2023-02-08, 17:39
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huvudstadenn
Grovt skyddande av brottsling vilket framgick av häktningsframställan som jag förstår att du inte läst. Skytten kan ha gömt sig efter mordet hemma hos honom eller liknande

visste han att han var GM ?
Citera
2023-02-08, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_

Bra fråga. Om inte annat, så kommer det framkomma i fup när den är klar.
Citera
2023-02-08, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary2023
Pappa är svensk. Han heter P*ll* Fahl*n.
*=e

Menar du bio-pappan som är död?
Citera
2023-02-08, 21:11
Medlem
Det ryktas om att en Igor från Brandbergen... att han är inblandad. oklart om det är sanning eller rykte
Citera
2023-02-08, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrinnan88
Jag kollade häktningsframställan för Isak och det står då att den gäller Mord 28/1 18:12, Storvretsvägen Huddinge.

Men adressen är ju inte samma som mordplatsen…. Så varför anges den adressen?

Gatuadressen till Skogås centrum är nog Storvretsvägen för den går längs vägen mellan centrum och pendelspåret
Citera
2023-02-08, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huvudstadenn
Grovt skyddande av brottsling vilket framgick av häktningsframställan som jag förstår att du inte läst. Skytten kan ha gömt sig efter mordet hemma hos honom eller liknande

Jag har ju ifrågasatt vad som står i häktningsframställan så uppenbarligen har jag läst den. Men du har uppenbarligen inte läst min fråga ordentligt…. det var den som gällde mord jag undrade över inte den gällande skyddande av brottsling.
Jag noterade att adressen som angetts för mordet inte var samma som den till restaurangen och ifrågasatte det.

Men såg senare att Storvretsvägen är den som går förbi utanför centrum så det är nog adressen till själva centrumet som angetts då restaurangen ligger i centrum även om den rent tekniskt har en annan gatuadress.
Citera
2023-02-08, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Najlifer
Gatuadressen till Skogås centrum är nog Storvretsvägen för den går längs vägen mellan centrum och pendelspåret

Jag såg det sen när jag kollade på kartan och då förstod jag varför det var den adressen som angetts.
Citera
2023-02-08, 21:35
Medlem
Citat:

👌🏼🙏🏼
Jag såg det sen när jag kollade på kartan och då förstod jag varför det var den adressen som angetts.
Citera
2023-02-08, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_

Det är ju inget som framgått i detalj men om han inte visste så borde han väl inte anses skyddat en brottsling. Han bör ju vetat om mordet också m tanke på anklagelsen om underlåtelse att anmäla brott.
Citera
2023-02-08, 21:38
Medlem
Citat:
Det ryktas om att en Igor från Brandbergen... att han är inblandad. oklart om det är sanning eller rykte

På vilket sätt skulle han vara inblandad?
Citera
2023-02-08, 23:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tigrinnan88
Jag kollade häktningsframställan för Isak och det står då att den gäller Mord 28/1 18:12, Storvretsvägen Huddinge.

Men adressen är ju inte samma som mordplatsen…. Så varför anges den adressen?

Isak, det är Isak Brandin, 15 år. Söndag 5 februari häktades Isak av Jourdomstolen södra Stockholm som på sannolika skäl misstänkt för mord. Åtal ska väckas vid tingsrätten senast den 2 mars 2023, klockan 11:00. Tingsrätten erinrade om rätten till omhäktningsförhandling efter 14 dagar, räknat från dagen för gällande häktningsbeslut. Efter avslutad häktningsförhandling fördes Isak Brandin till Häktet Kronoberg, där han sedan dess sitter i förvar.

Jourdomstolen skriver i sitt häktningsprotokoll:
Isak Brandin är på sannolika skäl misstänkt för mord den 28 januari 2023, Storvretsvägen, Skogås, Huddinge kommun.

Rättens uppgift om brottsplats, Storvretsvägen i Skogås, torde komma från åklagaren, som i häktningsframställningen uppger just den adressen som plats för mordet.

I de första rapporterna visste man inte att säkert säga var dödsskjutningen inträffat. Man antog dock att offret skjutits utanför sushirestaurangen på Skogås Centrum.

Skogås centrum har Skogås Torgväg 3 som gatuadress. Butiker och andra verksamheter i och kring Skogås centrum har olika adresser.

Matrix Skogås och Direkten Skogås har båda adressen Skogås Torgväg 5.
Skogås bibliotek har adressen Skogåstorget 7-9 och
ICA Supermarket Skogås finns på Skogåstorget 12.
Skogås Frisör och Apoteket finns på Skogåstorget 9.
Skogås Klippotek finns på Skogåsplan 17.
Katjusja Delikatesser och Skogås Sushi har båda Skogåsplan 9 som gatuadress.

Myndigheter och media har tvekat inför att namnge Skogås Sushi som brottsplats. Då har även restaurangens gatuadress uteblivit. Dessutom sades inledningsvis att brottet skett vid en restaurang och inte inne i densamma. I det läget blev adressuppgiften Storvretsvägen användbar, särskilt som inget gatunummer angavs. Hela Skogås centrum ligger ju alldeles bredvid Storvretsvägen.

För övrigt finner jag adressuppgifterna från Skogås centrum något röriga. Till exempel kallas Skogåstorget ibland för Skogåsplan, om vartannat, huller om buller. Polisen och åklageriet har nog gärna avstått från att röra vidare i den soppan och nöjt sig med att hävda att mordplatsen ligger vid Storvretsvägen. Och att man menar vid, jag betonar vid, Storvretsvägen, det framkommer av att man inte specificerar med något gatunummer.

Signaturen Tigrinnan har helt korrekt uppmärksammat att Sushi Skogås inte har Storvretsvägen utan nummer som sin gatuadress.

Sushi Skogås finns på Skogåsplan 9.
Eftersom mordet skedde vid ett bord inne på matstället blir också brottsplatsens faktiska adress Skogåsplan 9.
Senast redigerad av Knochenbrecher 2023-02-09 kl. 00:13.
Citera
2023-02-09, 00:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Knochenbrecher
För övrigt finner jag adressuppgifterna från Skogås centrum något röriga. Till exempel kallas Skogåstorget ibland för Skogåsplan, om vartannat, huller om buller.

Här vill jag visa hur man hoppar mellan Skogåstorget och Skogåsplan som adressuppgift på ett och samma företag:

Här sägs att Skogås Frisör finns på Skogåsplan, men här sägs i stället plötsligt att Skogås Frisör finns på Skogåstorget.

Det finns fler exempel från Skogås centrum på hur Skogåsplan ibland får heta Skogåstorget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in