Citat:
Ursprungligen postat av
Mindbreath
"Agda 89" är uppväxt i en tid då det inte fanns sexleksaker över huvud taget och hon kanske blir otroligt obekväm om någon kommer med en korg med dildos och frågar om hon är sugen på att prova någon.
Jag menar bara att det kan bli väldigt fel såna här saker om man inte tar väldigt stor hänsyn till de boende. Om man har en korg instängd i någon skrubb som man kan ta fram om någon frågar efter sexredskap är det väl inte så dumt men jag tvivlar starkt på att det finns en efterfrågan. Skulle vara intressant att höra hur beslutsfattningen gått till och hur det mottas hos de boende. Min gissning är att den där korgen kommer stå oandvänd.
Självklart så ska man alltid ta hänsyn till de boende. Det gäller väl allt som har med dem att göra. Men att göra en låda med sexhjälpmedel tillgänglig ser jag inte som något konstigt alls. Jag har träffat 25-åriga tjejer som tycker det är obekvämt med att det finns sexleksaksaffärer över huvud taget och vill förbjuda dem.
Vi ska inte ta någon hänsyn till dessa "obekväma" människorna över huvud taget eftersom de är småaktiga tramsmänniskor oavsett ålder. De kan knipa igen truten och låta bli lådan, svårare är det inte.