Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Jag vet att de nämner tidigare i filmen att alla dinosaurierna på ön har sina territorium som de håller sig till. Däremot efter att T-Rexarna har puttat lastbilen över stupet så säger de väl något i stil med "de har utvidgat sitt territorium så vi måste dra". Sen har de ju med sig jackan med blod från ungen så man kan ju tycka att någon borde inse att det är en dålig idé.
Det som stör mig mest i The Lost World är väl ändå den döda besättningen på skeppet med båda dinosaurierna på båten inlåsta i lastutrymmet. Vet att den officiella förklaringen var någon scen de inte filmade (eller så klipptes den bort) där båten blev attackerad av raptorer (?) precis när den lämnade ön, men det förklarar ju inte hur skeppet ändå tog sig hela vägen till sin destination. Autopilot?

Att dottern gått med på att sova i ett tält efter att ha varit livrädd för att vara i husbilen pga rexarna strider totalt mot karaktärens principer

Visst hon är ett barn så hon kan väl inte bestämma, men hon måste stretat emot som fan tills hennes mindre begåvade styvmorsa övertalade henne att det säkert går bra. Och att Sara ska vara någon sorts expert på vilddjursbeteende samtidigt som hon behåller jackan med blod på är det (ofrivilligt) roligaste i hela filmen. Jag trodde som liten med okritiskt tänkande att rexen ätit upp besättningen och sedan gått tillbaka ner i lastutrymmet

Nu när man ser det så ser det så jäkla fult ut. Det gör att man också undrar om det var meningen att raptors skulle gå lös i staden tillsammans med rexen. Tycker Jurassic och The Lost World är en solid duologi trots uppföljarens tveksamheter. Efter det blev serien knasig på riktigt