Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-09, 17:08
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerki18cm
Fyfan vilken sjuk jävel, bensin och en tändsticka!
Ja, det vore det enda rätta. Undrar om man som vanlig dödlig kommer undan med "ups- råkade tappa dunken och tändstickan på fel ställe" (på #300 och denne stod bredvid på busshållplatsen då man skulle åka buss) -
Man är ju lite sugen på att prova rättssystemet...eller ska man låta bli?
Citera
2023-12-09, 17:13
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 139
Min favoritsekvens är mellan 00:30-00:40 i videon, när han på sin breda dialekt och lätt besvärade uppsyn gång på gång svarar "Jaha!?" på allt som Sara säger.

Sara: Vi har spårat dig
PappaStor: Jahaa?
Sara: Dels har vi en konversation med dig
PappaStor: Jaha!?
Sara: Sen har vi en konversation till med dig
PappaStor: Jaha?
Sara: Sen har vi ett telefonsamtal med dig
PappaStor: Jaha?
Sara: Med exakt samma röst som du pratar med, och det är inspelat
PappaStor: Jamen...? Asså...?

Du har ju ett roligt Patrik citat i slutet där också. Typ från 5.25.

"Jag tar fram fiolerna här och spelar för dig, din ofterkofta"
Citera
2023-12-09, 17:19
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realJohnMcCain
Haha!
Fantastiskt. Gäddan bor kvar med fru inne i Stockholm City, tillsammans med frugan. Tyvärr vet jag inte mer än så
Ha ha, det är väl ekonomiska teknikaliteter som gör att hon står ut och stannar kvar hos Gäddan #250. Måste ju vara "skitkul", fy fan vilket folk.
Senast redigerad av Avengersson 2023-12-09 kl. 17:24.
Citera
2023-12-09, 17:20
Medlem
Är gädda 323 uppladdad på nytt, har för mig jag sett den tidigare?
Citera
2023-12-09, 17:53
Avstängd
Sommargays avatar
En civilstatusändring på en av mina favoritgäddor:

Gäddan som inte har problem (Napp #164) Kalmar

https://dumpen.se/2022/11/13/gaddan-som-inte-har-problem19065/

Mannen bodde i Kalmar vid tiden för konfrontation men var gift med en person i Ödeshög. Någon månad efter publiceringen skrev sig mannen med c/o adress i Lessebo några mil inåt landet och flyttade sedan också till Ödeshög men inte till frugan utan till en egen lägenhet i närheten. Nu är alltså mannen ogift igen så det verkar skurit sig med kvinnan han flyttade till orten för(Ödeshög är precis samma håla som det låter som). Mannen har även ändrat tilltalsnamn till sitt andra förnamn.

Har du glömt av gäddan eller inte sett den innan så rekommenderar jag telefonsamtalet som finns på länken då det blir riktigt bra munhögg när Sara monterar ner gäddans argument och gäddan tvingas kapitulera på den härligaste Kalmardialekten.

Även konfrontationen är en av de bättre i genren korta flyktvideor. Han får motorstopp när han ska dra iväg och man bara vet att de 5 sekunderna han förlorar på att behöva starta bilen på nytt är de längsta han upplevt i hela sitt liv. Mannen begraver sitt huvud i sina händer och tiden måste helt ha stannat för honom 😅

Chattloggen spårar ur fullkomligt på slutet i något slags emoji-epilepsianfall.
Senast redigerad av Sommargay 2023-12-09 kl. 18:04.
Citera
2023-12-09, 19:11
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 139
Nu i dessa mörkare tider under vinterhalvåret så hade jag gärna skaffat mig en mössa med inbyggd pannlampa som denna gädda hade på sig:

https://dumpen.se/2023/04/05/gr8nb-koper-cigg-napp-211-helsingborg/

Han var för övrigt så jääävla angelägen om att inte åka fast, men så rullade dumpenpatrullen in med fotograf och journalist från Dagens Nyheter tätt efter sig. Tur att han har en mössa med lampa i alla fall, med tanke på hur mörkt hans liv förmodligen blev efter konfrontationen.
Ha ha, Gädda #211 får ju också tre frågor vad man gör när man stämmer träff med en 14-årig flicka.
1.Ringa Soc, 2.Våldta henne 3. Ringer polisen, vilken av alternativen är fel?
Han står bara förstummad och fattar ingenting, jo tillslut svarar han "det är ju att träffa henne", han är verkligen korkad och ändå står han där. Idiot!
Ha ha.
Citera
2023-12-09, 19:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PROLIFIC
Aha! Det hade jag inte tänkt på. Tack för info. Sidan är ju ganska svårnavigerad när man vill hitta gamla gäddor eftersom de inte är numrerade.

Tips: kolla på gäddkartan istället. I vänsterkanten (om du sitter vid en stor skärm) finns länkar till alla gäddors artiklar på dumpen.se. Om du vet var gäddan bor eller blev konfronterad, klicka på fiskmarkeringen på kartan så får du fram länken till dumpen.se som handlar om den gäddan.
Kartan finns här
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1pn0fjKcy6YkWGTe-h0utyOjPKP1WjC8&ll=62.19726357228625%2C12.38806551 2858798&z=6
Citera
2023-12-09, 19:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sommargay
Vem blir den första att gå som Dumpengädda på maskerad?

Fascinerande att man kan få kompletta gäddlooken med alla attiraljer och accessoarer på Jula. Man kan säkert få hjälp av butiksbiträdena om man förklarar vad man är ute efter. Och jag tvivlar på Jula uppskattar kopplingen.
Ja just det, Jula är gäddaklädesaffären nummer 1

Jag undrar vad dom hade sagt om man hade nämnt det och man ska vara varselgädda på maskerad och ni är deras favvobutik.

Sen så ska gäddorna spela epamusik och dricka kopiösa mängder med Energidryck som Powerking från Willys.
Citera
2023-12-09, 19:51
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombiepizza
Ja just det, Jula är gäddaklädesaffären nummer 1

Jag undrar vad dom hade sagt om man hade nämnt det och man ska vara varselgädda på maskerad och ni är deras favvobutik.

Sen så ska gäddorna spela epamusik och dricka kopiösa mängder med Energidryck som Powerking från Willys.
Biltema känns ännu mer gädda. Har inte flera haft deras korv-kläder?
Citera
2023-12-09, 20:17
Avslutad
Kul med gäddkartan 😀
Citera
2023-12-09, 20:24
Avstängd
Sommargays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skivadbanan
#300 i första hand!!
I andra hand gubben i Stenungsund som avvek från barnbarnets studentfirande för att bli avsugen på en toalett. #248 GamleGurra!!!

Åh GamleGurra! 🥰 Som väser ur sig ett "Jaasssåå" vid 1:13 på ett riktigt charmigt sätt 😅 Kul att han har kameran han skulle skapa barnporr med genom att fota barnet med hängandes runt halsen. När han plockade fram kameran på förmiddagen var säkert amatörfotografen GamleGurras (som tyckte foto var roligare innan det digitala) tanke att idag blir det lite studentfoto och lite barnporr som får samsas på minneskortet. Och så en liten tanke om att han inte får glömma det när han laddar in bilderna i datorn. Att de måste hamna i olika mappar och bilderna från det sistnämnda läggs i en gömd mapp nånstans i windowskatalogen för det har Roger på jobbet tipsat om att han gjort med all porr på datorn så inte frugan kan hitta den.

Min profilbild är för övrigt på Gurra. En riktig chef på det fotot. Lite Clint Eastwood möter skärgårdspedofil.
Senast redigerad av Sommargay 2023-12-09 kl. 20:35.
Citera
2023-12-09, 21:19
Medlem
Secs avatar
Haha denna idioten hade jag missat!!

Oldie but goldie

https://dumpen.se/2022/07/26/strutsgaddan-jakob-napp-125-alingsas/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto