2023-01-17, 22:06
Avslutad
Hur är någon förvånad över det här? GB har varit skräp i ett decennium nu minst.
Citera
2023-01-17, 22:10
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Därför ska man göra all mat hemma av riktiga råvaror, även glass.

Mm länge sen jag gjorde det nu dock men ett tag blandade jag i hackad Daim, hackad choklad, hackad polkagris, gjorde den grön av matcha te. Ska nog fan göra glass i veckan bara för att icke-hedra GB.
Citera
2023-01-17, 22:12
Avslutad
Dessutom så är ni såna töntar som tror att den smakar "sämre" nu, den smakade illa innan också. Tror den smakar exakt likadant i ett blindtest.
Citera
2023-01-17, 22:12
Medlem
F1REs avatar
Det var väl på sin höjd bara lite skunmjölkspulver innan. Alltså ingen glass varken då eller nu.
Citera
2023-01-17, 22:14
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Jag ska aldrig mer köpa GB! Dom kan hälsa hem, det blir konken direkt!
Citera
2023-01-17, 22:16
Avslutad
Äter sällan glass men när jag väl gör det så är det på någon glassbar med riktig italiensk glass eller liknande som man vet är kvalité.

Skulle aldrig få för mig att köpa massproducerat skräp från ett stort företag som detta. Det är ju som att be om att få cancer.

Det är som att jämföra en cheeseburgare från Mcdonalds med en riktig hamburgare med riktigt kött och naturliga ingredienser. De förstnämnda är mest kemikalier och smakämnen oavsett om det handlar om Mcdonalds eller GB.
Citera
2023-01-17, 22:17
Medlem
Smaka-migs avatar
Skitprodukt där GB Glace försöker med Greenwashing för sin produkt att dom minst sann är miljövänliga. Vilket skämt.
Citera
2023-01-17, 22:19
Medlem
Bob-Dylans avatar
Ingredienser: Vatten, glukos-fruktossirap, socker, glukossirap

Intressant att de 3 näst största ingredienserna är bland de mest skadliga du kan stoppa i dig. Ok att socker är med, men glukos-fruktossirap och glukossirap är bland det mest pro inflammatoriska man kan stoppa i sig.
Citera
2023-01-17, 22:19
Medlem
CassandraCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Nä.
Gb glass slutade tillverka riktig glass sen företaget såldes till utlandet.

I början var magnum riktigt god med riktig grädde och deras övriga glassar likaså.

Sen började man snåla och försämra sakteliga så att folk ska bli vana vid skiten.

Tillåme deras såkallade gräddglass i 0,5l(deras enda) har endast lite grädde vad jag hörde så att de ska få kalla det gräddglass.

Sämre glass än gb får man leta länge efter.

Vet inte varför folk har så dåliga smaklökar att de fortsätter köpa äckel sandwich när det finns alternativ med riktig grädde från andra märken.

fan jag är ingen vidare stor glass ätare men köpte sandwich för ett halvår sedan (inte käkat på över 10 år) och tyckte den smakade skit compare med vad jag kom ihåg, säkert därför.. trodde det hade med nya förpackningen att göra, nu har de nån plast påse runt, förut var det något glansigt papper som man vek upp, då smakade den mycket bra.
Citera
2023-01-17, 22:20
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eltonkebab
Dessutom så är ni såna töntar som tror att den smakar "sämre" nu, den smakade illa innan också. Tror den smakar exakt likadant i ett blindtest.

"Töntar" ? De flesta protesterar mot att de ersätter mjölk med en baljväxt, ingen vill stödja den skiten. Att ersätta växter med mjölk gör inte världen eller klimatet bättre, snarare tvärtom då det dödas massvis med insekter för att skörda skiten.
Citera
2023-01-17, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haziza
Usch men GB är väl ägt av Unilever nu mera, ett globalt vidrigt företag!
Eh, Arla sålde 90% av GB till Unilever redan 1985 och de tog över det helt 1996. Så det var liksom inte nyss det hände.
Citera
2023-01-17, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Vi gråter inte, vi protesterar mot sämre "förbättringar"

Oavsett om glassen baseras på mjölkprotein eller ärtprotein så är det fortfarande låg-kvalitativt, massproducerat skräp du äter ifall du köper glass från stora företag som GB.

Vet att massorna av någon anledning gillar att proppa i sig sådant. Lite som barn som inte förstår bättre.

Istället så bör folk (för sin egen hälsas och även samhällets skull) bojkotta sådana här storföretag och deras vidriga, kemiska produkter helt och hållet tills dess att kvalitet börjar prioriteras igen. Helt oavsett om det är mjölk eller ärtprotein i.

Det är de dumma massornas fel att företagen säljer sämre och sämre produkter eftersom de glatt fortsätter betala för skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in