2023-01-20, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Det är rätt. I mitt fall var det en hund och vi hittade hältan tidigt. Blir det inte bättre på en månad borde du uppsöka veterinär då jag inte är någon expert.
https://www.med24.se/hem-och-fritid/husdjur/hundgodis/hundgodis/aptus-hop-flex-mini-foer-hund-och-katt-60-st

Detta har det bytt till nu: Hop-flex mini från Aptus, var tvärsöver hela stan idag för att leta och alla överallt: -Nätet.. -Nätet. -Online! Så det går bara att beställa.
Citera
2023-01-24, 22:30
Bannlyst
Nu har de anlänt och VILKEN kamp det blev! Hon tvärvägrar, jag delar upp karamellen i fyra delar o försöker med små små bitar, hon tvärvägrar mer, jag får försöka bända upp munnen o "Bara en lille en, kom så, du klarar det.." Fyra små bitar om dagen ska ner o detta ska pågå i 120 dagar..

What a battle, hon är lika envis som mig! Piss också, trodde hon skulle gilla dem o nu har jag lagt 350 spänn så cant turn around. Hade jag köpt pulvret o strött över maten hade hon inte ätit den. Vad gör man? Bara att kämpa på.
Citera
2023-01-24, 22:35
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Har du förgiftat henne med silvervatten så är det inte så konstigt.
Ex.vis. silver salva har använts länge i djurhållningen, bara för att just du nu inte råkar veta det så finns ingen anledning att vara otrevlig.
Citera
2023-01-24, 22:46
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildblom
Tjaboo!

Min katt har börjat knaka i skelettbenen, värst är det i skulderbladen. Hon är 9 år gammal och musklerna har tappat sin form lite men hon är pigg och alert i övrigt förutom att när man numera tar i henne knakar benen.

Hon var en frisk liten filur fram till en vaccination mot kattsnuva då hon var 1,5, efter den utvecklade hon kronisk kattsnuva med rinnande ögon och nos och verkade få svårt med synen. Rinnande ögon och nos fixades med silvervatten så veterinären inget kunde göra utan menade det blivit kroniskt, så jag googlade o laborerade och fick bort det men vadan hennes knakande ben?

Säg det bara är åldern och går att fixa med grönläppad mussla?
När jag var till veterinären senast kollade hon för eventuella reumatisk problem, hon hade inga men veterinären sa att det fanns något nytt som egentligen var för hund men fungerade för katt, gammal i gemet och har koll.
Lät lite magiskt, om det nu en eller några sprutor så skulle det vara fixat, kommer tyvärr inte ihåg vad det hette.

Tipsar om tråden nedan om snuva, om något händer framgent, kan kanske vara till hjälp.
(FB) Kronisk kattsnuva
Citera
2023-01-24, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arne99
När jag var till veterinären senast kollade hon för eventuella reumatisk problem, hon hade inga men veterinären sa att det fanns något nytt som egentligen var för hund men fungerade för katt, gammal i gemet och har koll.
Lät lite magiskt, om det nu en eller några sprutor så skulle det vara fixat, kommer tyvärr inte ihåg vad det hette.

Tipsar om tråden nedan om snuva, om något händer framgent, kan kanske vara till hjälp.
(FB) Kronisk kattsnuva
Intressant, ska ju till veterinären med henne i vår. Tänkte låta dem ta odling, går på minst 2 lax men det är hon mer än värd, lilla fisen. Silvervatten hjälpte för rinnandet ur ögon o nos men synen är grumlig och hon låter som Darth vader när hon sover. "Kshhhhh...!" Hon är svart också så ibland säger jag "Kshhh! LUKE..I AM your father!"Anywho, hennes kroniska kattsnuva kom från vaccinationen.
Senast redigerad av Vildblom 2023-01-24 kl. 23:43.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in