2023-11-23, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorthor
Tack, skumt bara, han dyker inte upp i listan för mig, varken i mobil eller på dator. Länken fungerade däremot.

För mig är detta en gädda med väldigt hög fallhöjd. Det finns massor med arriklar om gädda 314 i media över hela Sverige.

Mycket märklig och mjuk konfrontation. Har Dumpen blivit hotade av gäddan?

Obegripligt hanterande. Gäddan småskrattade till och med i myssamtalet med Sara.
Senast redigerad av Spritsson 2023-11-23 kl. 17:22.
Citera
2023-11-23, 17:26
Medlem
Glitterfians avatar
Citat:
Jag trodde du menade dansken först, då hade nog många killar nojat, förstår att du menar fastighetsgäddan och hans könskrull.

Nej hans var ju mer en falukorv, nästan lite väl stor. Men nu har jag fått en tillsägelse av nån surpuppa (kanske en av gäddrorna?) att jag inte får fortsätta diskutera gäddornas könsorgan här mer och så arg att han till och med kallade mig för Bimbo😱😂
Citera
2023-11-23, 17:52
Medlem
Kan alla se gädda 314 i dumpens lista via deras sida? Testat flera ställen men enda sättet för mig är via länk här. Har de tagit bort honom från listan men inte länken?
Citera
2023-11-23, 17:57
Medlem
carlss avatar
Citat:
Kan alla se gädda 314 i dumpens lista via deras sida? Testat flera ställen men enda sättet för mig är via länk här. Har de tagit bort honom från listan men inte länken?

Tusende gången det tas upp men: det var ingen konfrontation därav ingen entry i "Fiskenytt"
Citera
2023-11-23, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carls
Tusende gången det tas upp men: det var ingen konfrontation därav ingen entry i "Fiskenytt"
Ok, sorry missade de 999 gångerna innan, är med i matchen nu. Tack.
Citera
2023-11-23, 18:31
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jodasaatt70
Sorgligt samtal att lyssna på! Här finns ingen ånger. Han säger det han tror att Sara och omvärlden vill höra. När Sara frågar om stöd för anhöriga är han helt ointresserad och det är tydligt att han inte förstår varför de behöver stöd.
Han understryker också med stolthet? att han inte har hunnit förgripa sig på ngn.
Ändå så skriver han i sin chat att det är svårt för vuxna som vill ha sex med minderåriga. Äckel!! Fatta att vuxna inte ska ha sex med barn! Att barnet har fyllt 15 är även det totalt oacceptabelt, det är frtf ett barn!
Jag hoppas han åker dit så det ryker om det. Jävla gris. Offerkoftan är på när han berättar om sin hypersexualitet.
Och han verkar tro att arbetsgivaren ska ha förståelse så långe han söker vård.
Vad är det med dessa sjuka jävlar som skickar bilder på sina skrev, med eller utan kläder, och tror att en kvinna blir attraherad?! Jag blir så avtänd att jag vill spy.

Det är obegripligt detta med snoppbilder till höger och vänster. Beträffande den typiska gäddan tror jag det helt enkelt bottnar i en extremt verklighetsfrånvänd syn på kvinnan generellt och barnet i synnerhet: ofattbart till vuxna, än mer ofattbart till en 14-åring. Även en självbild som inte rimmar med andras bild; gäddan överskattar alltid sina fysiska kvaliteter, en åsneaktig övertygelse om att fjortisar kvittrar av glädje och kåtrus över en väl mogen lem. #314 är ett utmärkt exempel härpå.

Citat:
Ursprungligen postat av Jodasaatt70
Som en svamp i ett buskage🤣exakt så..

Fick en direkt association till svamp när jag såg bilden, såg ut som en svamphatt upptill och ”snåret” bidrog.
Citera
2023-11-23, 19:43
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Märkligt är det. Gädda 314 har kanske omplacerats? Fanns det inte en tidigare gädda som också jobbade med domstolsfastigheter eller liknande?

Gäddans chattar är vidriga.

Sveriges domstolar känns väl inte helt seriösa.

Denne man förtjänar att falla precis lika hårt som alla andra. Första gången det händer, jo tjena! Varför är Sara helt plötsligt så lismande inställsam?*

*Kan det vara för att 314 är en person med pengar och makt?
Senast redigerad av skoputs 2023-11-23 kl. 19:48.
Citera
2023-11-23, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Lägg ner. Sara har ju sagt att hon förvarnar alla gäddor innan publiceringen sker. Även om gäddan hade sagt att han inte var redo så hade de publicerat förr eller senare. Det kanske finns omständigheter som gör att gäddan kan få Dumpen att skjuta upp publiceringen en vecka eller två men tillslut kommer de upp. Dessutom var ju identiteten på denna väldigt enkel att lösa så han faller ju lika hårt som alla andra i det avseendet.

Sen visst, vi kommer aldrig få se en miljardär publicerad. Han kan bara muta dem med 10 milj. kr vardera och klara sig undan. Det finns ju en gräns för när mutan blir så stor att de måste tacka ja till den. Annars är de jävligt dumma. Med 20 milj. skulle de kunna göra mycket mer för barnen än vad en enstaka publicering bidrar med.

Sara har däremot fått en mänskligare framtoning gentemot gäddorna nu. Det blir ju så med tiden. De har lärt sig att det inte ger något att köra den hårda stilen. Då kommer gäddorna bara tillbaka eller struntar i att söka hjälp. Du måste visa respekt för en människa för att den ska kunna lyssna.

Håller med om att Saras attityd och jargong numera fungerar bättre än den hätska varianten hon använde sig av tidigare. Kan de få gäddor att ta hjälp och inse det orimliga i sitt beteende så är ju mycket vunnet. De som fortsätter trots en uthängningpå Dumpen hoppas jag åker fast i polisens nät och får långa och riktiga straff.
Citera
2023-11-23, 20:32
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Instagram och FB borta....
Det är Sara som råder honom i telefonsamtalet. att inte vara så mycket på sociala medier och att ta bort sitt Facebookkonto osv. Han säger att han har pausat det samt Instagram och Linkedin. #314
Senast redigerad av exoticspice 2023-11-23 kl. 20:35.
Citera
2023-11-23, 20:48
Medlem
Lesslers avatar
#314. Mycket snack om Domstolsverket. Han kan omöjligen vara kvar där. Har googlat lite. Tjänsten han hade på Domstolsverket utannonserades i slutet av augusti. I slutet av augusti började också årets säsong av Idol som gäddan i chatten säger sig kolla på vid ett tillfälle. Det pratas om att fiskaren kommer ner på lovet vecka 44. Alltså höstlovet.

I vintras utannonserades en tjänst som regionchef på ett bolag. Enligt annonsen var det möjligt att utgå från Jönköping där bolaget har lokalkontor. Om man googlar gäddans efternamn + nytt + jobb + domstolsverket kommer en träff upp om att han informerar i en LinkedIn post om nytt jobb som regionchef på bolaget ifråga. Han tackar samtidigt för tiden på Domstolsverket.

Dessutom skriver Dumpen i artikeln Domstolsverkets ”gamle” chef. Det tyder jag som före detta.

Slutsats: gäddans arbetsgivare är nämnda bolag.
Senast redigerad av Lessler 2023-11-23 kl. 21:02.
Citera
2023-11-23, 23:44
Medlem
Crankyshake2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Denne man förtjänar att falla precis lika hårt som alla andra. Första gången det händer, jo tjena! Varför är Sara helt plötsligt så lismande inställsam?*

*Kan det vara för att 314 är en person med pengar och makt?

Isf är väl ”Hemlige Henrik” en person med mer makt och pengar
Citera
2023-11-24, 00:22
Medlem
Leibachs avatar
Visst har där varit en "Domstolsverket-gädda" tidigare, men typ en fastighetsskötare eller ev. nämndeman? Han blev konfronterad ute, typ på en p-plats och hade ett passerkort från Domstolsverket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in