2023-02-26, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Kanada slog Sverige

I hockey är det jämnt idag.
Citera
2023-02-26, 15:13
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jobbar och bor i Norge!
Aha, tänkte att det kunde vara så. Jobbigt du.
Citera
2023-02-26, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Medium plus extra friktion?

Undrar hur Premium minus är.
Citera
2023-02-26, 15:14
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Skidorna matchar åkarna med andra ord.
Det var faktiskt en aning roligt sagt.
Citera
2023-02-26, 15:15
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JMGL
Svenska vallateamet är kända klåpare?
Nej.
Citera
2023-02-26, 15:18
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Nja, nå har vel de to norske vært på pallen på distanserenn denne sesongen, i motsetning til de to svenske så det kan man vel ikke si.

Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Varför vann norska herrarns men inte damerna då?

Ja exakt 👍

Citat:
Ursprungligen postat av katw
Jag svarade på Sveriges grundkapacitet, damer kontra herrar. Det har ingenting med Norge att göra.

Alltså…att du ens ska behöva förklara för bergen28… Man blir alldeles matt av att resonera här inne när det fullständigt flödar av galenpannor i vartannat inlägg.
Du, Ostronothnia och några till försöker ju få till rimliga resonemang. Jag vet ibland inte vad jag ska svara folk eller om jag ens orkar.
Citera
2023-02-26, 15:20
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det var faktiskt en aning roligt sagt.

Alltid när jag ser dina krumma fågelben så tänker jag på hur det skulle sett ut med ett par Edsbyn långfärdsskidor under fötterna
Citera
2023-02-26, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Fasiken vad små marginaler det är - att de vågar?!

Tycker alltid det är så i sprintstafett, mycket mindre marginaler än vad folk tror..

Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
De fleste svenske på denne tråden har ment at Sverige ville være helt overlegne!
Ser da ikke slik ut foreløpig etter 3 av 6 runder.

Du läser ju bara kommentarer från dem som skriver så, om man tror att Ribom ska krossa t.ex. Diggins och Kalvaa i uthållighet, så är man inte påläst..

Citat:
Ursprungligen postat av swdrdz
Saknar fasen Maja.

Varför? Ribom gjorde precis vad hon skulle, höll ryggen till sista växlingen, vilket inte Maja lyckades med i OS..

Per Forsberg sade att Carl (Tyskland) spurtade ner Sundling då, men det berodde på att Jonna hade fått jaga ikapp täten på sista sträckan och brände en del krut på det..

Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Sverige kommer behöva förlita sig på Jonnas spurt som det ser ut som.

Ja, det har varit taktiken hela tiden, att Sundling ska avgöra på slutet..

Citat:
Ursprungligen postat av MosesMetare
Väldigt väntat, men jag blev lite överraskad över hur länge USA och framför allt Norge ändå hängde med. Trodde Sverige skulle vara lite mer överlägsna.

Sprint är inte samma sak som sprintstafett, utan något helt annat, men håller med om att Norge gjorde en fin tävling..

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Svenskarna hade medium plus material idag, enligt vallachef Myhlback.

Undrar om Calle och Edvin kontrar med att säga att det var extra uselt?

Måste vara rätt farligt om man börjar bli bekväm/ta för givet att vi har bättre skidor än motståndarna och sedan försvinner den fördelen..

Jag är ingen expert inom vallning, men det är mycket möjligt att de hade helt OK skidor idag, men att åkarna vant sig vid att ha bättre material än motståndet och i princip jämför med Norge..

Säger inte att det är fel heller, med de resurserna, så bör man alltid sikta på att ha bäst skidor också..
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-02-26 kl. 15:38.
Citera
2023-02-26, 15:24
Medlem
welcometorealitys avatar
Norge, Italien, Frankrike, och Kanada kan de där med vallningen på herrsidan.
Citera
2023-02-26, 15:25
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Alltid när jag ser dina krumma fågelben så tänker jag på hur det skulle sett ut med ett par Edsbyn långfärdsskidor under fötterna
Vore verkligen tjusigt till de tighta jeansen jag bär på mina fina fågelben.
Citera
2023-02-26, 15:27
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Varför? Ribom gjorde precis vad hon skulle, höll ryggen till sista växlingen, vilket inte Maja lyckades med i OS..

Per Forsberg sade att Carl (Tyskland) spurtade ner Sundling då, men det berodde på att Jonna hade fått jaga ikapp täten på sista sträckan och brände en del krut på det..

Precis så. Värt att ha i minnet.
Citera
2023-02-26, 15:28
Medlem
skallmans avatar
Det är många parametrar som påverkar när det kommer till vallning så det kommer alltid vara en viss portion slump som spelar in. Oavsett hur mycket resurser vallateamet har.

Sättet skidorna testas på har en viss felmarginal så med otur kan fel par vinna under förtesterna, sen går det inte att testa alla vallor med alla strukturer då det helt enkelt går åt för mycket tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in