endast en person som är anhållen i sin frånvaro.

Känns inte som en så värst planerad flykt av personen som är anhållen i sin frånvaro utan i sin hast när MGM förstått att tiden börjar rinna ut eller när det stod i tidningarna att en kropp har hittats i Taberg. MGM har förmodligen varit på flykt max ett par dagar men högst troligt sedan det blev känt att en kropp har hittats.
Skulle tro att MGM hittas innan veckan är slut och vi får svaren då. Tippar iaf på nuvarande pojkvän eller ett nyligt ex som mördat henne pga svartsjuka, att hon vill avsluta deras relation eller liknande.
En teori att någon har fört bort henne och sen mördat henne och kört in på skogsvägen utanför Taberg och dumpat henne.
Citera
2023-03-21, 23:38
Medlem
Citat:

Dessa tips och info borde nog polisen i Göteborg kolla upp om det kan vara hennes förra exambo eller hennes pojkvän eller någon annan bekant som har mördat henne .För det brukar alltid finnas ett motiv bakom såna grova brott som mord,och en kvinna försvinner inte frivilligt av sin egen vilja.
Citera
2023-03-21, 23:43
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
Dessa tips och info borde nog polisen i Göteborg kolla upp om det kan vara hennes förra exambo eller hennes pojkvän eller någon annan bekant som har mördat henne .För det brukar alltid finnas ett motiv bakom såna grova brott som mord,och en kvinna försvinner inte frivilligt av sin egen vilja.

Tror polisen har en rätt klar bild för sig om vad som skett och vem som utfört mordet med tanke på att någon är anhållen i sin frånvaro. Kommer säkerligen att dyka upp en massa teknisk bevisning på brottsplatsen och under obduktionen med.
Nu ska de bara hitta personen och knyta ihop pusselbitarna. Innan veckan är slut som sagt. Annars skulle jag bli förvånad.
Citera
2023-03-21, 23:44
Medlem
38minuters avatar
Jag bor inte just i området runt Ringvägen, men generellt är det så att det inte bor så många invandrare i Taberg, i synnerhet inte i en villor.

Att en anmäld försvunnen person från Göteborg nu hittas död i nära anslutning till ett hus, som snabbt blev polisiärt intressant och där utländska människor står skrivna på adressen, i en liten håla utanför Jönköping, är osannolikt. Det kan absolut vara slumpen, kanske finns det inget samband alls. Men, isåfall är det än märklig slump.

Kan det vara så att hon har släkt i Norrahammar? Finns det några band mellan de eventuella släktingarna i Norrahammar och det folk som vistats i huset?

Jag har för mig att jag läste någonstans (här, eller på någon nyhetssida) att man pratat med de som står skrivna på den avspärrade villan, men jag kan ha fel. Det fanns någon som hade bott i villan vid tiden för försvinnandet, men som flyttat (till Norrahammar) sedan dess, det hade någon/några i tråden letat reda på.

Ser att det har diskuterats om eventuella släktingar till BO i Norrahammar (samt en diskussion kring huruvida hederskultur förekommer hos kristna syrianer, vilket jag själv inte har den blekaste aning om).

Jag tänker att det kan vara värt att försöka luska mer i om det finns något band mellan de här olika människorna och BO.

Edit: Jag såg nu JayJayAdams inlägg om att hennes barn och deras pappa bor i Jönköpingstrakten. Då har hon alltså kopplingar till Jönköping, vilket gör det lite mindre konstigt att hon slutade upp i Taberg.

Edit2: mina insomningstabletter börjar slå på, så jag ber om ursäkt ifall jag eventuellt har uttryckt mig rörigt. (Sånt vet man först dagen efter.)
Senast redigerad av 38minuter 2023-03-21 kl. 23:49.
Citera
2023-03-21, 23:52
Medlem
Citat:
Tror polisen har en rätt klar bild för sig om vad som skett och vem som utfört mordet med tanke på att någon är anhållen i sin frånvaro. Kommer säkerligen att dyka upp en massa teknisk bevisning på brottsplatsen och under obduktionen med.
Nu ska de bara hitta personen och knyta ihop pusselbitarna. Innan veckan är slut som sagt. Annars skulle jag bli förvånad.
Och då har polisen fått namnet på den person som misstänks ha fört bort kvinnan och sen mördat kvinnan och dumpat henne utanför Taberg inne på en skogsväg i syfte att röja henne.Samt fått reda på om hon mördades i bilen eller mördades någonstan i Göteborg.
Citera
2023-03-21, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umpalavemang
En teori att någon har fört bort henne och sen mördat henne och kört in på skogsvägen utanför Taberg och dumpat henne.
I denna trakt finns det mängder av lätt tillgänglig, riktig milsvid skogsmark, med körvägar, utan någon egentlig bebyggelse i närheten. Varför då istället köra in på upplysta gator i ett villaområde och därifrån köra vidare in på en cykelväg, där bilar inte får köra och där mycket folk rör sig, för att där lämna det man har med sig, i en liten avgränsad skogsdunge bara ett stenkast från flera hus?
Senast redigerad av peem 2023-03-22 kl. 00:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in