2023-07-22, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LyingInADitch
Jag hade på nån näve hönsgödsel och biobizz grow, blom och fishmix igår men nästa gång blir det bara vatten då.

Vad är flower pods för något?

Det är där dom visar kön!
Det är som en kapsel vid varje grenpar

Där varje gren går ut från stammen brukar det sitta små kapslar/pods

Dom blir ofta instängda inuti blomman när dom sväller och kan börja mögla eftersom dom dör om ca 2 veckor många ramlar lös själv vissa inte!

Tar du inte bort dom nu så bör du göra det innan du börjar torka dom!

Mvh bean
Citera
2023-07-23, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beanbag2k19
Det är där dom visar kön!
Det är som en kapsel vid varje grenpar

Där varje gren går ut från stammen brukar det sitta små kapslar/pods

Dom blir ofta instängda inuti blomman när dom sväller och kan börja mögla eftersom dom dör om ca 2 veckor många ramlar lös själv vissa inte!

Tar du inte bort dom nu så bör du göra det innan du börjar torka dom!

Mvh bean

Jaha då vet jag vad det är för små bollar. Tack!
Så när man odlar feminiserade frön så kan man lika gärna plocka bort podsen direkt för man redan vet dom kommer bli kvinnor? (När podsen börjar visa sig)
Jag kommer nog inte orka gå igenom 20 plantor med 50000 grenpar på och plocka pods 😂
Tar det innan tork!

Tack tack
Citera
2023-07-23, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LyingInADitch
Jaha då vet jag vad det är för små bollar. Tack!
Så när man odlar feminiserade frön så kan man lika gärna plocka bort podsen direkt för man redan vet dom kommer bli kvinnor? (När podsen börjar visa sig)
Jag kommer nog inte orka gå igenom 20 plantor med 50000 grenpar på och plocka pods 😂
Tar det innan tork!

Tack tack

Jag brukade inte ta bort dom.
jag delade buddarna och letade efter ruttna poddar!

Visst är det trevlig struktur på dom Du har några grenar att klippa i augusti 😂😂

Kul att folk vill prova dom

Mvh bean
Citera
2023-07-23, 20:58
Medlem
Citat:
Rullar dom på bra vid polcirkeln?
Afghanen klarar kylan riktigt bra! Dom kan bli lite stressad om det blir ner mot +2

Fick dina bilder man märker att du bor åt helvete norrut mannen 😂😂

Kan vara gränsfall om du hinner 100% klart! Du får starta lite tidigare nästa år

Mvh bean

Dom trivas bra i ko-skiten
Dom är inte lika fina som lyinginaditchs men vafan det är ju första året för mig.
Nästa år ska jag plantera dom i 25 liters krukor så jag kan bära in dom i mitten/slutet av augusti om dom inte är riktigt klara

släpade dit några skottkärror med sten nu för det är tydligt att stenen alstrar värme för dom som står vid stenen är större än dom som står 3 meter från stenen.
Citera
2023-07-23, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joeel
Dom trivas bra i ko-skiten
Dom är inte lika fina som lyinginaditchs men vafan det är ju första året för mig.
Nästa år ska jag plantera dom i 25 liters krukor så jag kan bära in dom i mitten/slutet av augusti om dom inte är riktigt klara

släpade dit några skottkärror med sten nu för det är tydligt att stenen alstrar värme för dom som står vid stenen är större än dom som står 3 meter från stenen.
Helt rätt med stenarna du kan tillpacka med skapa en Micro zon som har ett bättre odlingsklimat
Citera
2023-07-26, 21:48
Medlem
Citat:
Rullar dom på bra vid polcirkeln?
Afghanen klarar kylan riktigt bra! Dom kan bli lite stressad om det blir ner mot +2

Fick dina bilder man märker att du bor åt helvete norrut mannen 😂😂

Kan vara gränsfall om du hinner 100% klart! Du får starta lite tidigare nästa år

Mvh bean

Var och kollade till dina sorter idag. Helvete vad dom såg ut. Det stank som fan och det var som att någon hade målat plantan med vit målarfärg. Trikomer överallt. En planta var typ 1,2 m, den hade sträckt på sig ganska mycket. Någon annan var lila. Dom var typ hälften in i blom. Tänkte direkt att dom här jävla sorterna ska inte få passera utan att jag får frön på dom. Pollinerade ett gäng med royal dane pollen som jag samlade. Ett annat gäng pollinerade jag med earlys från offthehook och den tredje gruppen pollinerade jag med en auto korsning som jag fick av cp barn.

Min lur blev vattenskadad på semestern så jag har ingen lur i detta nu. Lånar nu en lur som inte är min. Ska fixa en lur i dagarna så ska jag skicka bilder.

Fy helvete vad dom såg ut!!! Gnuggade mina händer med svinto och tvål när jag kom hem för fingrarna stank skit mycket efter att ha pillat på dina sorter.
Citera
2023-07-27, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlite
Var och kollade till dina sorter idag. Helvete vad dom såg ut. Det stank som fan och det var som att någon hade målat plantan med vit målarfärg. Trikomer överallt. En planta var typ 1,2 m, den hade sträckt på sig ganska mycket. Någon annan var lila. Dom var typ hälften in i blom. Tänkte direkt att dom här jävla sorterna ska inte få passera utan att jag får frön på dom. Pollinerade ett gäng med royal dane pollen som jag samlade. Ett annat gäng pollinerade jag med earlys från offthehook och den tredje gruppen pollinerade jag med en auto korsning som jag fick av cp barn.

Min lur blev vattenskadad på semestern så jag har ingen lur i detta nu. Lånar nu en lur som inte är min. Ska fixa en lur i dagarna så ska jag skicka bilder.

Fy helvete vad dom såg ut!!! Gnuggade mina händer med svinto och tvål när jag kom hem för fingrarna stank skit mycket efter att ha pillat på dina sorter.

Heja , heja 🙌
Citera
2023-07-27, 13:07
Medlem
Citat:

Tolkar det som du är nöjd med min genbank jäkla kul att få lite feedback

Den lila är lite konstig tål inte mögel så bra det kommer via black domina genetiken!

det är en korsning mellan black berries och black domina som har lite stickyfingers gener i botten men den lirar inte riktigt som jag vill dock!

Mvh bean
Citera
2023-07-27, 15:47
Medlem
Citat:
..
Gnuggade mina händer med svinto och tvål när jag kom hem för fingrarna stank skit mycket efter att ha pillat på dina sorter.

Testa smörj händerna med nåt fettigt som smör eller olivolja, det löser upp allt fort, sen enkelt få bort allt med tvål!
Citera
2023-07-28, 13:02
Medlem
BadPostures avatar
Idag var jag ut till min klippskreva. En av två hade överlevt dödstorkan. (Jag jobbar småskaligt).

Tyvärr tror jag att det är ett "bonusfrö" som klarat sig. Det stod "Jack Hammer" på paketet, och då är det antagligen inte auto. Den står i mager jord, sattes runt midsommar och är nu ca 15 cm.
Jag har låga förhoppningar, men det ska bli kul att följa. Tyvärr odlar jag långt hemifrån, så kan inte kolla till så ofta..
Citera
2023-07-28, 16:33
Medlem
Mitt bidrag till tråden, en sativadominant fotoperiodare.

https://anonfiles.com/7aMeL442z9/image_jpg
Vänstra är tagen 12 maj och den högra är tagen 10 juni.

https://anonfiles.com/JcM7L649zb/image_1_jpg
Dessa är tagna 10 juli. Kraftig tillväxt mellan juni och juli. Kraftigt yuleträd, fattas bara girlanger och färgade glaskulor.

Inte kollat till plantan sen dess, det blir väl inte förrän sent i augusti.
Citera
2023-07-28, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StasiNazi
Mitt bidrag till tråden, en sativadominant fotoperiodare.

https://anonfiles.com/7aMeL442z9/image_jpg
Vänstra är tagen 12 maj och den högra är tagen 10 juni.

https://anonfiles.com/JcM7L649zb/image_1_jpg
Dessa är tagna 10 juli. Kraftig tillväxt mellan juni och juli. Kraftigt yuleträd, fattas bara girlanger och färgade glaskulor.

Inte kollat till plantan sen dess, det blir väl inte förrän sent i augusti.

mycket vacker sort vad heter den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in