2025-08-11, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
157 vänner på FB. Det är bara en som har tagit bort sig som vän sedan i går.
Det var oväntat.

De andra 156 kanske är medlemmar i samma lokala förening för centerpartiet?
Citera
2025-08-12, 00:02
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det var oväntat.

Jag förstår inte riktigt syftet med att ta bort folk på Facebook. Facebook är i många fall en kamera rakt in i livet på människor i de här åldrarna. Och man vill ju se vad som händer. Hur ska man kunna göra det om man plockar bort dem som vän bara för att godhetssignalera avståndstagande? Jag hade heller inte plockat bort honom som vän.
Citera
2025-08-12, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Jag förstår inte riktigt syftet med att ta bort folk på Facebook. Facebook är i många fall en kamera rakt in i livet på människor i de här åldrarna. Och man vill ju se vad som händer. Hur ska man kunna göra det om man plockar bort dem som vän bara för att godhetssignalera avståndstagande? Jag hade heller inte plockat bort honom som vän.
Vissa vill ju ta avstånd, inget fel i att vara kvar heller pga det du säger.
Men att man räknar hur många vänner de tappar är ju för att det är praktiskt taget den enda måttstock vi har på deras sociala fall och utfrysning.
Citera
2025-08-12, 00:33
Medlem
[quote=exoticspice|92669775]
Det var oväntat.

Kan du länka till mej?
Citera
2025-08-12, 01:37
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:

Det kan väl handla om att signalera att man tar avstånd. Speciellt efter allt man ser med alla idioter som dyrkar Dumpen och ska ifrågasätta folk i personens krets.

En annan kan väl vara för att det har varit en vän och man vill slippa se personens namn i fortsättningen. Man vill helt enkelt bara glömma personen och gå vidare. Det är väl ganska naturligt?
Citera
2025-08-12, 01:39
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoddie
Angående pedofilmammor/kvinnliga förövare så la de upp detta på dumpen idag.
https://dumpen.se/2025/08/11/kvinnliga-forovare/

Fy vilka vidriga fall. Den där damen som pinkade på sina egna barn borde väl ha avtjänat sitt straff idag och vara ute. Hon måste väl ha förlorat både vårdnad och umgänge med barnen. Vet hon över huvud taget var de finns idag?
Citera
2025-08-12, 03:27
Avslutad
#654 borde ha fått den här länken av P&S. Hoppas de ser det här https://stodlinjenforman.se/?fbclid=IwY2xjawMHd2FleHRuA2FlbQIxMAABHmWTlTFNeK-Mi4sR6ZtPJrDBEc69pRDCkNycsjHvk9tvtx7kFINhBnDG-hfK_a em_SR6NXvigc6kbiOPVe61tjA
Citera
2025-08-12, 03:40
Medlem
Citat:

Dom flesta människor blir äcklade och illamående vid blotta åsynen av en gammal vän som nu kommit ut som pedofil.
Standard så förlorar dom flesta uthängda pedofiler hälften av sina vänner på FB.

Det kommer nog hända #654 också när hans nya kändisskap har börjat nå ut till stugorna.
Citera
2025-08-12, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Fy vilka vidriga fall. Den där damen som pinkade på sina egna barn borde väl ha avtjänat sitt straff idag och vara ute. Hon måste väl ha förlorat både vårdnad och umgänge med barnen. Vet hon över huvud taget var de finns idag?

Hon är ute nästa sommar.
https://dumpen.se/2025/07/14/de-forstorde-barns-liv-men-systemet-ger-dem-friheten-tillbaka/
Citera
2025-08-12, 08:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Definitivt fel i frontalloben där omdöme mm finns. Tror även att många gäddor generellt har dåligt omdöme, kanske stjäl, kör för fort osv, är nog inte bara på sexualpmrådet som det brister.

Man får en bild av en målmedveten man med en god kognitiv förmåga att fokusera på slutförandet av komplexa arbetsuppgifter.

Om det handlar om en psykologisk patologi i grunden så handlar det om problem med uppmärksamhetskontrollen. Problem med frontalloben kan självfallet spela in. Många olika neurologiska orsaker kan spela in.

Problem med uppmärksamhetskontrollen innebär att man helt enkelt inte, rent neurologiskt, kan skifta fokus när man har en målbild i fokus. Top-level och bottom-level är begrepp som psykologer använder sig av när de beskriver hjärnans fokus.

Klassiska fallet är våldtäksmannen som med ett målmedvetet fokus (top-level) och med största upplevde kåthet kan våldta en hysterisk, skrikande, gråtande kvinna som skriker nej nej nej hjälp hjälp hjälp.

Kvinnan klöser eller slår våldtäktsmannen och det överraskar våldtäktsmannen som plötsligt blir väldigt arg och har ihjäl kvinnan. Hon kom emellan och stod i vägen för målet. Hennes agerande var bottom-level, inte neurologiskt möjligt att ta in.

Då våldtäktsmannen inte snappar upp detaljerna under dådet på grund av bristerna i fokus så går han lätt vidare i livet, han gömmer kroppen och efteråt åker han och äter snabbmat med stor aptit. Går till jobbet nästa dag utan någon ånger, för det jobbiga under dådet snappade aldrig hans hjärna upp för det var neurologiskt omöjligt då. Möjligen kommer han ihåg en dum kärring som betedde sig konstigt och han inte förstod. Hon var inte normal tänker han. Hon var inte inom fokusets top-level.

Då kan man ju tänka sig att peddos får en superfokuserad målbild av att vara med barn och det kopplar bort uppmärksamhetskontrollen. När man har gjort vad man vill med barnet eller barnen då flyger verklighetens alla perspektiv på om möjliga konsekvenser och då kan vad som helst hända beroende på vad det är för neurologiskt skick på peddot.

Om man har följt Dumpen sedan starten så tycker jag det är uppenbart att nästan alla konfrontationer avslöjar en kognitiv flaskhals hos de flesta gäddorna.
Senast redigerad av BarbroPastorelli 2025-08-12 kl. 08:31. Anledning: Skrivfel
Citera
2025-08-12, 08:19
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Om det hade visat sej att en Facebook-vän hade hamnat på Dumpen, så hade jag omedelbart plockat bort den personen. Man kan argumentera för att man i så fall missar vad som händer i den personens liv, men personligen tycker jag att det väger tyngre att visa avståndstagande än att få veta vilket rosévin gäddan har valt till grillkvällen. En gädda vill man inte på något sätt associeras med, varken som Facebook-vän eller på annat sätt.
Citera
2025-08-12, 09:02
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
Om det hade visat sej att en Facebook-vän hade hamnat på Dumpen, så hade jag omedelbart plockat bort den personen. Man kan argumentera för att man i så fall missar vad som händer i den personens liv, men personligen tycker jag att det väger tyngre att visa avståndstagande än att få veta vilket rosévin gäddan har valt till grillkvällen. En gädda vill man inte på något sätt associeras med, varken som Facebook-vän eller på annat sätt.

Instämmer ,man klipper direkt annars tycker jag det visar att man tycker det kanske inte var så farligt när allt kommer omkring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in