Speit av god kvalitet går alltid att dricka rent. Den är ju gjord för det. Kvalitetsrom, lagrad tequila, mezcal, flergångsfiltrerad vodka, whisky, bourbon, you name it. Man får köpa rätt produkter bara. Inte nöja sig med junk.
Jag har tulipanformade glas för de tillfällen man verkligen skall finsmaka. Skall det findrickas så är det svalt, eller rumstemeratur. men jag kan ibland lägga i en isbit i en vanlig tumlare om andan faller på. Sedan tycker jag ett en vanlig GT på fatlagrad gin gör sig bra också..
Speit av god kvalitet går alltid att dricka rent. Den är ju gjord för det. Kvalitetsrom, lagrad tequila, mezcal, flergångsfiltrerad vodka, whisky, bourbon, you name it. Man får köpa rätt produkter bara. Inte nöja sig med junk.
Fast vill man bara bli full ska det inte behöva kosta en förmögenhet.
Helt rätt!
Undantaget enligt min mening är Cognac. Där tycker jag att enklare sorter ofta smakar bättre än de mer sfistikerade.