2026-08-18, 02:08
Medlem
Cineastens avatar
Speit av god kvalitet går alltid att dricka rent. Den är ju gjord för det. Kvalitetsrom, lagrad tequila, mezcal, flergångsfiltrerad vodka, whisky, bourbon, you name it. Man får köpa rätt produkter bara. Inte nöja sig med junk.
Citera
2026-08-18, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Rumstemperatur? Vilket glas?

Jag har tulipanformade glas för de tillfällen man verkligen skall finsmaka. Skall det findrickas så är det svalt, eller rumstemeratur. men jag kan ibland lägga i en isbit i en vanlig tumlare om andan faller på. Sedan tycker jag ett en vanlig GT på fatlagrad gin gör sig bra också..

/Dick
Citera
2026-08-18, 13:19
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Speit av god kvalitet går alltid att dricka rent. Den är ju gjord för det. Kvalitetsrom, lagrad tequila, mezcal, flergångsfiltrerad vodka, whisky, bourbon, you name it. Man får köpa rätt produkter bara. Inte nöja sig med junk.

Fast vill man bara bli full ska det inte behöva kosta en förmögenhet.
Citera
2026-08-18, 15:27
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten

Helt rätt!

Undantaget enligt min mening är Cognac. Där tycker jag att enklare sorter ofta smakar bättre än de mer sfistikerade.
Citera
2026-08-18, 19:36
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Fast vill man bara bli full ska det inte behöva kosta en förmögenhet.
Ska och ska? Man dricker väl det man tycker är gott? Du kan dricka stulen Ytdesinfektion också men vill du göra det?
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in