2026-09-23, 17:52
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Svidande kritik mot att klubben tagit parti för tränaren och trakasserat Skistad
https://www.facebook.com/share/1C46rQMumi/?mibextid=wwXIfr
Som Kleven beskriver det verkar Lage Sofienlund har manipulerat de andra elitåkarna i Konnerud, och manipulerat klubbstyrelsen.

Väldigt tungt att känna att man har blivit lurad av sin personliga tränare.
Citera
2026-09-23, 19:34
Medlem
Norrbagg79s avatar
Känd sportjournalist har gjort llte grävande i konflikten, dom har tydligen inte haft nåt skriftligt avtal vilket gör det svårt att bevisa nåt hit eller dit.
Varningen till tränaren skall handla om att han inte gick till styrelsen för att få avtalet godkänd, vilket han var skyldig att göra.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/skistad-konflikten-derfor-er-hun-taperen/o/80-95-100841
Citera
2026-09-23, 20:16
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Fast han har väl blivit friad i högre instans? Eller har jag missförstått det?

"Instans" i det här fallet är väl dels klubben men också norska förbundet. Vad har dom för kvalifikationer att driva en utredning i ett sånt här ärende?

Jag säger inte att den ena eller den andra har fel eftersom vi inte har någon fakta överhuvudtaget (ofta i såna här situationer bär båda parter skuld på ett eller annat sätt är min bild), men det är en redig soppa när eldsjälar lämnar i protest och tränaren i fråga fått en "skriftlig varning" vad det nu innebär. Hade det inte utretts och och man la ner den/hittade inga brister, varför får man då en skriftlig varning?
Citera
2026-09-24, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Samtidigt så ska ju Sofienlund fått en skriftlig varning av klubben, så nåt står ju inte rätt till.
Kanske han har ägnat sig åt otillbörligt närmande, kan tänka mig att Kristine är frestande för knullsugna tränare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in