Citat:
Ursprungligen postat av
HassanVonEssen
Särskild efterlysning #1: Helsingborg
Vilket engagemang! Det var länge sedan någon grävde efter oidentifierade gäddor och det är hög tid nu när tråden fått så många nya läsare.
Vill tillägga att tidpunkten för denna efterlysning är synnerligen väl vald av dig, eftersom det är gäddtorka. Hade du skrivit detta under t.ex. Hank-hysterin så hade ingen läst din text för varenda sida bestod av inlägg av typen "+1" och nån emoji.
För att vara tydlig så tycker jag att Hankvideon var ovanligt rolig!
- Det börjar alltid med förnekelse
- Nej det gör det inte
Men nu ska vi diskutera Bengt.
Vem är
Skulle bara träffa Bengt (Napp #226) Helsingborg?
Gäddan kallar sig "Ola Nilsson" vilket givetvis är en lögn, för då hade någon hittat honom för länge sedan. Dock har det hänt flera gånger att gäddor använder sitt andranamn eller någon familjemedlems namn, så namnen behöver inte vara helt tagna ur luften.
Gädd-Ola skriver: "Letar efter en p plats där man inte behöver betala på vardagar. Blir dyrt att stå en hel dag annars".
Kan detta vara till hjälp för att ringa in området där han bor? Finns någon sådan parkering i närheten av tågstation Knutpunkten?
Han (sär)skriver även detta i chatten: "Ja bor mitt i smeten. Alla natt klubbar runt om mej"
Ett annat citat: "Måste vara jobbigt att gå i skola i dag. Mina 2 första år fick man även gå i skolan på lördagar till kl 13"
På riksdagens sida kan man läsa följande: "De nya lärotiderna föreslås gälla från och med den 1 juli 1968. För genomförandet av femdagars skolarbetsvecka förordas emellertid en övergångsperiod om två år"
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/proposition/kungl-maj-ds-proposition-nr-64-ar-1968_ET3064/html/
Om man är åtta år när man går i andra klass så borde gäddan vara född i början av 1960-talet.