2023-01-14, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Därför att det finns kontrakt om leveranser. Kom ihåg att ryssarna skyllde stoppade leveranser på servicearbeten i typ två veckor innan Nord Stream small i luften.

Ja och ryssarna vill leverera gas till Europa då de får pengar för det.
Europa (USA) vill däremot sluta med gasen och ersätta gasen med amerikansk gas.

Vill ryssarna sluta leverera gas så kommer de bara sluta att leverera gasen, oavsett vad dina kontrakt säger.
Europa har redan fryst massa ryska konton och andra tillgångar.
Nu spränger väst ledningarna för att tvinga Europa att ta emot gas från USA istället.
Citera
2023-01-14, 11:30
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
Det är en svår nöt att lösa. Man kan ju börja med att ställa frågan vem tjänar på att Ryssland inte kan sälja gas kan det vara Ryssland eller kan det vara USA vem kan det vara.

Redan klargjort. Ryska (utan Z) företag har viss rätt att sälja gas till europa fortfarande. Avtal gäller, som Ryzzland (med Z) inte vill följa. Därför spränger de ledningen för att inte Ryska (utan Z) företag ska bli skadeståndsskyldiga.

Varför fattar ni aldrig?
Citera
2023-01-14, 12:02
Medlem
Jultrollets avatar
Nu har det framkommit att det inte är något sabotage bakom explosionen. Allt tyder på ett tekniskt fel och räknas därmed som en olycka.

"...allt tyder på att det rör sig om en olycka och inget sabotage.
– En tänkbar förklaring är att explosionen var ett resultat av defekta svetsfogar på rörledningen, men utredningen kommer att ge alla svar inom flera dagar.."

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/tekniska-problem-bakom-gasexplosionen-i-litauen
Citera
2023-01-14, 13:51
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaukah
Hur kan du ens tro att Ryssland är så dum så dom startar ett krig mot Nato och väst frivilligt?

Dom startde krigmot Ukraina. Ett land dom har mycket gemensam historia, religion, mm med. Kan dom attackera Ukraina har dom knappast några betänkligheter att attackera t.ex baltstaterna.
Citera
2023-01-14, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Dom startde krigmot Ukraina. Ett land dom har mycket gemensam historia, religion, mm med. Kan dom attackera Ukraina har dom knappast några betänkligheter att attackera t.ex baltstaterna.
Du inser väl att dom får Nato på sig då direkt?
Citera
2023-01-14, 15:11
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaukah
Du inser väl att dom får Nato på sig då direkt?

Jag tror ryzzarna inte bryr sig om det. De har stor mobilisering på gång och vapenindustrin går för fullt.
Dom trodde dom kunde ta Ukraina på en vecka, så militära analyser är inte ryzzens starka sida.
Citera
2023-01-14, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Jag tror ryzzarna inte bryr sig om det. De har stor mobilisering på gång och vapenindustrin går för fullt.
Dom trodde dom kunde ta Ukraina på en vecka, så militära analyser är inte ryzzens starka sida.
Det hade dom gjort om inte väst skickat massa vapen.
Tror inte dom räknade med att väst skulle ge så stort stöd
Citera
2023-01-16, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Redan klargjort. Ryska (utan Z) företag har viss rätt att sälja gas till europa fortfarande. Avtal gäller, som Ryzzland (med Z) inte vill följa. Därför spränger de ledningen för att inte Ryska (utan Z) företag ska bli skadeståndsskyldiga.

Varför fattar ni aldrig?

Ska vi fatta din version av verkligheten så lär vi leva i mörker
Citera
2023-01-16, 06:25
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ska vi fatta din version av verkligheten så lär vi leva i mörker

”Min version”?

Du kanske ska läsa något annat än ryska telegramflöden. Du kanske till och med ska försöka förstå andra flashbackinlägg?

Nu har det visat sig vara en olycka med, som jag hållit för sannolikt i alla mina inlägg.
Citera
2023-01-16, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
”Min version”?

Du kanske ska läsa något annat än ryska telegramflöden. Du kanske till och med ska försöka förstå andra flashbackinlägg?

Nu har det visat sig vara en olycka med, som jag hållit för sannolikt i alla mina inlägg.

Vad jag läser är vad generaler och politiska experter från USA har att säga och till det är det bara att lägga till fakta. Prova det kan sprida ljus i ditt mörker
Citera
2023-01-16, 21:23
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Vad jag läser är vad generaler och politiska experter från USA har att säga och till det är det bara att lägga till fakta. Prova det kan sprida ljus i ditt mörker

?

Vad mumlar du om?

Var det ingen olycka? (Vilket det uppenbarligen verkar vara)

Var det puttler? (självklara alternativ två)

Det finns inget annat alternativ då baltstaterna bara har att stänga av kranen. Behöver inte betala för dynamiten.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in