2023-11-21, 02:40
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phreud
Kan Gustavsbergsgäddan (#273) dölja sig bland dessa Jack Russell-ägare med postadress Vaxholm? Hittar ingen direkt matchning, men det kanske är ett spår som inte undersökts?
Har själv gjort samma sökning men inte lyckats verifiera någon.
Citera
2023-11-21, 03:11
Medlem
HassanVonEssens avatar
Särskild efterlysning #1: Helsingborg

Idag tänkte jag börja med en ny serie inlägg som kommer ha målet att uppmärksamma och leta reda på någon av de gäddor som ännu är oidentifierade.

Först ut är följande Helsingborgs-pederast:

#226 Skulle bara träffa Bengt

Han säger att han bor 300 m från Helsingborgs centralstation. Han säger också att han bor tvärs över gatan från stationen. Det är sannolikt att han talar sanning här. Vi har alltså en pederast i en radie på ungefär 300 m från centralstationen som säger att han bor ensam. Även det lär stämma. Vi kan alltså med stor säkerhet fylla i följande när vi söker på Ratsit:

- Civilstånd: ogift
- Saknar bolagsengagemang

Även en pederast måste göra sina inköp någonstans. Ni som handlar på ICA Kvantum Helsingborg, på Coop Stenbocksgatan eller Kopparmöllegatan, eller på Lidl i närheten, någon av er måste ha fått syn på den här pederasten. Håll utkik när ni rör er i kvarteret. Ser ni honom så kolla vilken port han bor i så löser vi resten här.

Det är hög tid att identifiera fanskapet nu.
Citera
2023-11-21, 06:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Särskild efterlysning #1: Helsingborg
Vilket engagemang! Det var länge sedan någon grävde efter oidentifierade gäddor och det är hög tid nu när tråden fått så många nya läsare.

Vill tillägga att tidpunkten för denna efterlysning är synnerligen väl vald av dig, eftersom det är gäddtorka. Hade du skrivit detta under t.ex. Hank-hysterin så hade ingen läst din text för varenda sida bestod av inlägg av typen "+1" och nån emoji.

För att vara tydlig så tycker jag att Hankvideon var ovanligt rolig!
- Det börjar alltid med förnekelse
- Nej det gör det inte

Men nu ska vi diskutera Bengt.

Vem är Skulle bara träffa Bengt (Napp #226) Helsingborg?

Gäddan kallar sig "Ola Nilsson" vilket givetvis är en lögn, för då hade någon hittat honom för länge sedan. Dock har det hänt flera gånger att gäddor använder sitt andranamn eller någon familjemedlems namn, så namnen behöver inte vara helt tagna ur luften.

Gädd-Ola skriver: "Letar efter en p plats där man inte behöver betala på vardagar. Blir dyrt att stå en hel dag annars".
Kan detta vara till hjälp för att ringa in området där han bor? Finns någon sådan parkering i närheten av tågstation Knutpunkten?

Han (sär)skriver även detta i chatten: "Ja bor mitt i smeten. Alla natt klubbar runt om mej"

Ett annat citat: "Måste vara jobbigt att gå i skola i dag. Mina 2 första år fick man även gå i skolan på lördagar till kl 13"
På riksdagens sida kan man läsa följande: "De nya lärotiderna föreslås gälla från och med den 1 juli 1968. För genomförandet av femdagars skolarbetsvecka förordas emellertid en övergångsperiod om två år"
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/proposition/kungl-maj-ds-proposition-nr-64-ar-1968_ET3064/html/
Om man är åtta år när man går i andra klass så borde gäddan vara född i början av 1960-talet.
Senast redigerad av Raymond-Chow 2023-11-21 kl. 07:00. Anledning: Kom på mer skit att skriva innan jag går till jobbet
Citera
2023-11-21, 07:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raymond-Chow
Vilket engagemang! Det var länge sedan någon grävde efter oidentifierade gäddor och det är hög tid nu när tråden fått så många nya läsare.

Vill tillägga att tidpunkten för denna efterlysning är synnerligen väl vald av dig, eftersom det är gäddtorka. Hade du skrivit detta under t.ex. Hank-hysterin så hade ingen läst din text för varenda sida bestod av inlägg av typen "+1" och nån emoji.

- Nej det gör det inte

Gäddan kallar sig "Ola Nilsson" vilket givetvis är en lögn, för då hade någon hittat honom för länge sedan. Dock har det hänt flera gånger att gäddor använder sitt andranamn eller någon familjemedlems namn, så namnen behöver inte vara helt tagna ur luften.

Gädd-Ola skriver: "Letar efter en p plats där man inte behöver betala på vardagar. Blir dyrt att stå en hel dag annars".
Kan detta vara till hjälp för att ringa in området där han bor? Finns någon sådan parkering i närheten av tågstation Knutpunkten?

Han (sär)skriver även detta i chatten: "Ja bor mitt i smeten. Alla natt klubbar runt om mej"

Ett annat citat: "Måste vara jobbigt att gå i skola i dag. Mina 2 första år fick man även gå i skolan på lördagar till kl 13"
På riksdagens sida kan man läsa följande: "De nya lärotiderna föreslås gälla från och med den 1 juli 1968. För genomförandet av femdagars skolarbetsvecka förordas emellertid en övergångsperiod om två år"
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/proposition/kungl-maj-ds-proposition-nr-64-ar-1968_ET3064/html/
Om man är åtta år när man går i andra klass så borde gäddan vara född i början av 1960-talet.

Bra inlägg, jag slänger in en direktlänk för enkelheten skull.

https://dumpen.se/2023/05/10/25330/
Citera
2023-11-21, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppsalaMILF
Årets råd, Mordhota inte folk.
Tror många har just missat eller inte kände till att gäddorna kan använda hoten för att få skyddad identitet. Så i det hänseendet var det ett bra råd.
Citera
2023-11-21, 10:31
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raymond-Chow

- Nej det gör det inte

Utmärkta tillägg där Raymond! Särskilt det där med skolåldern. Han gick alltså i lördagsskola i årskurs 1 och 2. Detta borde motsvara läsår 1967 och läsår 1966. Gick han i första klass 1966 borde han vara född 1959. Det händer att folk börjar ett år tidigare eller ett år senare men 1959 är en sannolik utgångspunkt.

Information har också nått mig från annat håll. Gädda 226 ska ha varit matros på Finnlines färjor mellan Malmö och Travemünde och skulle mönstra på dagen efter uthängningen men fick då inrådan av personalledningen att inte dyka upp. Jag har dock en känsla av att en sån här person inte har varken LinkedIn eller Facebook. Han ger vibbar av att vara en enstöring.

Mest relevanta postnummer att söka på ser ut att vara:

252 följt av 78, 24, 23, 18, 20, 21, 36.
Senast redigerad av HassanVonEssen 2023-11-21 kl. 10:44.
Citera
2023-11-21, 11:02
Medlem
HassanVonEssens avatar
Sådär ja!

Använder man samtliga filter som jag föreslog får man 9 träffar. En av dessa visar sig vara gäddan!

Rebus på #226 Skulle bara träffa Bengt:

Förnamn: Samma som statsminister Kristersson.

Mellannamm: Samma hockeyspelaren Jönsson som spelade i Färjestad och tog SM-guld, VM-guld och OS-guld samma år. Han har också en bror vid namn Kenny som också spelade hockey. En annan med detta namn heter Gassilewski i efternamn och har gett ut diktsamlingen Ballongen.

Efternamn: Danskklingande. Ta mellannamnet och lägg på ändelsen -sen.

Födelsedatum: Samma som Nils Van der Poel.

Söker man på namnet får man upp en artikel med bild från Sekotidningen som verifierar gäddan. Han har också LinkedIn där det bekräftas att han jobbar som matros.
Senast redigerad av HassanVonEssen 2023-11-21 kl. 11:12.
Citera
2023-11-21, 11:04
Medlem
Stenbocksmannens avatar
Känner en existentiell ångest komma krypande. Gäddorna lyser med sin frånvaro. Var är de varselklädda marodörerna med sina powerking och missbildade parningsorgan? Var är etablissemanget som chansar på att få para sig med ett barn men istället faller som stenar genom den sociala stratan? Varhän är de?
Citera
2023-11-21, 11:12
Avstängd
Citat:
Sådär ja!

Använder man samtliga filter som jag föreslog får man 9 träffar. En av dessa visar sig vara gäddan!

Mellannamm: Samma hockeyspelaren Jönsson som spelade i Färjestad och tog SM-guld, VM-guld och OS-guld samma år. Han har också en bror vid namn Kenny. En annan med detta namn heter Gassilewski i efternamn och har gett ut diktsamlingen Ballongen.

Söker man på namnet får man upp en artikel med bild från Sekotidningen som verifierar gäddan.

@HassanVonEssen ❤
Citera
2023-11-21, 11:33
Medlem
Hellvetes avatar
Citat:
Sådär ja!

Mellannamm: Samma hockeyspelaren Jönsson som spelade i Färjestad och tog SM-guld, VM-guld och OS-guld samma år. Han har också en bror vid namn Kenny som också spelade hockey. En annan med detta namn heter Gassilewski i efternamn och har gett ut diktsamlingen Ballongen.

Söker man på namnet får man upp en artikel med bild från Sekotidningen som verifierar gäddan. Han har också LinkedIn där det bekräftas att han jobbar som matros.

Jaha, de vart ju än mer tragiskt när man läste artikeln.
Citera
2023-11-21, 12:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocksmannen
Känner en existentiell ångest komma krypande. Gäddorna lyser med sin frånvaro. Var är de varselklädda marodörerna med sina powerking och missbildade parningsorgan? Var är etablissemanget som chansar på att få para sig med ett barn men istället faller som stenar genom den sociala stratan? Varhän är de?

Kolla på BajsHank #292 så länge..
Citera
2023-11-21, 12:37
Avslutad
Citat:
Sådär ja!

Haha, vilket kungligt inlägg i tråden!

Hoppas att dina kommande efterlysningar också slutar med en rebus och att gäddorna får veta att deras namn ligger ute i tråden.

Hoppas också att det blir jobbigt läge för de andra på listan nu när denna tråd funkar som ett Simon Wiesenthal-center mot gäddor
Senast redigerad av Raymond-Chow 2023-11-21 kl. 12:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in