2026-08-25, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Ngn idiot som skriver ”är du medveten om att din man” bla

588 sa ju till Sara ” vet dina barn vem du ä”. Det var ju idiotiskt av han. Lika idiotiskt som att anklaga någon i tråden för att vara gädda. Det är ju riktigt puckat.
Citera
2026-08-26, 00:57
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Jag radera rebus i ovan text, men jag hittade 2 som passade in på denna kille.

Ni som vet, bor denna kille i Sollentuna?
I chattloggen skriver han att han arbetar som
Chef på ett lager.

Det finns en med hans namn som arbetar som chef på ett lager.

Men den snubben är gift, känns otroligt.

Detta var verkligen en sjuk jävla gädda, ville tom knulla djur
När jag kollar så verkar det ju som att den här 43-årige gäddan bor i Sollentuna och dessutom är gift med en 39-årig kvinna. Sorgligt, men sant, om det nu är rätt person.
Citera
2026-08-26, 01:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
Vad tror du om att polisen plockar vapen av gäddjäveln? En sådan person som #816 ska varken ägna sej åt prickskytte eller jakt. Det enda den jävla avarten borde göra är att skjuta skallen av sej.

Tycker du så får du först jobba för att det instiftas såna lagar, än så länge har det inte framkommit något som ger stöd i lagen för att beslagta hans vapen.
Citera
2026-08-26, 01:16
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
Tycker du så får du först jobba för att det instiftas såna lagar, än så länge har det inte framkommit något som ger stöd i lagen för att beslagta hans vapen.
Det kan handla om att förebygga självmord eller våldsdåd riktade mot andra. Om man anses psykiskt labil tror jag att det är andra regler som gäller. Någon skrev här i tråden att polisen även kom på oväntat hembesök hos mitt hatobjekt #746 som också var medlem i en skytteförening och hade vapen hemma i bostaden.
Citera
2026-08-26, 01:21
Avstängd
Citat:
Det kan handla om att förebygga självmord eller våldsdåd riktade mot andra. Om man anses psykiskt labil tror jag att det är andra regler som gäller. Någon skrev här i tråden att polisen även kom på oväntat hembesök hos mitt hatobjekt #746 som också var medlem i en skytteförening och hade vapen hemma i bostaden.

Ok, ja kan ju ha handlat om det, tänkte inte i de banorna.

Har förresten svårt att tro att han inte sysslat med barnporr någon gång åtminstone, men husrannsakan kan man inte göra på såna grunder.
Citera
2026-08-26, 01:31
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
Ok, ja kan ju ha handlat om det, tänkte inte i de banorna.

Har förresten svårt att tro att han inte sysslat med barnporr någon gång åtminstone, men husrannsakan kan man inte göra på såna grunder.
Nej, i så fall skulle ju polisen kunna komma hem till helt oskyldiga människor på väldigt lösa grunder. Så kan vi såklart inte ha det. Om man däremot bedöms vara olämplig att inneha vapen så kan man, såvitt jag vet, få hembesök. Och olämplig kan man definitivt säja att #816 är. Olämplig att inneha vapen. Olämplig att ens kallas människa.
Citera
2026-08-26, 02:07
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
På vilka grunder? Om han hellre äter bajs än mat så spelar de liten roll va de gäller lämplighet att ha vapen.
Det skrev jag inte heller. #816 kan äta hur mycket skit han vill utan att det påverkar hans lämplighet att inneha vapen. Men nu råkar det vara som så att #816 har kommit ut som koprofag pedofil inför hela svenska folket och det skulle nog kunna göra vem som helst lite skakig och ur form rent mentalt. Då ska man av olika anledningar inte ha vapen hemma. Det är inte något jag tycker, utan något som polisen bedömer.
Citera
2026-08-26, 02:50
Medlem
Citat:
Det skrev jag inte heller. #816 kan äta hur mycket skit han vill utan att det påverkar hans lämplighet att inneha vapen. Men nu råkar det vara som så att #816 har kommit ut som koprofag pedofil inför hela svenska folket och det skulle nog kunna göra vem som helst lite skakig och ur form rent mentalt. Då ska man av olika anledningar inte ha vapen hemma. Det är inte något jag tycker, utan något som polisen bedömer.

Exakt. Om en person exempelvis är inskriven på psyk och bedöms i risken självmordsbenägen. Då kan vapenlicenser och innehav dras in.

Att komma ut stort som bajsätande pedofil är nog ingen lätt match i europeiskt land.

Undrar lite hur det nu går med gäddans bilintresse? 816 har en del spännande äldre bilar på sin gård.
Senast redigerad av Spritsson 2026-08-26 kl. 02:56.
Citera
2026-08-26, 06:50
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
På vilka grunder? Om han hellre äter bajs än mat så spelar de liten roll va de gäller lämplighet att ha vapen.
När man inte tror att du kan bli mer korkad, så överbevisar du dig. Om det finns trovärdiga uppgifter om att en person har försökt få till ett sexuellt möte med ett barn med avsikt att begå ett sexualbrott, är det en mycket allvarlig omständighet vid en vapenprövning. #816
Citera
2026-08-26, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
När man inte tror att du kan bli mer korkad, så överbevisar du dig. Om det finns trovärdiga uppgifter om att en person har försökt få till ett sexuellt möte med ett barn med avsikt att begå ett sexualbrott, är det en mycket allvarlig omständighet vid en vapenprövning. #816

Skribenterna i andra tråden har svårt att förstå det kan vara så. 816 är synnerligen olämplig till att ha vapen. 746 likaså.
Citera
2026-08-26, 14:14
Avstängd
ERKKANMs avatar
Jaha, blir det någon Onsdagsgädda idag?
Citera
2026-08-26, 15:04
Medlem
#818 var ett riktigt lågvatten märke, tycker dom kan skippa alla svagsinta och utvecklingsstörda människor. För övrigt har det varit ovanligt mycket gäddor inom försvarsindustrin, det är nästan så man börjar fundera på om det finns en röd tråd mellan pedofileri och ukraina-vurmare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in