2023-03-24, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanexa
Tror inte heller det. Han verkar vara en mycket etablerad professor. Södertörn måste ha investerat miljoner i honom, för att inte tala om det rykte som associeras med honom.

Sen har han tekniskt sett inte gjort något olagligt. Och "hon" var ju "bara" 14. Tror ledningen hellre ser mellan fingrarna, ligger lågt ett tag, tar bort honom från undervisningstjänster så han kan sitta och låter honom sitta och forska hemifrån istället tills allt har blåsts över.
Inte en chans. Södertörn är känt för att härbärgera riktigt stenhårda genusvetare utan pardon.
Citera
2023-03-24, 16:36
Medlem
BeachBobs avatar
Professornsgäddan kommer inte att ge sig frivilligt är min gissning. Här kommer vi nog få se en långdragen tvist. Han sitter med en lön på 70 000/mån och den ger han inte upp frivilligt.
Citera
2023-03-24, 16:48
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Nummer 202 bevisar ju att det inte spelar någon roll vilken typ av utbildning en person har eller vad för inkomst - man kan vara totalt jävla slut i huvudet ändå. Snacka om noll självinsikt på den jävla pajasen. Hoppas att han blir totalt jävla ruinerad och att hans glansdagar snart är ett minne blott.
Citera
2023-03-24, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Genusfästet nummer ett?

Undras hur Institutionen kommer att krishantera detta. En professor flyttar man inte på i en handvändning.

Det ser inte bra ut för universitetets image. Springs det och skriks i korridorerna redan nu?
Jo det kan man göra när hans agerande går helt mot högskolans värdegrund. Lättare än på vissa andra arbetsplatser skulle jag säga.
Citera
2023-03-24, 16:52
Medlem
Stenbocksmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1

Her er ikke siste ord sagt på lenge enda så det er bare å hamstre popcorn.

Gött snack! Skall fan också hamstra popcorn. Är själv tacksam att jag tillhör proläriatets bottensats om det är så att vi är mest hatiska mot pedofiler. är en så kallad torpare med noll social fallhöjd. Njuter när det dimper ner en och annan intellektuell onanist.
Citera
2023-03-24, 17:05
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Jo det kan man göra när hans agerande går helt mot högskolans värdegrund. Lättare än på vissa andra arbetsplatser skulle jag säga.

Ok. Men vet inte hur många artiklar som har setts om professorer som misskött sig men ändå får fortsätta. Med tanke på alla kontakter en professor har så kan det inte vara lätt att ertappas på nätet med paketet i högsta hugg, samt med att springa efter minderåriga flickor.

Hade inte professorn en teori om medborgare som inte tar sitt ansvar. Han kanske exemplifierar den själv nu.

En fångst i galamiddag-klass av Dumpen!
Citera
2023-03-24, 17:28
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes

Värdegrunderna varierar något, precis som lärosätenas kvalitet och status. Vilket lärosäte är det som har den aktuelle filuren på sin lönelista?

Edit: Ah! Södertörn, ja men då kan han nog komma att sitta orörd kvar, den södertörnska värdegrundsvärmen är mycket tolerant och inkluderande.
Senast redigerad av Lava 2023-03-24 kl. 17:45.
Citera
2023-03-24, 17:36
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Nu är jag lite osäker på vad en professor i statsvetenskap ska veta och ha koll på. Men nyhetsläget? Är inte det en sådan sak som ingår i hans jobb? Typ skumma genom nyheterna! Givet hans fritidsintressen borde det vara tjänstefel att inte djupdyka i alla artiklar om pedofiljägare.

Nåväl, nu arbetar professorn på Södertörn = han kanske inte identifierar sig som pedofil.
Citera
2023-03-24, 17:44
Medlem
Lavas avatar
En sida som verkar logga Dumpens gäddor:
https://www.facebook.com/wehuntudown.arg.5
Citera
2023-03-24, 18:18
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Professornsgäddan kommer inte att ge sig frivilligt är min gissning. Här kommer vi nog få se en långdragen tvist. Han sitter med en lön på 70 000/mån och den ger han inte upp frivilligt.
Ja dessutom professor i retorik!

Han lär få jobba med all sin kunskap för att ta sig ur denna gäddsax!
Citera
2023-03-24, 18:21
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Värdegrunderna varierar något, precis som lärosätenas kvalitet och status. Vilket lärosäte är det som har den aktuelle filuren på sin lönelista?

Edit: Ah! Södertörn, ja men då kan han nog komma att sitta orörd kvar, den södertörnska värdegrundsvärmen är mycket tolerant och inkluderande.
Knappast att han sitter kvar! Det vore nog i så fall sista spiken i kistan för detta skituniversitet!
Citera
2023-03-24, 18:38
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Nummer 202 bevisar ju att det inte spelar någon roll vilken typ av utbildning en person har eller vad för inkomst - man kan vara totalt jävla slut i huvudet ändå. Snacka om noll självinsikt på den jävla pajasen. Hoppas att han blir totalt jävla ruinerad och att hans glansdagar snart är ett minne blott.
Jag har stött på flera professorer i arbetet och även blivit god vän och umgås med några. Det som kännetecknar dom enligt mig är inte en kolossalt hög intelligens. Utan ett enastående minne som gör att allt dom läser fastnar utan någon större arbetsinsats. När det sen gäller saker utanför deras kunskapsområde så beter dom sig som Bambi på hal is. Enligt mig skulle jag nästan beteckna dom som savanter inom deras intresseområde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in